Νεοχαλκηδονισμός:  

Δογματικὸς τρόπος Διαίρεσης

 

Τόπος Οἰκουμενικῆς Συνύπαρξης;

κδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016.

 

Παρουσίαση ἀπό τόν καθ. Γ. Παναγόπουλο:

http://www.panagopoulos-dogmatiki.blogspot.gr/2016/02/blog-post_9.html

 

 

 

Τίποτα ἐνάντια στὴ συνείδηση.

Ὁ Μητροφάνης Κριτόπουλος
σὲ θεολογικὸ διάλογο
καὶ
ἡ δογματικὴ σημασία τῆς Ὁμολογίας του.

Θεσσαλονίκη: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, 2015

 

 

 

 

Θεολογία καί θρησκεία

ἐν μέσῳ ἀπολυτοποίησης καί σχετικοποίησης.

Τό ἐρώτημα τῆς θρησκευτικῆς ἀποκλειστικότητας

τοῦ χριστιανικοῦ μονοθεϊσμοῦ

ἐνώπιον τῆς σχετικοποίησης τῶν πάντων

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη 2014)

Παρουσίαση τοῦ βιβλίου ἀπό τόν Δ. Ἀβδελᾶ στήν "Πεμπτουσία": http://bit.ly/1tRD2fL , στό "Διάστιχο": http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/2803-theologia-kai-thriskeia

καί στό περιοδικό ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

 

Θεοδικία ἐν οὐτοπίᾳ

Στοιχεῖα σύγχρονης ἀνατομίας τοῦ κακοῦ

καί

θεολογικός διάλογος μέ τίς ἀπόψεις τοῦ J. B. Metz

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη, 2014).

 

Παρουσίαση τοῦ βιβλίου ἀπό τήν Εὔη Κοσμίδου στήν "Πεμπτουσία":http://bit.ly/1nZ78LK

καί στόν  ἱστοχῶρο "Διάστιχο": http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/2703-theodikia-en-outopia

 

 

Δῶσ᾿ μου λόγο, Λόγε, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη, 2013)

 

Βιβλιοπαρουσίαση στό περιοδικό "Σύναξη" στον ιστοχώρο "Διάστιχο" και στο International Journal of Orthodox Theology ἀπό τήν Εὔη Κοσμίδου

 

http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/1983-dosmou-logo-loge

 

http://orthodox-theology.com/media/PDF/IJOT3.2013/Kosmidou-Review.pdf

 

 

 

1.      Ἡ Χριστολογία τοῦ Ρωμανοῦ τοῦ Μελωδοῦ καὶ ἡ σωτηριολογικὴ σημασία της, διδ. διατρ. Θεσσαλονίκη 1998.    

 Die Christologie Romanos'  des Meloden und ihre   soteriologische Bedeutung, Doktorarbeit, Thessaloniki 1998.

Πατῆστε ἐδῶ γιὰ νὰ δεῖτε τὸ κείμενο τῆς διατριβῆς.

 

2.  Οἰκουμενικά Παραδείγματα στὴν Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, Θεσσαλονίκη (ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ) 2002.               

  Ökumenische Beispiele in der Geschichte der Kirche, Thessaloniki 2002.

«Ἔχουμε τὴ γνώμη ὅτι ἡ ὁμολογιακὴ δυσκαμψία εἶναι η σοβαρότατη ἀσθένεια στὸν χῶρο τῆς θεολογικῆς ἐπιστήμης. Θέλει πράγματι τόλμη τὸ νὰ μπορεῖ κανεὶς τὴ θεολογικὴ ἔρευνα, γιὰ νὰ μπορέσει κατόπιν νὰ τολμήσει ὑγιαίνων καὶ ὁποιαδήποτε σοβαρὴ οἰκουμενικὴ συνάντηση, τουλάχιστον στὸ ἐπίπεδο τῆς ἐπιστήμης. Αὐτό βέβαια δὲν σημαίνει ὅτι δὲν βλέπουμε μαζὶ τὴν πίστη μὲ τὴν ἐπιστήμη. Ἁπλά, ἐδῶ θέλουμε νὰ δοῦμε τὴν ἐπιστήμη ἀπὸ τὴν πλευρά τῆς πιστῆς ἐξέτασης τῶν ἐρευνητικῶν της δεδομένων. Ἐξάλλου, ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε, ἄλλο πράγμα εἶναι ἡ ὁμολογιακὴ δυσκαμψία κι ἄλλο ἡ πίστη σ' ἕνα δόγμα. Στὸ πρῶτο συμπορεύεται ἡ προκατάληψη μὲ τὴν ἐπιστημονικὴ ἔρευνα, ἐνῶ στὸ δεύτερο ἡ ἐμπειρία μὲ τὸ νὰ μπορεῖς ἢ νὰ μὴ μπορείῖ νὰ σωθεῖς. Θελητὸ εἶναι βέβαια νὰ διαπιστώνει κανεὶς ὅτι γεύεται στὴν πράξη τὴ σωτηρία ὡς ἐν Χριστῷ ἰατρεία καὶ ὅτι ταυτόχρονα δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ὁμολογιακά προκατειλημμένος».

