Προφίλ

Η Βασιλεία Καζαμία υπηρετεί στο Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως Ε.Ε.ΔΙ.Π. Ι με ειδικότητα τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. Διδάσκει αγγλική γλώσσα για ειδικούς σκοπούς στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής, στη Γεωπονική Σχολή και στο Τμήμα Πληροφορικής.

Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την προσωπική ανάπτυξη των σπουδαστών μέσα από τη γλώσσα και για τη Δια Βίου Μάθηση και γι αυτό το λόγο ενσωματώνει στη διδασκαλία των μαθημάτων της τις στρατηγικές μάθησης, τα μαθησιακά στυλ αλλά και τις δεξιότητες.

Καθώς έχει την ικανότητα να μετατρέπει τις ιδέες σε πράξη μέσα από ένα αίσθημα πρωτοβουλίας που τη διακατέχει, έχει αναπτύξει και διδάξει σεμινάρια που βασίζονται στα μαθησιακά αποτελέσματα, είναι επικεντρωμένα στη διδασκαλία της αγγλικής για επαγγελματικούς σκοπούς και είναι χρήσιμα για την επαγγελματική σταδιοδρομία των σπουδαστών. Περισσότεροι από 180 φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής, έχουν παρακολουθήσει τα σεμινάρια «Τεχνικά Κείμενα: Συγγραφή και Παρουσίαση στην Αγγλική Γλώσσα», «Δεξιότητες και Τεχνικές Παρουσιάσεων» και «Επικοινωνιακές Δεξιότητες για την Ανεύρεση Εργασίας». Παράλληλα, έχει διδάξει επανειλημμένα «Δεξιότητες και Τεχνικές Παρουσιάσεων» στα πλαίσια μεταπτυχιακών μαθημάτων σε φοιτητές/τριες της Ιατρικής και Γεωπονικής Σχολής ΑΠΘ.

Για το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, σχεδίασε το σεμινάριο «Μεταφερόμενες Δεξιότητες στη Διαδικασία Ανεύρεσης Εργασίας» το οποίο και δίδαξε τα ακαδημαϊκά έτη 2010-2011, 2011-2012. Το σεμινάριο έλαβε πολύ υψηλές αξιολογήσεις από τους φοιτητές των μεταπτυχιακών προγραμμάτων «Διοίκησης Επιχειρήσεων» και «Χρηματοοικονομικής και Οικονομίας».

Ως συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό (ΣΕΠ) μερικής απασχόλησης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, διδάσκει από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και μέχρι σήμερα τη θεματική ενότητα «ΑΓΓ53 Σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών». Αυτά τα οκτώ χρόνια που είναι ΣΕΠ, έχει διδάξει σε περισσότερους από 190 καθηγητές/τριες της αγγλικής γλώσσας, έχει επιβλέψει και εξετάσει ως α’ αξιολογήτρια 14 διατριβές και έχει εξετάσει ως β’ αξιολογήτρια άλλες 19 διατριβές.

Μαθαίνει και εφαρμόζει συνεχώς νέα πράματα και έχει αίσθηση της διαπολιτισμικότητας αφού έζησε δώδεκα χρόνια στην Αίγυπτο και στην Αγγλία. Της αρέσει να συναντά ανθρώπους και να συνομιλεί μαζί τους στα γαλλικά, γερμανικά και αραβικά ανταλλάσοντας εμπειρίες και βιώματα. Παράλληλα προσπαθεί να εμπνεύσει τους φοιτητές της να ανακαλύψουν τις δεξιότητές τους για να αναπτυχθούν περισσότερο. Χαίρεται να ταξιδεύει μαζί με τις κόρες της και επιδιώκει να αδράξει στοιχεία από το νεανικό τρόπο σκέψης τους. Αισθάνεται υπερήφανη που τη μεγάλωσαν γονείς που δεν φοβήθηκαν ποτέ να αντιμετωπίσουν το άγνωστο και που πιστεύουν ότι η ανθρώπινη ύπαρξη αξίζει αφοσίωση και σεβασμό.

