Αρχική Ι Ταυτότητα Ι Δημοσιεύσεις Ι Ανακοινώσεις Ι Μαθήματα Ι Επικαιρότητα

 

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

 

Α) ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ & ΒΙΒΛΙΑ

Ζάχος, Θ. Δ. (2005). Διαδικασίες Ένταξης σε Συνθήκες Γενικού Κοινωνικού Αποκλεισμού: Η Εκπαίδευση των Ρομ στην Κοινότητα Φλάμπουρου (Διδακτορική Διατριβή). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη. Η διατριβή εκδόθηκε με τον τίτλο:

1.        Ζάχος, Δ. (2007). Εκπαίδευση και Χειραφέτηση: Η Υπέρβαση Του Κοινωνικού Αποκλεισμού στο Φλάμπουρο. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.

2.        Ζάχος, Δ., (2014). Επίκαιρα Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Σταμούλης.

3.        Ζάχος, Δ., (2020). Η «Πειθαρχία» στο σχολείο και η «διαχείριση» της σχολικής τάξης: Μια κριτική διερεύνηση των σχολικών πρακτικών. Θεσσαλονίκη: Σταμούλης.

4.        Ζάχος, Δ. (2023). Διαπολιτισμική εκπαίδευση για την κοινωνική δικαιοσύνη. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. Παρατίθεται στο: https://www.researchgate.net/publication/373434177_DIAPOLITISMIKE_EKPAIDEUSE_GIA_TEN_KOINONIKE_DIKAIOSYNE

Τραντάρη, Σ., & Ζάχος, Δ. (επιμ.). (υπό έκδοση). Ηγεσία, Επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Χαρπαντίδης.

 

Β) ΜΕΛΕΤΕΣ / ΕΡΕΥΝΕΣ & ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

1.    Ζάχος, Δ., Τζάνας, Κ., Φάκας Λ., Κιουρκτσόγλου, Α. & Βερβεροπούλου Γ. (επιμ.) (2007). Ρομ, Αυτοαπασχόληση – Εξαρτημένη εργασία, Μελέτη για το Έργο Ρομ – Δ.Ι.ΣΥΜ.Ε «Δράση για την Ισότιμη Συμμετοχή στην Εργασία», Θεσσαλονίκη. DOI: 10.13140/RG.2.2.13647.18088

2.    Ζάχος, Δ. (2010). Σημειώσεις για το μάθημα: «Δομή και Σημασία της Επιστημονικής Έρευνας στους Τομείς Δραστηριότητας των Εκπαιδευτικών» (Πανεπιστημιακές Σημειώσεις). Θεσσαλονίκη: Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημήτρης Γληνός». DOI: 10.13140/RG.2.2.27540.81289

3.    Ζάχος, Δ. (2020). Η Ακαδημαϊκή παιδαγωγική εργασία (πανεπιστημιακές σημειώσεις). Θεσσαλονίκη. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ. DOI: 10.13140/RG.2.2.17504.23040

 

Γ) ΆΡΘΡΑ

Γ.1) σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές

α) διεθνή

1.    Zachos, D. (2022). A Critical Analysis of an Intercultural Education for Social Justice. The Swiss Journal of Intercultural Education, Training and Research, 1(1), 41-52.

2.    Γ.1.1.14 Gkontzou, A. & Zachos, D. (in press). Researching teachers’ classroom management style in Greece with two methodological tools. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education

3.    Zachos, D., Papadimitriou, N., & Sideri, E. (2020). Minority Education in Greece: Thrace Muslim Teachers’ Approaches and Views. Preschool and Primary Education, 8(2), 144-157.

4.    Zachos, D. & Panagiotidou, A. (2019). Roma Parents' Perceptions on Education. Journal of Advances in Education Research, 4(1), 13-23. DOI:10.22606/jaer.2019.41002

5.    Zachos, D. (2017). Roma, Curriculum, and Textbooks: The Case of Greece. Creative Education, 8, 1656-1672. DOI: 10.4236/ce.2017.810112

6.    Zachos, D. (2017). Teachers’ Perceptions, Attitudes and Feelings Towards Pupils of Roma Origin. International Journal of Inclusive Education, 21(10), 1011-1027. DOI: 10.1080/13603116.2017.1326176

7.    Zachos, D. & Papapostolou, I. (2016). Parents, Schools and Financial Crisis in Contemporary Greece. Journal of Studies in Education, 6(4), 1-19.

8.    Zachos, D., Delaveridou, A. & Gkontzou, A. (2016). Teachers and School “Discipline” in Greece: A Case Study. European Journal of Social Sciences Education and Research, 7(1), 8-19.

