Νεοχαλκηδονισμός: Δογματικὸς τρόπος Διαίρεσης ἢ Τόπος Οἰκουμενικῆς Συνύπαρξης; Ἐκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016.
Παρουσίαση ἀπό τόν καθ. Γ. Παναγόπουλο: http://www.panagopoulos-dogmatiki.blogspot.gr/2016/02/blog-post_9.html
|
|
Τίποτα ἐνάντια στὴ συνείδηση.
Ὁ
Μητροφάνης Κριτόπουλος Θεσσαλονίκη: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, 2015
|
|
Θεολογία καί θρησκεία ἐν μέσῳ ἀπολυτοποίησης καί σχετικοποίησης. Τό ἐρώτημα τῆς θρησκευτικῆς ἀποκλειστικότητας τοῦ χριστιανικοῦ μονοθεϊσμοῦ ἐνώπιον τῆς σχετικοποίησης τῶν πάντων ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη 2014) Παρουσίαση τοῦ βιβλίου ἀπό τόν Δ. Ἀβδελᾶ στήν "Πεμπτουσία": http://bit.ly/1tRD2fL , στό "Διάστιχο": http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/2803-theologia-kai-thriskeia καί στό περιοδικό ΚΟΙΝΩΝΙΑ
|
|
Θεοδικία ἐν οὐτοπίᾳ Στοιχεῖα σύγχρονης ἀνατομίας τοῦ κακοῦ καί θεολογικός διάλογος μέ τίς ἀπόψεις τοῦ J. B. Metz ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη, 2014).
Παρουσίαση τοῦ βιβλίου ἀπό τήν Εὔη Κοσμίδου στήν "Πεμπτουσία":http://bit.ly/1nZ78LK καί στόν ἱστοχῶρο "Διάστιχο": http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/2703-theodikia-en-outopia
|
|
Δῶσ᾿ μου λόγο, Λόγε, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ (Θεσσαλονίκη, 2013)
Βιβλιοπαρουσίαση στό περιοδικό "Σύναξη" στον ιστοχώρο "Διάστιχο" και στο International Journal of Orthodox Theology ἀπό τήν Εὔη Κοσμίδου
http://diastixo.gr/kritikes/meletesdokimia/1983-dosmou-logo-loge
http://orthodox-theology.com/media/PDF/IJOT3.2013/Kosmidou-Review.pdf
|
|
1. Ἡ Χριστολογία τοῦ Ρωμανοῦ τοῦ Μελωδοῦ καὶ ἡ σωτηριολογικὴ σημασία της, διδ. διατρ. Θεσσαλονίκη 1998. Die Christologie Romanos' des Meloden und ihre soteriologische Bedeutung, Doktorarbeit, Thessaloniki 1998. Πατῆστε ἐδῶ γιὰ νὰ δεῖτε τὸ κείμενο τῆς διατριβῆς.
|
|
2. Οἰκουμενικά Παραδείγματα στὴν Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, Θεσσαλονίκη (ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ) 2002. Ökumenische Beispiele in der Geschichte der Kirche, Thessaloniki 2002.
«Ἔχουμε τὴ
γνώμη ὅτι ἡ ὁμολογιακὴ δυσκαμψία εἶναι η σοβαρότατη ἀσθένεια στὸν χῶρο
τῆς θεολογικῆς ἐπιστήμης. Θέλει πράγματι τόλμη τὸ νὰ μπορεῖ κανεὶς τὴ
θεολογικὴ ἔρευνα, γιὰ νὰ μπορέσει κατόπιν νὰ τολμήσει ὑγιαίνων καὶ
ὁποιαδήποτε σοβαρὴ οἰκουμενικὴ συνάντηση, τουλάχιστον στὸ ἐπίπεδο τῆς
ἐπιστήμης. Αὐτό βέβαια δὲν σημαίνει ὅτι δὲν βλέπουμε μαζὶ τὴν πίστη μὲ
τὴν ἐπιστήμη. Ἁπλά, ἐδῶ θέλουμε νὰ δοῦμε τὴν ἐπιστήμη ἀπὸ τὴν πλευρά τῆς
πιστῆς ἐξέτασης τῶν ἐρευνητικῶν της δεδομένων. Ἐξάλλου, ὅπως καὶ νὰ τὸ
κάνουμε, ἄλλο πράγμα εἶναι ἡ ὁμολογιακὴ δυσκαμψία κι ἄλλο ἡ πίστη σ' ἕνα
δόγμα. Στὸ πρῶτο συμπορεύεται ἡ προκατάληψη μὲ τὴν ἐπιστημονικὴ ἔρευνα,
ἐνῶ στὸ δεύτερο ἡ ἐμπειρία μὲ τὸ νὰ μπορεῖς ἢ νὰ μὴ μπορείῖ νὰ σωθεῖς.