Δημοσιεύσεις

  • •   Kazamia, V., Joycey, E. (2016). ELF across teachers' strategies in TEFL. In N. Tsantila, J. Mandalios, M. Ilkos (Eds.), ELF: Pedagogical and interdisciplinary perspectives (pp. 322-329). Athens: Deree – The American College of Greece.
  • •   Kazamia, V. (2016). ‘Gender and Age Impact on Language Learning Strategy Use: A Study of Greek EFL Learners’. In Z Gavriilidou, K. Petrogiannis (Eds), Language Learning Strategies in the Greek setting: Research outcomes of a large-scale project. Kavala: Saita, Pp 76-100. http://www.saitabooks.eu/2016/03/ebook.172.html
  • •   Agathopoulou, E., Psaltou - Joycey, A., Kazamia, V., Petrogiannis, K., (to appear). ‘EFL teachers’ Language Learning Strategy Instruction Practices in Mainstream and Minority Schools in Greece’. Proceedings of the 22nd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics.
  • •   Kazamia, V. (2015). Activity No 4:EXPRESSING EMOTIONS In Psaltou-Joycey, A. ed., Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, pp.67-74. Kavala: Saita Publications. http://www.saitabooks_eu/2015/ebook.162.html
  • •   Kazamia, V. (2015). Activity 5: HOW DID YOU FIND THE STRATEGIES? In Psaltou-Joycey, A. ed., Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, pp.67-74. Kavala: Saita Publications http://www.saitabooks_eu/2015/ebook.162.html
  • •   Kazamia, V. (2012). ‘Training Engineers on Communication Skills’. Proceedings of the SEFI 40th Annual Conference Engineering Education 2020: Meet the Future http://www.sefi.be/conference-2012/Papers/Papers/085.pdf
  • •   Kazamia, V. (2010). ‘Using the SILL to record the language learning strategy use: suggestions for the Greek EFL population’. Proceedings of the 14th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association “Advances in Research on Language Acquisition”  Pp 277-293. http://www.enl.auth.gr/gala/14th/Papers/English%20papers/Kazamia.pdf
  • •   Kazamia-Christou, V. & I. Ziaka. (2006). English for Agricultural Sciences. Thessaloniki: University Studio Press.
  • •   Καζαμία-Χρήστου, Β. & Ι. Ζιάκα. 2006. Γλωσσάρι Βασικών Γεωπονικών Όρων. Αγγλοελληνικό / Ελληνοαγγλικό. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • •   Kazamia, V. (2005). ‘Language Learning Strategies for ESP Courses’. CD-ROM Motivation in Learning Language for Specific and Academic Purposes. Proceedings of the 5th International Conference on Language Learning for Specific and Academic Purposes. Pp 1-7.
  • •   Kazamia, V. (1999). ‘How Tolerant are Greek EFL Learners of Foreign Language Ambiguities?’ Leeds Working Papers in Linguistics and Phonetics. 7:69-78. http://www.leeds.ac.uk/linguistics/WPL/WP1999/kazamia.pdf
  • •   Kazamia, V. (1991). ‘Τhe Impact of Language on Greek Political Advertising’, Description and/or Comparison of English and Greek. Proceedings of the 4th International Symposium. 4:109-127.

Υποτροφίες – Έπαινοι

• Υποτροφία εξωτερικού για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στη Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) 1996-2000.
• Υποτροφία από το Πανεπιστήμιο Ληντς της Αγγλίας για μεταπτυχιακές σπουδές 1988-1989.
• Προπτυχιακή υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) κατά τα ακαδημαϊκά έτη 1984-1985 και 1986-1987, η οποία απονέμεται στους 10 καλύτερους φοιτητές του έτους.

Ερευνητικές και άλλες δραστηριότητες

• Μέλος του δικτύου του ερευνητικού προγράμματος GELS Global Engineers Language Skills (2017).
http://www.language-unit.eng.cam.ac.uk/news/GELS
Ο σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μηχανικών έτσι ώστε να προετοιμαστούν στις αυξημένες απαιτήσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς. Είναι μία κοινή πρωτοβουλία των Πανεπιστημίων the University of Cambridge, KTH Royal Institute of Technology of Stockholm and a French research laboratory (Institut Mines-Telecom – Didalang)
• Μέλος της ερευνητικής ομάδας του προγράμματος ΘΑΛΗΣ 1 Mαρτίου 2012 – 30 Σεπτεμβρίου 2015
Τίτλος: Προσαρμογή της κλίμακας STRATEGY INVENTORY FOR LANGUAGE LEARNING (S.I.L.L) με σκοπό τον προσδιορισμό του προφίλ στρατηγικών εκμάθησης ξένης γλώσσα μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Μουσουλμάνων μαθητών που μαθαίνουν την Ελληνική ως δεύτερη και διερεύνηση των στρατηγικών που χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί στην τάξη.
• Μέλος της εκδοτικής ομάδας του επιστημονικού περιοδικού Research Papers in Language Teaching and Learning
• Ταμίας της Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας από το Φεβρουάριο 2006 μέχρι τον Ιανουάριο 2008.
• Μέλος της οργανωτικής επιτροπής και ταμίας του 14ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας με θέμα «Εξελίξεις στην έρευνα της γλωσσικής εκμάθησης και διδασκαλίας». (Θεσσαλονίκη 14-16/12/2007).