9.    Zachos D. & Matziouri A. (2015). School Leadership and Diversity: Perceptions of Educational Administrators in Greece. International Journal of Education, 7(2), 109-125.

10. Zachos T. D. and Michailidou, A. (2014). “Others” in Textbooks: The Case of Greek Sixth Grade’s History Textbook. Theory in Action, 7(3), 1-25.

11. Zachos, D. (2012). Institutional Racism? Roma Children, Local Community and School Practices. Journal for Critical Education Policy Studies, 10(2). Retrieved from http://www.jceps.com/archives/690

12. Zachos, D. (2011). Sedentary Roma (Gypsies): The Case of Serres (Greece). Romani Studies 5, 21, (1), 23–56.

13. Zachos, D. (2009). Citizenship, Ethnicity and Education in Modern Greece. Journal of Modern Greek Studies, 27(1), 131-155.

14. Zachos, D. (2006). Roma, Egalitarianism and School Integration: The Case of Flampouro. Journal for Critical Education Policy Studies, 4(2). Retrieved from http://www.jceps.com/archives/529

 

 

β) ελληνικά

15. Ζάχος, Θ. Δ. (υπό δημοσίευση). Φλάμπουρο Σερρών: Ο Τόπος και οι Άνθρωποι στον 20ο αιώνα. Μακεδονικά, 44.

16. Ζάχος, Θ. Δ. (2018). Πολιτική Δράση και Εκπαίδευση στο Φλάμπουρο του 21ου Αιώνα. Σερραϊκά Σύμμεικτα, 4, 251 – 272.

17. Ζάχος, Δ. & Κουριώτη Μ. Ρ. (2018). Αντιλήψεις & Εμπειρίες Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας για τη Βία και τον Εκφοβισμό στο Ελληνικό Σχολείο. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Ιωάννινων, 30, 7-29.

18. Ζάχος, Θ. Δ. (2016). Αριστεία & Ισότητα στην Ελληνική Εκπαίδευση. Νέος Παιδαγωγός, 7, 6-19.

19. Ζάχος, Θ. Δ. (2014). Εκπαιδευτική πολιτική και Ρομικές ομάδες: Μερικές Κριτικές Παρατηρήσεις για την Περίπτωση της Ελλάδας. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, 22, 129-143.

20. Ζάχος, Θ. Δ. (2014). Η Αναγκαιότητα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Νέος Παιδαγωγός, 3, 148-157.

21. Ζάχος, Θ. Δ. (2013). Εθνικισμός, Πολιτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στην Ελλάδα της κρίσης. Νέος Παιδαγωγός, 1, 45-57.

22. Ζάχος, Θ. Δ. (2011). Όψεις της Κοινωνικής Ιστορίας των Ρομικών Ομάδων του Νομού Σερρών και της Σχέσης τους με την Επίσημη Εκπαίδευση του Ελληνικού Κράτους (1880-1940). Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 60, 233-246.

23. Κοφτερού, Π. Α. & Ζάχος, Θ. Δ. (2008). Οι Αντιλήψεις των Μόνων Μητέρων Μεταναστριών της Θεσσαλονίκης για την Εκπαίδευση των Παιδιών τους. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 52, 137-166.

24. Ζάχος, Θ. Δ. (2007). Οικονομία της Αγοράς, Σχολική Αποτυχία και Σχολική «Αποτελεσματικότητα». Σύγχρονα Θέματα, 97, 43-50.

25. Ζάχος, Θ. Δ. & Χατζής, Γ. Τ. (2005). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Νέα Περιβάλλοντα Μάθησης. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, 5, 102-108.

 

 

Γ.2) σε πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων

1.  Zachos, D. & Trochoutsou, H. I. (2023). Views and attitudes of perspective teachers towards multiculturalism: A comparative study among students of two departments at the Aristotle University of Thessaloniki. In N. Palaiologou & E. Samsari (Eds.), Intercultural Education on the Move: Facing Old and New Challenges. Conference Proceedings (pp. 353-357). Netherlands: International Association for Intercultural Education (IAIE).

2.  Ζάχος, Δ. & Φραγκουλίδου, Σ. (2022). Οι κοινωνικές διαφοροποιήσεις στα παιδικά βιβλία. Στο Σ. Σούλης & Μ. Λιακοπούλου (επιμ.), Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες Προκλήσεις και προβληματισμοί Πρακτικά διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου (τ. Α΄, σσ. 852-866). Αθήνα: Gutenberg.