                                                                                                      Ἀπὸ τὸ ὀπισθόφυλλο τοῦ βιβλίου

 

3. Ὁ Νεοχαληδονισμός: Σημεῖο δογματικῆς διαίρεσης;, ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ, Θεσσαλονίκη 2003.

   Der Neochalchedonismus: Punkt dogmatischer Spaltung?, Thessaloniki 2003.

«Οἱ νεοχαλκηδόνιοι Πατέρες σίγουρα δὲν ἤθελαν, ἀπὸ πληρότητα ἐμπειρίας, νὰ ἀναγάγουν τὴν περιγραφὴ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς σὲ μία λεκτικὴ φιλοσοφικὴ ἐνασχόληση. Ὁ κίνδυνος αὐτός, παρὼν καὶ στὶς μέρες μας, διαστρεβλώνει τὰ ἱστορικοδογματικὰ δεδομένα καὶ θέτει σὲ περιπέτειες τὸν εἰλικρινὴ καὶ βάσιμο θεολογικὸ διάλογο».
                                                                                                                                       

                                                                                                                             Ἀπὸ τὸ ὀπισθόφυλλο τοῦ βιβλίου

 

4.   Ἡ ὁμιλία τοῦ πατριάρχη Πρόκλου «Εἰς τὴν Παναγίαν Θεοτόκον» καὶ ἡ ἀπάντηση τοῦ Νεστορίου, Θεσσαλονίκη 2004.

Die Homelie des Patriarchen Proklus „An die Allerheiligste Gottesgebärerin“ und die Antwort von Nestorius, Thessaloniki 2004.

[...] Στὴν παρούσα ἐργασία μας, λοιπόν, μὲ βάση τὴν ὁμιλητικὴ ἔριδα μεταξὺ τῶν δύο μεγάλων ὁμιλητῶν τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, τοῦ Πρόκλου καὶ τοῦ Νεστορίου, θὰ προσπαθήσουμε νὰ δοῦμε τὸ εὐρύτερο ἄνοιγμα μιᾶς χριστολογικῆς διαμάχης, ποὺ ὀφείλει ἐκ τῶν πραγμάτων νὰ λύσει καὶ προβλήματα πατρότητας στὴν πρόκλεια χριστολογικὴ ὁρολογία, ἀλλὰ καὶ νὰ συνεισφέρει στὴν ἑρμηνευτική διευκρίνιση τῆς ὁρολογίας αὐτῆς. Ἡ διευκρίνιση αὐτὴ λείπει στὴ γνωστὴ ἕως σήμερα ἔρευνα καὶ πρέπει νὰ γίνει σὲ συνάρτηση μὲ ἀπαραίτητες κειμενικὲς χρονολογήσεις καὶ μὲ ἐξέταση τῆς δογματικῆς ὁρολογίας καὶ πατρότητας (τῆς ὁρολογίας αὐτῆς). Ἡ προσπάθειά μας εἶναι μία προσπάθεια σύνδεσης τῆς ἱστορικῆς καὶ δογματικῆς μεθόδου μὲ τὴ συστηματικὴ δουλειά, ὅπως καὶ τῆς στενῆς ἐρευνητικῆς προοπτικῆς μὲ τὴν εὐρύτερη. Κέντρο κάθε ἐρευνητικοῦ σημείου εἶναι ἡ ἐξέταση καὶ ἡ κριτικὴ ἀξιολόγηση ἀπόψεων ποὺ ἐκφράστηκαν ὡς σήμερα ἀπό ξένους ἐρευνητές, μὲ στόχο νὰ συμβάλλουμε ἐκ τῶν πραγμάτων στὴν ἀνάδειξη τῆς θεολογικῆς συμβολῆς τοῦ πατριάρχη Πρόκλου. Αὐτὸ σημαίνει τὴν ἀνάδειξη τῆς ὀρθῆς κατανόησης καὶ τὴν προβολὴ τῆς χριστολογικῆς του ὁρολογίας, τεχνικῆς ἢ ὄχι, στὴν ὁποία δὲν δόθηκε ὣς σήμερα ἰδιαίτερη σημασία. Ὅπως ἤδη γίνεται κατανοητό, ἡ ἔμφασή μας ρίχνεται στὸ ἔργο τοῦ Πρόκλου καὶ μὲ κέντρο τὴ δική του χριστολογία διευρύνουμε τὴν ἔρευνά μας στὸν Νεστόριο καὶ στὸν Θεοδώρητο Κύρου.[...]
                                                                                                                                                Ἀπὸ τὸν πρόλογο τοῦ βιβλίου

