Forschungsprogramm zur Erziehung von muslimischen Kindern in Thrazien, ΕΠΕΑΕΚ, Aktion 5: Griechisch als Zweite Sprache (1998-1999).
Teilnahme an Fortbildungsseminaren in Xanthi und Komotini und Erstellen von Arbeitspapieren (s. Publikationen: 7. Ausgewählte unveröffentlichte Arbeiten).
Programm zur Neugestaltung des Studienplans der Abteilung für Deutsche Sprache und Philologie (Projekt: Neugestaltung der Studienpläne von Diplom-Studiengängen der Aristoteles Universität Thessaloniki. Griechisches Erziehungs- und Kultusministerium (a. Periode 2002-2006, b. Periode 2007-2008) (siehe 4.5, 4.7)
Interdisziplinäre Gruppe zur Reflexiven Praxis gegen soziale Ausgrenzung in Schulen von Thessaloniki (1995 bis heute) Theoretischer Rahmen und Methoden der Gruppe werden im folgenden Band dargestellt: Κωτσάκης, Δ. & Μουρελή, Ε. & Μπίμπου, Α. & Μπουτουλούση, Ε. κ.ά. (2010). Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. (Reflexive Praxis. Ausgrenzung in der Schule). Νήσος: Αθήνα.
Ehlich, K. / Dorfmüller-Κarpusa, Κ./ Butulussi, Ε./ Karagiannidou, Ε./Tzilinis, Α. (im Druck). Lexikon der Funktionalen Pragmatik: Deutsch-Griechisch.
Diskursanalyse deutsch-griechischer Medienberichte zur Finanzkrise im Zeitraum Februar bis Juni 2010) Projektleitung: Prof. Dr. Hans Bickes (Leibniz Universität Hannover, D), Assoc. Prof. Dr. Eleni Butulussi (Aristoteles Universität Thessaloniki, GR).
Internationale Kooperationen mit europäischen Partneruniversitäten (Bielefeld, Hannover, Sevilla, Bologna)
Sektionsleiterin in
internationaler Tagung
In Zusammenarbeit mit Prof. Dr. Eva-Maria Thüne (Universität Bologna):
XV. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer: „Deutsch von
innen – Deutsch von außen. DaF, DaZ, DaM“, Bozen, 29.7. – 3.8.2013.
Themenfeld: „Linguistische Grundlagen für den Sprachunterricht“
Sektion C3: „Textsorten und Textfunktionen, Register und Stile“
Informationen zur Sektion
β)
Programm
γ) Protokoll
δ) Fotos
Επιμορφωτικά Σεμινάρια – Εργαστήρια (Η)
Σχεδιασμός και συντονισμός επιμορφωτικών σεμιναρίων – εργαστηρίων, ημερίδας σε συνεργασία με τα παρακάτω μέλη της Ομάδας Αναστοχαστικής Πράξης: Για τα σεμινάρια / εργαστήρια 1), 2) και 3) με Ευφροσύνη Μουρελή (ψυχίατρο – ψυχοθεραπεύτρια) / Ελένη Σπανοπούλου (εκπαιδευτικό) / Χρυσούλα Αλεξανδρή (εκπαιδευτικό). Για τα σεμινάρια / εργαστήρια 4), 5) και 6) και με Δημήτρη Κωτσάκη (πανεπιστημιακό), Μπίμπου Άννα (πανεπιστημιακό, ψυχολόγο)
Σεμινάριο με θέμα «Αναστοχαστική πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο» για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε: Εκδηλώσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του θεματικού έτους 2010 – 2011, αφιερωμένου στην εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Υπεύθυνες Πολιτιστικών Αβρα Αυδή και Ειρήνη Μωσαΐδου) (13. και 20.12.2010, 17.00 - 20.00, 4ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης (Συγγρού 31)).