3.  Zachos, D. & Patsikouridi, M. (2020). Positive Discrimination Policies in Education: The Case of Greece. In A. Dimitriadou, Griva, E., Lithoxoidou, A. & Amprazis, A., Proceedings of the 4th International Conference “Education Across Borders – Education in the 21th Century: Challenges and Perspectives” (795-804). Florina, Greece.

4.    Ζάχος, Δ. & Μπομπαρά, Ρ. (2020). Στάσεις και Απόψεις Μελλοντικών Εκπαιδευτικών για την Εκπαιδευτική και Κοινωνική Ένταξη των Προσφύγων στην Ελλάδα: Η Περίπτωση του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ. Στο Ε. Γουργιώτου, Δ. - Μ. Κακανά, Μ. Μπιρµπίλη & Κ. – Α. Χατζοπούλου, Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις» (663 - 679). Βόλος: Πανελλήνιο Δίκτυο για τις Πρακτικές Ασκήσεις Προσχολικής Εκπαίδευσης και Αγωγής.

5.    Zachos, T. D. & Akouarone, A. (2020). Preservice Teachers’ Perspectives on Warm Demanding Pedagogy: A Case Study. In B. Krzywosz-Rynkiewicz & V. Zorbas (Eds.), Citizenship at a Crossroads: Rights, Identity, and Education (pp. 346 - 367). Prague, CZ: Charles University and Children’s Identity and Citizenship European Association. ISBN: 978-80-7603-104-3.

6.    Γ.3.16 Ζάχος, Θ. Δ. & Δημοσθένους, Γ. (2019). Στερεότυπα, προκαταλήψεις και ρατσισμός στο σχολείο: Απόψεις εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης. Στα πρακτικά του 11ου Πανελλήνιου Συνέδριου «Βασική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών σε ένα Σύνθετο και Μεταβαλλόμενο Περιβάλλον» (σσ. 288-297). Πάτρα: ΠΤΔΕ-ΠΕΕ.

7.    Γ.3.17 Ζάχος, Θ. Δ. (2019). Κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση: ορισμένες κριτικές παρατηρήσεις. Στο Θ. Ράπτης & Δ. Κόνιαρη (Επιµ.), Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. (σσ. 546-554). Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. Ανακτήθηκε από το https://www.eeme.gr/images/stories/documents/dkoniari/8th_Conference_2018/_Keimena_Prakt_2018/4%CE%A4%CE%A1%CE%96_%CE%96%CE%AC%CF%87%CE%BF%CF%82_542-567.pdf

8.    Γ.3.18 Δ.1.2 Ζάχος, Θ. Δ. (2019). Μουσική Εκπαίδευση & Κοινωνική Δικαιοσύνη: Η προβληματική της ειδικής συνεδρίας. Στο Θ. Ράπτης & Δ. Κόνιαρη (Επιµ.), Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. (σσ. 542-545). Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. Ανακτήθηκε από το https://www.eeme.gr/images/stories/documents/dkoniari/8th_Conference_2018/_Keimena_Prakt_2018/4%CE%A4%CE%A1%CE%96_%CE%96%CE%AC%CF%87%CE%BF%CF%82_542-567.pdf

9.  Ζάχος, Δ. (2018). Η Παιδαγωγική Απέναντι στις Προκλήσεις της Σύγχρονης Εποχής. Στα Πρακτικά του 5ου Συνέδριου του «Νέου Παιδαγωγού».

10.    Ζάχος, Δ. & Πατσικουρίδη, Μ. (2017). Σχολεία που Επιταχύνουν τη Μάθηση (Accelerated Schools). Στο Πρακτικά (2ος Τόμος) του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (561-568). Λάρισα.

11.    Zachos, D. & Katidou, Ε. (2017). Women and Educational Administration: The Case of Western Macedonia. In Proceeding of the International Conference “Quality and Equity in Education: Theories, Applications and Potentials” (83-95). Nicosia: University of Cyprus. Online at: http://www.ucy.ac.cy/promqe/documents/Proccedings/Conference_Proceedings_FINAL_for_webpage.pdf

12.    Ζάχος, Δ., Βελλή, Σ. και Βιλιάρδου, Σ. (2017). Εκπαιδευτικοί & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η περίπτωση της Αρτάκης (Ευβοίας). Στα Πρακτικά του 8ου Συνέδριου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Ανακτήθηκε από το http://www.elliepek.gr/documents/8o_synedrio_eisigiseis/%CE%96%CE%AC%CF%87%CE%BF%CF%82.pdf

13.    Ζάχος, Θ. Δ. & Δελαβερίδου, Α. (2016). Τα σχολεία Waldorf. Στο Κ. Δ. Μαλαφάντης, Β. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου, Γ. Ιορδανίδης, Ι. Μπέτσας (επιμ.), Πρακτικά του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, τ. Β΄ (σελ. 1500-1508). Αθήνα: Διάδραση.