 

5. Ρωμανοῦ Μελωδοῦ Θεολογική Δόξα - Σύγχρονη Ἱστορικοδογματικὴ Ἄποψη καὶ Ποιητικὴ Θεολογία, Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2006.

1Η ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΗ

ΣΥΝΑΞΗ

2Η ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

 

6. Λόγος Θεολογίας Α΄, ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ, Θεσσαλονίκη 2009.

 1η Βιβλιοκρισία

2η Βιβλιοκρισία

3η Βιβλιοκρισία

4η Βιβλιοκρισία

 

7. Θεὸς - Κτίση - Ἄνθρωπος, (ἐπιμ. Ἰ. Κουρεμπελές, Σ. Ἀθανασίου, Ζ. Σίσκος), Ἐκδόσεις Κ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2011.

Η βιβλιοπαρουσίαση του τόμου στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο http://www.amen.gr/article5930

8. Οἰκουμενικά Παραδείγματα στὴν Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, Θεσσαλονίκη (ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ) 2002.

 

Βιβλιοκρισία

 

9. Νεοχαλκηδονισμός:  

Δογματικὸς τρόπος Διαίρεσης

 

Τόπος Οἰκουμενικῆς Συνύπαρξης;

κδόσεις Ἀδελφῶν Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2012.

 

Neochalcedonianism:

A Dogmatical Way of Division

or

Place of Ecumenical Coexistence?

 

 ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

 

10. Τίποτα ἐνάντια στὴ συνείδηση.

Ὁ Μητροφάνης Κριτόπουλος
σὲ θεολογικὸ διάλογο
καὶ
ἡ δογματικὴ σημασία τῆς Ὁμολογίας του.

Nothing Against Consciousness
Mitrophanes Kritopoulos
in Theological Dialogue
and
the Dogmatic Significance of His Confession.

ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ Ἀδελφῶν Κυριακίδη ἀ.ἑ.

Ὁ Ἰω. Κουρεμπελές στό   Διάστιχο.

 

11. Ἀνθρώπινος πόνος καί ὑπαρξιακός προβληματισμός,

ἐπιμ. Ἰωάννης Γ. Κουρεμπελές - Ἀρχιμ. Ἀγαθάγγελος Γρ. Σίσκος - Στέφανος Ε. Ἀθανασίου,

Ἐκδοτικός Οἶκος Ἀδελφῶν Κυριακίδη ἀ.ἑ.

Παρουσίαση στό "διάστιχο"
 (Δ. Ἀβδελᾶς)

http://diastixo.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1509:anthropinosponos&catid=44:elliniki-pezografia&Itemid=93

12. Ξενοτόκος (Ποιήματα)

Μ Ε Τ Α Φ Ρ Α Σ Μ Ε Ν Α

IOANNIS G. KOUREMBELES

VIZIUNEA TEOLOGICA

A SFÂNTULUI ROMAN MELODUL

Opinia istorico-dogmatică contemporană

şi teologia poetică

Traducere din limba greacă de Alexandru Prelipcean

Carte tipărită cu binecuvântarea

Înaltpreasfinţitului

TEOFAN

Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei

DOXOLOGIA

Iaşi, 2013

 

 

                                                                             ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΗΣΗ:

                  biblioland    

                  http://www.biblioland.gr/index.php?route=product/writer/product&writer_id=51581&sort=pd.name&order=ASC

 

            biblionet

         http://www.biblionet.gr/author/51581/%CE%99%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%93._%CE%9A%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%82

 

 

            ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ: www.dkyriakidis.gr