Εργαστήριο με θέμα «Η βία ως συνάρθρωση ομαδικών διεργασιών και ατομικής ιδιαιτερότητας: το φαινόμενο του αποδιοπομπαίου τράγου» για εκπαιδευτικούς. Σε τριήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινόμενων βίας στο σχολείο - Μέθοδοι, τεχνικές και δράσεις» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. (2., 3., 4. 2. 2011, 4.00-8.30. Πειραματικό Σχολείο ΑΠΘ (Αγ. Σοφίας 51)).
Εργαστήριο με θέμα «Ο αποκλεισμός μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο» για εκπαιδευτικούς της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας στο πλαίσιο Ημερίδας Επιμόρφωσης που διοργάνωσε το Παράρτημα Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας (13.3.2011, 12.00-14.45, 3ο γυμνάσιο Καλαμαριάς, Μητροπολίτου Γεναδίου 3)
Ημερίδα που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με στόχο την παρουσίαση του βιβλίου Κωτσάκης, Δ. & Μουρελή, Ε. & Μπίμπου, Α. & Μπουτουλούση, Ε. & Αλεξανδρή, Χ. & Σπανοπούλου, Ε. κ.ά. 2010. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. και της δεκαπεντάχρονης δουλειάς της Ομάδας Αναστοχαστικής Πράξης. (2.4.2011, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αμφιθέατρο Σαράτση).
Σεμινάριο για ψυχολόγους στο πλαίσιο του «Προγράμματος Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» και ειδικότερα στο «Πρόγραμμα Ψυχολογικής Υποστήριξης-Α.Π.» με Επιστημονικό -Τμηματικό Υπεύθυνο την Παντελιάδου Σουζάνα (3.9.2011, City Hotel)
Ημερίδα για εκπαιδευτικούς με θέμα «Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο», Τετάρτη 4.9.2013, στο 25ο Δημοτικό Σχολείο. Πρόκληση από τη Σύμβουλο Μαρία Αναγνωστοπούλου.
Διδασκαλία σε άλλα ΑΕΙ (Η)
13.5.2011, Διδασκαλία μετά από πρόσκληση: Τρίωρο μάθημα
στο Μεταπτυχιακό Μάθημα «Διδασκαλία και μάθηση της γλώσσας: Παραγωγή
διδακτικού υλικού» (Υπεύθυνος: Γιώργος Ανδρουλάκης) Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΠΜΣ «Σύγχρονα
Περιβάλλοντα Μάθησης και Ανάπτυξη Διδακτικού Υλικού»
Θέμα του μαθήματος ήταν: Σχέσεις αποκλεισμού και επικοινωνία στο σχολείο
Ίδρυση «Διεπιστημονικής Ομάδας Επικοινωνίας και Σχέσεων»
(ΔΟΕΣ)
Η ΔΟΕΣ λειτουργεί στο πλαίσιο του Εργαστηρίου «Εκπαιδευτικής Έρευνας και
Γλωσσικών Εφαρμογών» του Τμήματος της Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
από το ΕΕ 2013.
Η ΔΟΕΣ επικεντρώνεται αρχικά στην ανάλυση, κατανόηση και βελτίωση των
επικοινωνιακών και κοινωνικών σχέσεων στο σχολείο και έχει ως κύριο στόχο να
λειτουργήσει ως ομάδα στήριξης για εκπαιδευτικούς της γερμανικής ως ξένης
γλώσσας. Στα συμφραζόμενα αυτά βασίζεται σε προσεγγίσεις της γλωσσολογίας, της
ψυχολογίας, της παιδαγωγικής και της διδακτικής (δες στην ιστοσελίδα του
Τμήματος / Έρευνα / Εργαστήριο:
http://www.del.auth.gr/index.php/el/ergasthrio-ekpaideftikhs-erevnas/erevnhtikes-omades/1278-diepisthmonikh-omada-epikoinonias-sxeseon-does
Organisierung einer Tagung
Thema: Kommunikative und soziale Beziehungen in der Schule: Interdisziplinäre Analysen und Interventionen einer Mentoring Gruppe für DaF-LehrerInnen (Mittwoch, 5.6.2013, 15.00-21.00, Raum 107, 1. Etage, Neues Gebäude der Philosophischen Fakultät).
Einladung zur Tagung
Programm zur Tagung
Photos