Zachos, D. T., Delaveridou, A., & Gkontzou, A. (2016). Teachers and School “Discipline” in Greece: A Case Study. In: Heriberto C. C. & Ecirli, A. (edit). Conference Proceeding s of the 10th International Congress on Social Sciences, Volume II, EUSER Madrid 2016 (Η εργασία αυτή επιλέχτηκε και δημοσιεύτηκε στο Επιστημονικό Περιοδικό European Journal of Social Sciences Education and Research και γιαυτό και δεν την προσμετρούμε σαυτή την κατηγορία).

14.    Zachos, D. T. & Nteli, C. (2015). Positive Discrimination and School Success: The case of Western Thrace’s Muslims. In Bash L., Nikolaou G., Palaiologou N. & van Driel B. (Eds.), Proceeding of Conference “Cultural Diversity, Equity and Inclusion” (cd-rom). Ioannina: IAIE - University of Ioannina.

Ζάχος, Θ. Δ. (2014). Η Αναγκαιότητα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Στο Φ. Γούσιας (επιμ.), Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνέδριου «Νέος Παιδαγωγός» Αθήνα, 3 - 4 Μαΐου 2014 (σελ. 1007- 1016), (e-book) ISBN: 978-960-99435-5-0. (Η εργασία αυτή επιλέχτηκε και δημοσιεύτηκε στο Επιστημονικό Περιοδικό Νέος Παιδαγωγός γι’ αυτό και δεν την προσμετρούμε σ’ αυτή την κατηγορία).

15.    Ζάχος, Θ. Δ. (2014). Διοίκηση Σχολικής Μονάδας & Κοινωνική Δικαιοσύνη: Από τη Θεωρία στην Πράξη. Στο K.D. Malafantis, E.P. Galanaki & A.I. Pamouktsoglou (επιμ.), Πρακτικά του ΙΕ΄ Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (σελ. 776-784). Athens: Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλλάδος.

16.    Ζάχος, Θ. Δ. (2018). Η Κριτική Αυτό-Βιογραφική Εθνογραφία στην Εκπαιδευτική Έρευνα. Στο Κ. Μαλαφάντης & Θ. Μπάκας, (επιμ.), Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνέδριου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», τόμος Α΄ (σελ. 309-318). Ζεφύρι Αττικής: Διάδραση.

17.    Ζάχος, Θ. Δ. (2010). «Έλεγχος» και «Πειθαρχία» στο Σχολείο: Αναγκαιότητες και Κίνδυνοι για τα Παιδιά των Μεταναστών/στριών και των Χαμηλών Κοινωνικοοικονομικών Τάξεων. Στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνέδριου Επιστημών Εκπαίδευσης, τ. Β΄, (σελ. 368-376). Αθήνα: Σμυρνιωτάκης.

18.    Ζάχος, Θ. Δ. (2009). H Κριτική Εθνογραφία στην Εκπαιδευτική Έρευνα. Στο Α. Τριλιανός, & Ι. Καραμηνάς (επιμ.), Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, Πρακτικά ΣΤ΄ Πανελληνίου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, τ. Β΄ (σελ. 716-724). Αθήνα: Ατραπός.

19.    Ζάχος, Θ. Δ. (2007). Σχέσεις Εκπαιδευτικών και Γονέων στο Σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο: Μια Μελέτη Περίπτωσης. Στο Γ. Καψάλης, Α. Κατσίκης (επιμ.), Πρακτικά του Συνέδριου «Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας» (σελ. 928-938). Ανακτήθηκε από το http://conf2007.edu.uoi.gr/

20.    Ζάχος, Θ. Δ. (2007). Η Φοίτηση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στα Παιδαγωγικά Τμήματα: Το Παράδειγμα του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ. Στο Ε. Ταρατόρη, Α. Δαβάζογλου, Ν. Μακρής, Μ. Κουγιουρούκη (επιμ.), Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνέδριου «Παιδαγωγικά Τμήματα: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον» (σελ. 299-305). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

21.    Ζάχος, Θ. Δ. (2006). Η Συμβολή των Εκπαιδευτικών στην Αντιμετώπιση των Εκπαιδευτικών Ανισοτήτων: Δυνατότητες και Περιορισμοί. Στo Β. Χατζηθεοδωρίδης, Ν. Γεωργιάδης & Π. Δεμίρογλου, Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας «Θεωρητικές και Ερευνητικές Προσεγγίσεις στην Εκπαιδευτική Πραγματικότητα» (σελ. 309-319). Δράμα: Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας.

