|
||
1. Επικουρική ερευνήτρια σε έρευνα χρηματοδοτούμενη από το
ερευνητικό Ίδρυμα της Volkswagen (επιστημονικός υπεύθυνος: Π.Δ.
Ξωχέλλης) με θέμα: Μεθόδευση της διδασκαλίας και αξιολόγηση της
σχολικής επίδοσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (Ιούλιος 1980-Μάρτιος
1981).
2. Εκπόνηση προγράμματος για τη διδασκαλία της γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση («λειτουργική χρήση της γλώσσας») (επιστημονικοί υπεύθυνοι: Αγαθοκλής Χαραλαμπόπουλος & Σωφρόνης Χατζησαββίδης http://users.auth.gr/~sofronis/ (1985-1998). 3. Αξιολόγηση του προγράμματος γλωσσικής διδασκαλίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Νεοελληνική Γλώσσα». Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων (επιστημονικός υπεύθυνος: Π.Δ. Ξωχέλλης) (Φεβρουάριος 1988-Μάρτιος 1990). 4. Επανάληψη (follow-up) του ερευνητικού προγράμματος: Μεθόδευση της διδασκαλίας και αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, χρηματοδοτούμενη από το Ερευνητικό Ίδρυμα της Volkswagen (επιστημονικός υπεύθυνος: Π.Δ. Ξωχέλλης) (Σεπτέμβριος 1990-91). 5. Αξιολόγηση του Προγράμματος Δράσης για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με θέμα: Εισαγωγή των νέων των απομακρυσμένων περιοχών στις μεθόδους των ηλεκτρονικών μέσων μαζικής επικοινωνίας. Πρόγραμμα επιδοτούμενο από την Ε.Ο.Κ. (Β4-3062/91/10294) (επιστημονική υπεύθυνη: Μίκα Χαρίτου-Φατούρου) (1992). 6. (από κοινού με τον Γιώργο Κατσάγγελο, φωτογράφο, Αναπληρωτή καθηγητή στη Σχολή Καλών Τεχνών) έρευνα στο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (1993-1997). Θέμα της έρευνας: φωτογραφική προσέγγιση της ζωής των μαθητών στο σχολείο. 7. Συγκρότηση ερευνητικής ομάδας (Βενετία Αποστολίδου http://users.auth.gr/neta , Γρηγόρης Πασχαλίδης, Βικτωρία Καπλάνη, Λίνα Κουντουρά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου) (Ομάδα Έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας) και διεξαγωγή έρευνας με θέμα: «Διδασκαλία της λογοτεχνίας: σχεδιασμός προγράμματος και παραγωγή διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (1994-2000). Το πρόγραμμα που χρηματοδοτήθηκε για δύο ακαδημϊκά έτη από το Ίδρυμα Ι.Φ. Κωστοπούλου http://www.costopoulosfoundation.org 8. Έρευνα δράσης στην τάξη του φιλολόγου Θοδωρή Φιλάρετου με τη μέθοδο της έρευνας δράσης και αντικείμενο: επαγγελματική συνειδητοποίηση μέσω της έρευνας δράσης (εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 1995-96). 9. Συμμετοχή στην ομάδα αξιολόγησης του Α.Π.Θ. για το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ http://www.prmelina.gr/ (1996-1997). Ομάδα Αξιολόγησης Α.Π.Θ. (1996). 10. Συμμετοχή στο Πρόγραμμα: Εκπαίδευση μουσουλμανοπαίδων http://www.museduc.gr/index.php (επιστημονική υπεύθυνη: ’ννα Φραγκουδάκη), Δράση 5: Επεξεργασία Αναλυτικού ελληνόφωνου Προγράμματος και εκπαιδευτικού υλικού για τα γλωσσικά μαθήματα (υπεύθυνος δράσης: Αγαθοκλής Χαραλαμπόπουλος) (1997-1998). 11. Συμμετοχή στο έργο: Ενδοσχολική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών με την ιδιότητα της εξωτερικής αξιολογήτριας (επιστημονικός υπεύθυνος καθ. Π.Δ. Ξωχέλλης) (1997-2000). 12. Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα αξιολόγησης του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Π. Δ. Ξωχέλλη) (2000-2001). 13. Συμμετοχή (με τη Βενετία Αποστολίδου) σε διαβαλκανικό ερευνητικό πρόγραμμα για τη δημιουργία κοινού διαβαλκανικού εγχειριδίου με «εθνικά» λογοτεχνικά κείμενα για τον «άλλο». Teaching Manual-Meeting our Neighbors Textbook Committee Workshop (Bankya, Bulgaria, 27-29/7/2001) και Teaching Manual-Meeting our Neighbors Second Textbook Committee Workshop (Bankya, Bulgaria, 14-16/12/2001). 14. Υπεύθυνη Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών του Προγράμματος Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής (2001-2003), μέλος της Ομάδας Συντονισμού και Υπεύθυνη Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών (2003-2004). 