Θελητὸ εἶναι βέβαια νὰ διαπιστώνει κανεὶς ὅτι γεύεται στὴν πράξη τὴ
σωτηρία ὡς ἐν Χριστῷ ἰατρεία καὶ ὅτι ταυτόχρονα δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι
ὁμολογιακά προκατειλημμένος».
|
|
3. Ὁ Νεοχαληδονισμός: Σημεῖο δογματικῆς διαίρεσης;, ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ, Θεσσαλονίκη 2003. Der Neochalchedonismus: Punkt dogmatischer Spaltung?, Thessaloniki 2003.
«Οἱ νεοχαλκηδόνιοι Πατέρες σίγουρα δὲν ἤθελαν, ἀπὸ
πληρότητα ἐμπειρίας, νὰ ἀναγάγουν τὴν περιγραφὴ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς σὲ
μία λεκτικὴ φιλοσοφικὴ ἐνασχόληση. Ὁ κίνδυνος αὐτός, παρὼν καὶ στὶς
μέρες μας, διαστρεβλώνει τὰ ἱστορικοδογματικὰ δεδομένα καὶ θέτει σὲ
περιπέτειες τὸν εἰλικρινὴ καὶ βάσιμο θεολογικὸ διάλογο». Ἀπὸ τὸ ὀπισθόφυλλο τοῦ βιβλίου
|
|
4. Ἡ ὁμιλία τοῦ πατριάρχη Πρόκλου «Εἰς τὴν Παναγίαν Θεοτόκον» καὶ ἡ ἀπάντηση τοῦ Νεστορίου, Θεσσαλονίκη 2004. Die Homelie des Patriarchen Proklus „An die Allerheiligste Gottesgebärerin“ und die Antwort von Nestorius, Thessaloniki 2004.
[...] Στὴν παρούσα ἐργασία μας,
λοιπόν, μὲ βάση τὴν ὁμιλητικὴ ἔριδα μεταξὺ τῶν δύο μεγάλων ὁμιλητῶν τῆς
ἐποχῆς ἐκείνης, τοῦ Πρόκλου καὶ τοῦ Νεστορίου, θὰ προσπαθήσουμε νὰ δοῦμε τὸ
εὐρύτερο ἄνοιγμα μιᾶς χριστολογικῆς διαμάχης, ποὺ ὀφείλει ἐκ τῶν πραγμάτων
νὰ λύσει καὶ προβλήματα πατρότητας στὴν πρόκλεια χριστολογικὴ ὁρολογία, ἀλλὰ
καὶ νὰ συνεισφέρει στὴν ἑρμηνευτική διευκρίνιση τῆς ὁρολογίας αὐτῆς. Ἡ
διευκρίνιση αὐτὴ λείπει στὴ γνωστὴ ἕως σήμερα ἔρευνα καὶ πρέπει νὰ γίνει σὲ
συνάρτηση μὲ ἀπαραίτητες κειμενικὲς χρονολογήσεις καὶ μὲ ἐξέταση τῆς
δογματικῆς ὁρολογίας καὶ πατρότητας (τῆς ὁρολογίας αὐτῆς). Ἡ προσπάθειά μας
εἶναι μία προσπάθεια σύνδεσης τῆς ἱστορικῆς καὶ δογματικῆς μεθόδου μὲ τὴ
συστηματικὴ δουλειά, ὅπως καὶ τῆς στενῆς ἐρευνητικῆς προοπτικῆς μὲ τὴν
εὐρύτερη. Κέντρο κάθε ἐρευνητικοῦ σημείου εἶναι ἡ ἐξέταση καὶ ἡ κριτικὴ
ἀξιολόγηση ἀπόψεων ποὺ ἐκφράστηκαν ὡς σήμερα ἀπό ξένους ἐρευνητές, μὲ στόχο
νὰ συμβάλλουμε ἐκ τῶν πραγμάτων στὴν ἀνάδειξη τῆς θεολογικῆς συμβολῆς τοῦ
πατριάρχη Πρόκλου. Αὐτὸ σημαίνει τὴν ἀνάδειξη τῆς ὀρθῆς κατανόησης καὶ τὴν