22.    Ζάχος, Δ. (2003). Ιδεολογικές Επιλογές και Πολιτικές Διαχείρισης της Ετερότητας: Η Στάση της Ελληνικής Πολιτείας Απέναντι στους / στις Ρομά / Ρόμισσες. Στο Πρακτικά (CD-ROM) του Διεθνούς Συνεδρίου «Ετερότητα και Κοινωνία». Αθήνα: ΕΚΚΕ – AISLF (Διεθνής Ένωση Γαλλόφωνων Κοινωνιολόγων).

23.    Ζάχος, Δ. (2002). Η Έννοια της Κοινωνικής Ενσωμάτωσης: Περιεχόμενα και Περιορισμοί. Στο Πρακτικά (CD-ROM) του 2ου Διεθνούς Συνέδριου Κοινωνιολογίας «Κοινωνιολογία: Μάθημα Ελευθερίας». Θεσσαλονίκη: ISA (Διεθνής Ένωση Κοινωνιολόγων).

 

Γ.3) σε συλλογικούς τόμους

1.    Zachos, D. & Pavlidou, A. (2022). Refugee student education in Greece: Approaches and views of their parents. In S. Subasi Singh, O. Jovanovic, & M. Proyer (Edit.), Perspectives on Transitions in Refugee Education (pp. 191-208). Berlin, G: Verlag Barbara Budrich.

2.    Ζάχος, Θ. Δ. (2020). Η παιδαγωγική για την κοινωνική δικαιοσύνη. Στο Β. Πλιόγκου, & Δ. Καρακατσάνη (Επιμ.), Σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική θεωρία και πρακτική. Δημοκρατία – πολιτειότητα – ετερογένεια(σελ. 98-118). Αθήνα: Gutenberg.

3.    Ζάχος, Θ. Δ. (2020). Η Κριτική Ανάλυση ως Εργαλείο της Παιδαγωγικής για την Κοινωνική Δικαιοσύνη. Στο Κ. Μπονίδης, και Γ. Ζαρίφης (Επιμ.), Παιδαγωγική - επιστήμη της αγωγής - επιστήμες της αγωγής(σελ. 371-385). Θεσσαλονίκη: Γράφημα.

4.  Ζάχος, Θ. Δ. (2016). Σχολείο και Επιλογή Μαθητών & Μαθητριών. Στο Ε. Χοντολίδου, Ρ. Τσοκαλίδου, Φ. Τεντολούρης, Α. Κυρίδης, & Α. Βακαλόπουλος, Μνήμη Σοφρόνη Χατζησαββίδη (σελ. 431-449). Αθήνα: Gutenberg.

5.  Ζάχος, Δ. (2013). Ο Ρατσισμός ως Παράγοντας Εκπαιδευτικού Αποκλεισμού: Η Περίπτωση του Φλάμπουρου. Στο Σ. Τριαντάρη, & Χ. Τερεζής (δ/νση), Φιλοσοφία και Σύγχρονη Εκπαίδευση (σελ. 235-308). Αθήνα: Μυρμιδόνες.

6.  Ζάχος, Δ. (2013). Διδασκαλία για την Ισότητα. Στο Ζ. Σμυρναίου & Α. Κουτσούκος (δ/νση). Σύγχρονη Παιδαγωγική και Ψυχολογία (σελ. 249-286). Αθήνα: Ηρόδοτος.

7.  Ζάχος, Δ. (2007). Η Αντιμετώπιση των Εκπαιδευτικών Προβλημάτων των Μαθητών/τριών από Διαφορετικό Πολιτισμικό Περιβάλλον. Στο Ε. Μπότσαρη (επιμ.), Θέματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς (σελ. 144-158). Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Το ίδιο άρθρο δημοσιεύτηκε και στο:

Ζάχος, Δ. (2007). Η Αντιμετώπιση των Εκπαιδευτικών Προβλημάτων των Μαθητών/τριών από Διαφορετικό Πολιτισμικό Περιβάλλον. Στο Ε. Μπότσαρη (επιμ.). Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης (σελ. 326-342).