15. Συνυπεύθυνη με τη Βενετία Αποστολίδου στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004 (επιστημονική υπεύθυνη: ’ννα Φραγκουδάκη), της Δράσης 5: Δημιουργία «εναλλακτικού» εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου με αντικείμενο: την εκπόνηση εναλλακτικού και συμπληρωματικού διδακτικού υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της A΄ και B΄ τάξης του Γυμνασίου και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών της περιοχής της Θράκης στη διδασκαλία του εναλλακτικού υλικού http://www.ecd.uoa.gr/museduc http://www.kleidiakaiantikleidia.net http://www.ecd.uoa.gr/museduc/html/futureActions2.html 16. 2004-2006 μέλος της ερευνητικής ομάδας στο πρόγραμμα Πυθαγόρας: Ενίσχυση ερευνητικών ομάδων στα Πανεπιστήμια σε θέματα φύλου και ισότητας (επιστημονική υπεύθυνη: Σάσα Λαδά). 17. Σύσταση επιτροπής για υποβολή προτάσεων σχετικά με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ανάθεση από τον Καθηγητή Θάνο Βερέμη (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2005). 18. Συνυπεύθυνη με τη Βενετία Αποστολίδου στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2006-2007 (επιστημονικώς υπεύθυνες: ’ννα Φραγκουδάκη & Θάλεια Δραγώνα), της Δράσης: Δημιουργία «εναλλακτικού» εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου με αντικείμενο: την εκπόνηση εναλλακτικού και συμπληρωματικού διδακτικού υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών της περιοχής της Θράκης στη διδασκαλία του εναλλακτικού υλικού. Υπεύθυνες για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 4η συνάντηση του Collaborative Action Research Network (CARN) (Birmingham, 23/4/94): "Programme for Introducing Young Children of Remote Towns to the Methods of Electronic Journalism". 3. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 16ο Διεθνές Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συγκριτικής Παιδαγωγικής (Comparative Education Society in Europe/CESE) (Κοπεγχάγη, 2630/6/94): "Literature in the English and Greek Secondary Curriculum: a comparative study". 4. Συμμετοχή με ανακοίνωση στη διημερίδα στη Φλώρινα της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας με θέμα: «Σημειωτική + Εκπαίδευση» (Φλώρινα, 11-13/11/94): «Η λογοτεχνική κριτική και η διδακτική μεθοδολογία για τα λογοτεχνικά κείμενα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: μία ανάγνωση άρθρων που δημοσιεύθηκαν σε περιοδικά για φιλολόγους (1975-1990)». 5. Συμμετοχή με ανακοίνωση σε Hμερίδα του Τομέα Παιδαγωγικής με θέμα: «Η Πρακτική ’σκηση στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: διαπιστώσεις-προτάσεις» (Θεσσαλονίκη, 12/12/94): «Η Πρακτική ’σκηση στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής: διαπιστώσεις-προοπτικές». 6. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Ζ' Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (ΠΕΕ) (Ρέθυμνο, 3-5/11/1995): «Έρευνα σχολικών εγχειριδίων: από την ποσοτική ανάλυση περιεχομένου σε ποιοτικές μεθόδους ανάλυσης -το παράδειγμα της Ελλάδας». 7. (από κοινού με τον Σωφρόνη Χατζησαββίδη) συμμετοχή με ανακοίνωση στα Τοπικά στ΄ (Συμπόσιο της Εταιρείας Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου) (Θεσσαλονίκη, 18-19/11/1995): «Γλωσσική γνώση και γλωσσική διδασκαλία: διερεύνηση της παραγωγής του σχετικού παιδαγωγικού λόγου» (Τα Πρακτικά του Συνεδρίου δεν δημοσιεύτηκαν). 8. Συμμετοχή με ανακοίνωση στo 17o Διεθνές Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συγκριτικής Παιδαγωγικής (Comparative Education Society in Europe/CESE) (Αθήνα, 13-16/10/96): "The Construction of European identity through the centralisation process of Education in England: the case of the subject of English". 9. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 6η συνάντηση του Collaborative Action Research Network (CARN) (Newcastle, 18-20/10/96): "Developing one own's professionalism through team-teaching in a Literature Secondary Classroom." (Η εισήγηση αυτή βελτιωμένη και εμπλουτισμένη παρουσιάστηκε στο Συνέδριο Λογοτεχνία και Εκπαίδευση από κοινού με τον Θοδωρή Φιλάρετο). 10. Συμμετοχή με ανακοίνωση σε Hμερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Γλώσσας και Γραμματισμού με θέμα: «Διδασκαλία της γλώσσας: έρευνα και καινοτομίες» (Αθήνα, 29-3-97): «Η λογοτεχνία στην εκπαίδευση: προϋποθέσεις για ένα νέο πρόγραμμα διδασκαλίας». 11. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην Ημερίδα του Προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ με θέμα: «ΜΕΛΙΝΑ: εκπαίδευση-πολιτισμός-περιφερειακή ανάπτυξη» (παρουσιάζοντας από κοινού με τη Μίκα Χαρίτου-Φατούρου & την Αφροδίτη Μπάκα τα πορίσματα από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ) (Θεσσαλονίκη, 12/4/97): «Μία πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ». 12. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο V Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας, με θέμα: «Σημειωτική και πολιτισμός» (Θεσσαλονίκη, 8-12/5/97): «'Αρχή πείσματος': φωτογραφικά στιγμιότυπα από τη ζωή ένος δασκάλου στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα» (3.1.2/21). Στο ίδιο Συνέδριο συμμετείχα με έκθεση φωτογραφίας: «Φωτογραφίες στο σχολείο: μία φωτογραφική προσέγγιση της ζωής των μαθητών στο σχολείο». Η έκθεση αυτή προέκυψε από τριετές ερευνητικό πρόγραμμα με τον φωτογράφο Γιώργο Κατσάγγελο, Αναπληρωτή καθηγητή στη Σχολή Καλών Τεχνών. Την έκθεση οργάνωσε ο τότε μεταπτυχιακός φοιτητής του Τομέα Παιδαγωγικής Γιώργος Μεταξιώτης. Τον παιδαγωγικό υπομνηματισμό της έκθεσης έκανα με τον Γιώργο Μεταξιώτη. 13. Συμμετοχή με τρεις ανακοινώσεις στο Πανελλήνιο Συνέδριο «Λογοτεχνία και Εκπαίδευση», που διεξήχθη από την Ομάδα Έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας (Θεσσαλονίκη, 31/10-2/11/97): o «Διδάσκοντας από κοινού λογοτεχνία στο Γυμνάσιο» (ανακοίνωση από κοινού με τον Θοδωρή Φιλάρετο) o «H αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Λογοτεχνίας» o η τρίτη ήταν η παρουσίαση του προγράμματος λογοτεχνίας που εκπόνησε η Ομάδα Έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας. 14. 5η Προσυνεδριακή Ημερίδα της Διεθνούς Διάσκεψης της UNESCO με θέμα: «Περιβαλλοντική Αγωγή-Ευαισθητοποίηση των Πολιτών για την Αειφορία-Ο ρόλος του σχολείου, των Μ.Κ.Ο. των Μ.Μ.Ε. και των Ο.Τ.Α.» (Θεσσαλονίκη, 29/11/97): «Αξιολόγηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: η περίπτωση των 'μουσειοσκευών' των Μη-Κυβερνητικών Οργανώσεων». 15. Συνέδριο του Τμήματος Culture, Communication & Societies, του Institute of Education με θέμα: "Education in Late Modernity" (Λονδίνο, 10-12/6/98): "Re-inventing national identity through cultural activities; the example of the project 'Greece in Great Britain'". Η ίδια ανακοίνωση έγινε σε Συνέδριο της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας. 16. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (ΠΕΕ) (Ναύπακτος, 13-15/11/1998): «Οι μαθητές ως νοηματοδότες γεγονότων εγγραμματοσύνης: γραπτές εντυπώσεις από μία έκθεση φωτογραφίας και από μία έκθεση ζωγραφικής». 17. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Διεθνές Συμπόσιο με θέμα: «Αρχιτεκτονική, Παιδί & Αγωγή» (Θεσσαλονίκη, 4-5/12/98): «Η θεωρία του Basil Bernstein και ο σχολικός χώρος: παράδειγμα εφαρμογής από μία έρευνα». 18. Συμμετοχή με εισήγηση στην ενημερωτική συνάντηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της Πανελλήνιας Έρευνας για τον Αναλφαβητισμό (Αθήνα, Αμφιθέατρο Υπουργείου Πολιτισμού, 26/2/99): «Υπο-εκπαίδευση: σκέψεις για μία προοπτική αντιμετώπισης». 19. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 20η ετήσια συνάντηση εργασίας του Τομέα Γλωσσολογίας, του Τμήματος Φιλολογίας, Α.Π.Θ. (Θεσσαλονίκη, 23-25/4/99): «Η πορεία προς την εγγραμματοσύνη: η επανατροφοδότηση των μαθητών στα γραπτά τους κείμενα». 20. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΄Ενωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με θέμα: «Αξιολόγηση-στρατηγική για το μέλλον της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» (Αθήνα, 8-10/10/99): «Αξιολόγηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: η περίπτωση των 'μουσειοσκευών' των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων». 