Γεννήθηκε τό 1947 στή Χαλκίδα, ὅπου καί
παρακολούθησε τά μαθήματα τῆς
στοιχειώδους καί μέσης ἐκπαιδεύσεως. Τόν
'Οκτώβριο τοῦ 1965, μετά τήν ἐπιτυχία
του στίς εἰσαγωγικές ἐξετάσεις, γράφτηκε
στή Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου
Ἀθηνῶν,
από όπου και αποφοίτησε το 1970.
Παρακολούθησε
εἰδικό κύκλο μεταπτυχιακῶν
σπουδῶν ὡς Recognized Student στό
Faculty of Theology τοῦ Πανεπιστημίου
τῆς Ὀξφόρδης. Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 1974,
μετά ἀπό πρόταση τοῦ ὑπεύθυνου γιά τίς
σπουδές του Καθηγητῆ Ἀρχιμ. Κάλλιστου-Timothy
Ware (νῦν ἐπισκόπου Διοκλείας), ἔγινε
δεκτός ἀπό τό Keble College τοῦ ἴδιου
Πανεπιστημίου σέ τμῆμα σπουδῶν B.Litt.
leading to D.Phil, μέ εἰδικότερο θέμα τή
μελέτη καί ἔρευνα τοῦ Ἡσυχασμοῦ καί τῆς
θεολογίας τοῦ 14ου αἰώνα. Παράλληλα
παρακολούθησε εἰδικό τμῆμα Μεθόδου στήν
"Ἔρευνα Μεταπτυχιακῶν σπουδῶν, ὅπως
ἐπίσης καί τή σειρά μαθημάτων
Παλαιογραφίας, ἔρευνας χειρογράφων καί
σπουδῆς ἀνεκδότων πηγῶν. Τέλος κατά τόν
τρίτο χρόνο τῶν σπουδῶν του
παρακολούθησα μαθήματα Πατρολογίας ἀπό
τόν καθηγητή M.F. Wiles, σχετικές μέ τόν
ἡσυχασμό, παραδόσεις Βυζαντινῆς Ἱστορίας
ἀπό τόν καθηγητή Dim. Obolensky,
σεμινάριο Ἠθικῆς καί ἀσκητικῆς θεολογίας
μέ τόν καθηγητή Dr. Kallistos-Timothy
Ware, καθώς ἐπίσης καί μαθήματα
Λειτουργικῆς ἀπό τόν ἴδιο καθηγητή.
Τό 1976 γύρισε στήν Ἑλλάδα καί ἐργάστηκε
ὡς καθηγητής στή μέση ἐκπαίδευση γιά
ὀκτώ χρόνια. Τό 1981 ὑπέβαλε στή
Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης τή διατριβή «Πάθη καί
Ἀρετές στή διδασκαλία τοῦ ἁγίου
Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ» μέ σύμβουλο
καθηγητή τόν κ. Γ. Μαντζαρίδη. Τό 1982
ἀναγορεύθηκα διδάκτωρ της
Θεολογικής Σχολής Του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου και
υπηρετεί από το 1984. Ἀπό τό 1999 εἶναι ὑπεύθυνος
γιά τήν ἔκδοση τῆς ἐπετηρίδας τοῦ
Τμήματος Θεολογίας. Τά μαθήματα πού ἔχει
διδάξει ἀπό τόν Ὀκτώβριο τοῦ 1984 στό
Τμῆμα μέ ἐντολή τοῦ Τομέα εἶναι:
Χριστιανική Ἠθική, Κείμενα Πατερικῆς
Ἠθικῆς (ἄσκηση), Κοινωνιολογία τοῦ
Χριστιανισμοῦ, Ποιμαντική, Ἠθική
διδασκαλία τοῦ ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ (ἐπιλ.),
Ὃ Μοναχισμός στήν ὀρθόδοξη παράδοση (ἐπιλ.)
καί «Ἄνθρωπος καί Φυσικό περιβάλλον στήν
ὀρθόδοξη παράδοση» (ἐπιλ.), Ἡ
λειτουργική παράδοση στόν Ἀλέξανδρο
Παπαδιαμάντη (ἐπιλ.), Χριστιανισμός καί
Νεοελληνική λογοτεχνία (ἐπιλ.),
Προκλήσεις βιοηθικῆς (ἐπιλ.) κλπ.
Τέλος από το 2002 υπηρετεί ως Καθηγητής
του Τομέα Ηθικής και Κοινωνιολογίας του
Τμήματος θεολογίας του ΑΠΘ με γνωστικό
αντικε'ίμενο την Ηθική και την
Ποιμαντική.
Συμμετεῖχε μέ ἀνακοινώσεις σέ πολλά
διεθνῆ συνέδρια, καί ἐπιστημονικά
συμπόσια. Ἐνδεικτικά ἀναφέρουμε 1) Τό
Βυζαντινό Συνέδριο στό Birminham (1975)
μέ τήν ἀνακοίνωση: «A new manuscript on
the life of Emperor John Ἱ Cantacuzene»,
2) Tό Η' Πατρολογικό Συνέδριο τῆς
'Οξφόρδης (1982) μέ τήν ἀνακοίνωση: «The
struggle against passions according to
the writings of St Gregory Palamas», 3)
To Α' Διεθνές Μοναστικό Συνέδριο στά
Μετέωρα (1990) καί τό Β' τό 2000, 4) Τό
συμπόσιο- ἀφιέρωμα τοῦ Ἱδρύματος
Γουλανδρῆ-Χόρν στόν 'Αλέξανδρο
Παπαδιαμάντη (1991) μέ τήν εἰσήγηση:
«Λειτουργικός προσανατολισμός στή ζωή
καί τό ἔργο τοῦ 'Αλέξανδρου
Παπαδιαμάντη», 5) Τό Α' καί Β' Διεθνῆ
Συνέδρια γιά τόν Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη
καί 6) Tό ΣΤ' ἐπιστημονικό συμπόσιο τῆς
Μονῆς Βλατάδων (ΚΖ' Δημήτρια, 1993) μέ
τήν ἀνακοίνωση: Θεσσαλονίκη στά ἔργα τῶν
Παπαδιαμάντη καί Μωραϊτίδη», 7) Στά δύο
συνέδρια μέ θέμα «Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ
Παλαμᾶς στήν ἱστορία καί τό παρόν», πού
ἔλαβαν χώρα τό πρῶτο στήν Ἀθήνα (1999)
καί τό δεύτερο στή Λεμεσό 2000 καθώς καί
σέ συνέδρια θεολόγων τῆς Δευτεροβάθμιας
Ἐκπαίδευσης. 'Ἔλαβε μέρος ἀκόμη στή
σύσκεψη τῆς Ἐπιτροπῆς Διεκκλησιαστικῆς
Βοήθειας τοῦ Π.Σ.Ε. (1988) στήν Clion
τῆς Ἑλβετίας μέ τήν εἰσήγηση: «New
initiatives in diaconia: Current needs
and possibilities in Greece», καθώς
ἐπίσης καί σέ πολλές κληρικολαϊκές
συνάξεις μητροπόλεων μέ εἰσηγήσεις
ποιμαντικοῦ περιεχομένου.