8.    Ζάχος, Δ., Μαυρίδης, Ε., Σαπουνάς, Α. (2000). Η Θέση της Γυναίκας Χθες και Σήμερα. Στο Ζ. Αλβανούδη, Σ. Γρόσδος, Γ. Κολέτος, Ε. Ντάγιου, Α. Χαραλαμμόπουλος (επιμ.), Γλωσσικές Δραστηριότητες για το Δημοτικό Σχολείο (σελ. 81 - 84 και 111 – 114). Θεσσαλονίκη Κώδικας.

9.    Ζάχος, Δ., Μαυρίδης, Ε., Σαπουνάς, Α. (2000). Η Ζωή στις Μεγαλουπόλεις. Στο Ζ. Αλβανούδη, Σ. Γρόσδος, Γ. Κολέτος, Ε. Ντάγιου, Α. Χαραλαμμόπουλος (επιμ.), Γλωσσικές Δραστηριότητες για το Δημοτικό Σχολείο (σελ. 85 - 88 και 115 – 120). Θεσσαλονίκη Κώδικας.

10.     Ζάχος, Δ., Μαυρίδης, Ε. & Σαπουνάς, Α. (2000). Παιδί και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημήτρης Γληνός», Πρακτικά Ημερίδων «Εκπαιδευτικής Έρευνας» 1996 - 1998 (σελ. 173 – 178). Θεσσαλονίκη: Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημήτρης Γληνός». Πρόκειται για συνοπτική παρουσίαση ομότιτλης Αδημοσίευτης Εργασίας, η οποία κατατέθηκε στο Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός» τον Ιούνιο του 1998, 83 σελίδες.

 

 

 

Γ.4) Σε περιοδικά μετά από κρίση του/της αρχισυντάκτη ή του/της εκδότη

1.    Ζάχος, Θ. Δ. (2018). Ελευθερία του Λόγου και Ρητορική του Μίσους. Σύγχρονα Θέματα, 142, 13-14.

2.    Zachos, D. (2018, April 30). How Europe Gets Roma Culture and Identity Wrong. Social Europe. Retrieved from https://www.socialeurope.eu/roma-culture-and-identity

3.    Ζάχος, Δ. (2010). Η Μέκκα των Γύφτων. Ένεκεν, 15, 78-88.

 

 

Γ.5) Σε εφημερίδες – δικτυακούς τόπους (το σύνολο -μέχρι και τον Δεκέμβρη του 2020)

1.      Ζάχος, Θ. Δ. (2020, Δεκέμβρης 10). Η πανδημία και οι ακαδημαϊκές ελευθερίες. In.gr Ανακτήθηκε από το https://www.in.gr/2020/12/14/apopsi/pandimia-kai-oi-akadimaikes-eleytheries/ . Αναδημοσιεύτηκε στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2020, Δεκέμβρης 10). Από τι κινδυνεύουμε σήμερα;. Η Φωνή της Βισαλτίας, Νιγρίτα, και Νέα Πορεία.

2.      Ζάχος, Θ. Δ. (2020, Μάρτιος 10). Από τι κινδυνεύουμε σήμερα;. TVXS. Ανακτήθηκε από το https://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/apo-ti-kindyneyoyme-simera Αναδημοσιεύτηκε στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2020, Μάρτιος 13). Από τι κινδυνεύουμε σήμερα;. Η Φωνή της Βισαλτίας, Νιγρίτα, και Νέα Πορεία.

3.      Ζάχος, Θ. Δ. (2018, Μάρτιος 21). Για τη Διεθνή Ημέρα κατά του Ρατσισμού. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/gia-ti-diethni-imera-kata-toy-ratsismoy

4.      Ζάχος, Θ. Δ. (2017, Ιούνιος 19). Η Κοινωνική Ένταξη και η Κουλτούρα των Ρομά. Presspublica. Ανακτήθηκε από το http://www.presspublica.gr/kinoniki-entaxi-ke-koultoura-ton-roma/. Αναδημοσιεύτηκε στις εφημερίδες Η Φωνή της Βισαλτίας (Ιούνιος, 23), σελ. 15, Νιγρίτα (Ιούνιος, 23), σελ. 11 και Νέα Πορεία (Ιούνιος, 23).

5.      Ζάχος, Θ. Δ. (2017, Μάρτιος 2). Τα Δημοκρατικά Δικαιώματα στην Τρέχουσα Πολιτική Συγκυρία. Presspublica. Ανακτήθηκε από το http://www.presspublica.gr/ta-dimokratika-dikeomata-stin-trechousa-politiki-sygkyria/. Αναδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα academiclounge στις 4/3/2017, καθώς και στις εφημερίδες Νιγρίτα (2017, Μάρτιος 10), σελ. . Η Φωνή της Βισαλτίας. (2017, Μάρτιος 10), σελ. 15 και Νέα Πορεία (2017, Μάρτιος 10), σελ. 3.