προβολὴ τῆς χριστολογικῆς του ὁρολογίας, τεχνικῆς ἢ ὄχι, στὴν ὁποία δὲν
δόθηκε ὣς σήμερα ἰδιαίτερη σημασία. Ὅπως ἤδη γίνεται κατανοητό, ἡ ἔμφασή μας
ρίχνεται στὸ ἔργο τοῦ Πρόκλου καὶ μὲ κέντρο τὴ δική του χριστολογία
διευρύνουμε τὴν ἔρευνά μας στὸν Νεστόριο καὶ στὸν Θεοδώρητο Κύρου.[...]
|
|
5. Ρωμανοῦ Μελωδοῦ Θεολογική Δόξα - Σύγχρονη Ἱστορικοδογματικὴ Ἄποψη καὶ Ποιητικὴ Θεολογία, Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2006. 1Η ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΗ
|
|
6. Λόγος Θεολογίας Α΄, ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ, Θεσσαλονίκη 2009.
|
|
7. Θεὸς - Κτίση - Ἄνθρωπος, (ἐπιμ. Ἰ. Κουρεμπελές, Σ. Ἀθανασίου, Ζ. Σίσκος), Ἐκδόσεις Κ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2011. Η βιβλιοπαρουσίαση του τόμου στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο http://www.amen.gr/article5930 |
|
8. Οἰκουμενικά Παραδείγματα στὴν Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, Θεσσαλονίκη (ἐκδ. Π. Πουρναρᾶ) 2002.
|
|
9. Νεοχαλκηδονισμός: Δογματικὸς τρόπος Διαίρεσης ἢ Τόπος Οἰκουμενικῆς Συνύπαρξης; Ἐκδόσεις Ἀδελφῶν Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2012.
Neochalcedonianism: A Dogmatical Way of Division or Place of Ecumenical Coexistence?
|
|
10. Τίποτα ἐνάντια στὴ συνείδηση.
Ὁ
Μητροφάνης Κριτόπουλος
Nothing Against Consciousness ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ Ἀδελφῶν Κυριακίδη ἀ.ἑ.
|
|
11. Ἀνθρώπινος
πόνος καί ὑπαρξιακός προβληματισμός,
Παρουσίαση
στό "διάστιχο" |
|
12. Ξενοτόκος (Ποιήματα) |
|
Μ Ε Τ Α Φ Ρ Α Σ Μ Ε Ν Α |
|
IOANNIS G. KOUREMBELES VIZIUNEA TEOLOGICA A SFÂNTULUI ROMAN MELODUL Opinia istorico-dogmatică contemporană şi teologia poetică Traducere din limba greac ă de Alexandru PrelipceanCarte tip ărită cu binecuvântareaÎnaltpreasfin ţituluiTEOFAN Mitropolitul Moldovei şi BucovineiDOXOLOGIA Ia şi, 2013 |
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΗΣΗ:
biblioland
http://www.biblioland.gr/index.php?route=product/writer/product&writer_id=51581&sort=pd.name&order=ASC
biblionet
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ: www.dkyriakidis.gr