6.      Ζάχος, Θ. Δ. (2016, Αύγουστος 24). Ολυμπιονίκες, Αριστεία και Ιδεολογία της Αγοράς. Presspublica. Ανακτήθηκε από το http://www.presspublica.gr. Αναδημοσιεύτηκε σε ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2016, Αύγουστος 26). Ολυμπιονίκες, Αριστεία και Ιδεολογία της Αγοράς. Νιγρίτα, σελ. 4 & Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 14.

7.      Ζάχος, Θ. Δ. (2015, Μάρτιος 13). Έρευνα και Εκπαιδευτική Πολιτική. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/ereyna-kai-ekpaideytiki-politiki. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2015, Μάρτιος 13). Έρευνα και Εκπαιδευτική Πολιτική. Νιγρίτα, σελ. 7 & Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 9.

8.      Ζάχος, Θ. Δ. (2015, Μάρτιος 6). Πρότυπα – Πειραματικά, Επιλογή Σχολείου και Επιλογή Μαθητών και Μαθητριών. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/protypa-%E2%80%93-peiramatika-epilogi-sxoleioy-kai-epilogi-mathiton-kai-mathitrion. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2015, Μάρτιος 6). Πρότυπα – Πειραματικά, Επιλογή Σχολείου και Επιλογή Μαθητών και Μαθητριών. Νιγρίτα, σελ. 7 & Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 9.

9.      Ζάχος, Θ. Δ. (2014, Νοέμβριος 6). Για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/paideia/gia-tin-aksiologisi-ton-ekpaideytikon. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2014, Νοέμβριος 7). Για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών. Νιγρίτα, σελ. 11 & Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 9.

10.  Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Δεκέμβριος 15). Η κουλτούρα της Συναίνεσης και η Αλαζονεία των Ελίτ. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/i-koyltoyra-tis-synainesis-kai-i-alazoneia-ton-elit-toy-dimitri-th-zaxoy. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Δεκέμβριος 20). Η κουλτούρα της Συναίνεσης και η Αλαζονεία των Ελίτ. Νιγρίτα, σελ. 11 και Η Φωνή της Βισαλτίας, (3/1/2014), σελ. 10.

11.  Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Οκτώβριος 23). H Στοχοποίηση των Ρομά και οι επιπτώσεις της. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/i-stoxopoiisi-ton-roma-kai-oi-epiptoseis-tis-toy-dimitri-th-zaxoy. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Οκτώβριος 25). H Στοχοποίηση των Ρομά και οι επιπτώσεις της. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 10, Νιγρίτα, σελ. 6, Ελευθερία (Σερρών) σελ. 6.

12.  Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Οκτώβριος 7). Ακροδεξιά, Εθνικισμός και Εκπαίδευση. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/paideia/akrodeksia-ethnikismos-kai-ekpaideysi-toy-dimitri-th-zaxoy Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Οκτώβριος 7). Ακροδεξιά, Εθνικισμός και Εκπαίδευση. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 7 και Νιγρίτα, σελ. 9.

13.  Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Ιούλιος 14). Από τον Κοινωνικό Αυτοματισμό στο Αλληλοφάγωμα. Ενθέματα – Κ. Αυγή, σελ. 43. Παρατίθεται και στο http://enthemata.wordpress.com/2013/07/14/zaxos-2/. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Ιούλιος 19). Από τον Κοινωνικό Αυτοματισμό στο Αλληλοφάγωμα. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 14 και Νιγρίτα, σελ. 7.

14.  Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Ιούνιος 12). Εθνικιστική έξαρση και διαφορετική άποψη. TVXS. Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/έγραψαν-είπαν/εθνικιστική-έξαρση-και-διαφορετική-άποψη-του-δθ-ζάχου. Αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες καθώς και στις εφημερίδες: Ζάχος, Θ. Δ. (2013, Ιούνιος 14). Εθνικιστική έξαρση και διαφορετική άποψη. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 9 και Νιγρίτα, σελ. 6.

15.  Ζάχος, Θ. Δ. (2012, Δεκέμβριος 12). Μνημονιακή Λογική & Όραμα. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 10 και Νιγρίτα, σελ. 16. Αναδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα TVXS (2012, Δεκέμβριος 19). Ανακτήθηκε από το http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/mnimoniaki-logiki-kai-orama-toy-dimitri-th-zaxoy.

16. Ζάχος, Θ. Δ. (2012, Απρίλιος 20). Η απαξίωση της πολιτικής και οι επερχόμενες εκλογές. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 22 και Νιγρίτα, σελ. 15.

17.  Ζάχος, Θ. Δ. (2012, Απρίλιος 1). Επίθεση στη Διαφορετικότητα. Ενθέματα - Κυριακάτικη Αυγή, σελ. 26. Παρατίθεται και στο: http://enthemata.wordpress.com/2012/04/01/zaxos/ ανακτήθηκε στις 1/4/2012. Αναδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Προοδευτική Πολιτική & παρατίθεται στο: http://www.ppol.gr/cm/index.php?Datain=7652, ανακτήθηκε στις 1/4/2012, καθώς και σε αρκετές άλλες ιστοσελίδες. Εκδοχές του άρθρου δημοσιεύτηκαν: Ζάχος, Θ. Δ. (2012, Μάρτιος 23). Επίθεση στη Διαφορά. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 9 & Νιγρίτα, σελ. 10 και  Ζάχος, Θ. Δ. (2012, Μάρτιος 24). Η Διαφορετικότητα εν Μέσω Κρίσης, Αγγελιοφόρος της Κυριακής, σελ. 52.

18.  Ζάχος, Θ. Δ. (2011, Δεκέμβριος 23). Η ακολουθούμενη πολιτική και τα αποτελέσματά της, Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 7 και Νιγρίτα, σελ. 20.

19.  Ζάχος, Θ. Δ. (2011, Σεπτέμβριος 30). Ερμηνείες για την κρίση & κοινωνική πραγματικότητα. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 6 και Νιγρίτα, σελ. 22.

20.  Ζάχος, Θ. Δ. (2011, Σεπτέμβριος 2). Δυσφήμιση των κοινωνικών αγώνων και κρίση. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 14 και Νιγρίτα, σελ. 22.

21.  Ζάχος, Θ. Δ. (2011, Αύγουστος 19). Ακροδεξιά, μίσος και υποκρισία. Νιγρίτα, σελ. 20 και Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 17 καθώς και στη διαδικτυακή σελίδα της εφημερίδας στο http://www.foni-visaltias.gr/?p=681.

22.  Ζάχος, Θ. Δ. (2011, Φεβρουάριος 2). Τα «Ελευθέρια» της Νιγρίτας: Η Ιστορική Αφήγηση ως Πλαίσιο Προσέγγισης της Σύγχρονης Τοπικής Πραγματικότητας. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 6, 7 & 8.

23.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Νοέμβριος 5). Οι εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 1 & 17 και Νιγρίτα, σελ. 1 & 15. Παρατίθεται & στο http://www.foni-visaltias.gr/?p=396.

24.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Σεπτέμβριος 24). Ο Κοινωνικός Αυτοματισμός, Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 1 & 12 και Νιγρίτα, σελ. 1 & 4.

25.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Ιούνιος 25). Η Οικονομική Κρίση και τα ΜΜΕ (2). Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 13 και Νιγρίτα, σελ. 1 & 5.

26.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Ιούνιος 18). Η Οικονομική Κρίση και τα ΜΜΕ (1). Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 4 και Νιγρίτα, σελ. 1 & 5.

27.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Μάρτιος 5). Η Ένταξη της Νιγρίτας στο Ελληνικό Κράτος. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 13.

28.  Ζάχος, Θ. Δ. (2010, Φεβρουάριος 2). Αγροτών Υπεράσπιση. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 8.

29. Ζάχος, Θ. Δ. (2007, Απρίλιος 29). Ρομ, Ιδεολογία της Ισότητας και Εκπαιδευτική Ενσωμάτωση. Ενθέματα – Κυριακάτικη Αυγή, σελ. 26-27. Παρατίθεται & στο http://eidenai-mitos.blogspot.gr/2007/04/blog-post_5407.html

30.  Ζάχος, Θ. Δ. (2005, Ιούλιος 1). Ενιαίος Δήμος Νιγρίτας: Δημογραφικές Μεταβολές και Προοπτικές. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 1 & 3.

31.  Ζάχος, Θ. Δ. (2005, Ιούνιος 17). Νιγρίτα: Δημογραφικές Μεταβολές και Προοπτικές. Η Φωνή της Βισαλτίας, σελ. 1 & 7.

 

Δ. ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

 

1.    Ζάχος, Δ. (2005). Παρουσίαση της Διδακτορικής Διατριβής «Διαδικασίες Ένταξης σε Συνθήκες Γενικού Κοινωνικού Αποκλεισμού: Η Εκπαίδευση των Ρομ στην Κοινότητα Φλάμπουρου». Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, 26, 181-183.