21. (από κοινού με Σωφρόνη Χατζησαββίδη) Συμμετοχή με ανακοίνωση στο συνέδριο Η Νεοελληνική Γλώσσα ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: απολογισμός και πρόγραμμα δράσης (Φλώρινα 23-24/11/1999): «Πρόγραμμα δράσης για τη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας σε ελληνόφωνους μαθητές» (δεν κυκλοφόρησαν Πρακτικά). 22. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο συνέδριο του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (Αθήνα, 14-17/10/99): «Ο 'ξένος': μία θεματική ενότητα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο». 23. Συμμετοχή με την ίδια ανακοίνωση στο επιστημονικό συμπόσιο του Τομέα Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΠΤΔΕ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέμα: «Η διαφορετικότητα στην εκπαίδευση» (Αλεξανδρούπολη, Ορεστειάδα, Σουφλί, 3-5/12/99). 24. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα του ΥΠΕΠΘ/ΠΙ με θέμα: «Ο Γιώργος Σεφέρης στην Εκπαίδευση» (Αθήνα, 14/10/00): «Ο 'σχολικός' Σεφέρης: σκόπιμες παρουσίες και απουσίες». 25. (από κοινού με τον Βασίλη Δαγδιλέλη) συμμετοχή με ανακοίνωση στην ολομέλεια στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας (Αθήνα, 3-5/11/00): «Η απουσία της ερμηνείας στις ελληνικές παιδαγωγικές έρευνες και η μονοκρατορία του ποσοτικού παραδείγματος: ένα ερώτημα επιστημολογικής νομιμότητας». 26. (από κοινού με τον Ισίδωρο Ζουργό) συμμετοχή με ανακοίνωση στο Συνέδριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. με θέμα: «Εκπαίδευση Γλωσσικών μειονοτήτων: η διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών» (Θεσσαλονίκη, 9-11/3/01): «Διδάσκοντας τον 'ξένο' μέσα από τη λογοτεχνία στο Δημοτικό Σχολείο». 27. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 22η Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Α.Π.Θ. (Θεσσαλονίκη, 27-29/4/01): «Ο παιδαγωγικός λόγος του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας». 28. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 3ο ετήσιο Συνέδριο της Μονάδας Μεθοδολογίας και Προγραμμάτων Εκπαίδευσης του ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: «Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής» (Πάτρα, 4-6/5/01): «Σχεδιάζοντας ένα νέο πρόγραμμα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας: σύνδεση Τριτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». 29. (από κοινού με τον Κώστα Λάμνια) συμμετοχή με ανακοίνωση στο 8ο διεθνές συνέδριο Literacy & Education Research Network Conference on Learning, Δημοτικό Σχολείο Σπετσών (Σπέτσες, 4-8/7/01): "The Pedagogic Discourse of the Center for the Greek Language: The Case of Elektronikos Komvos (Electronic Network): A Site for the Support of Greek Language Teaching". 30. Στο ίδιο Συνέδριο έκανα και ένα σεμινάριο με τίτλο: «Νεαροί αναγνώστες-cyberkids: από τον κόσμο του βιβλίου στον κόσμο των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, του ροκ, των comics και του διαδικτύου» http://2003.learningconference.com/Other-Conferences/LearningConferenceArchive/2001/presentations-GHI.html 31. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο VI Πανελλήνιο Συνέδριο της Eλληνικής Σημειωτικής Εταιρίας με θέμα: «Σημειωτικά Συστήματα και Επικοινωνία: πράξη, διάδραση, περίσταση και αλλαγή» (Θεσσαλονίκη, 28-30/9/2001): "Re-inventing national identity through cultural activities; the example of the project 'Greece in Great Britain'". 32. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο συνέδριο του Τμήματος Επιστημών Προ-σχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ. με θέμα: «Εικόνα και παιδί» (Θεσσαλονίκη, 11-13/10/2001): «Αλλαγές στις εκδοτικές πρακτικές παιδικών βιβλίων: το παράδειγμα του βιβλίου Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες του Ιουλίου Βερν». 33. (από κοινού με τον Μιχάλη Μπαρτσίδη) συμμετοχή με ανακοίνωση στο 10ο Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (Ναύπλιο, 8-10/11/01): «Παγκοσμιοποίηση και εκπαίδευση: ο μύθος της αποδυνάμωσης των εθνικών κρατών και ο ρόλος τους στα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα». 34. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 23η Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας Α.Π.Θ. (Θεσσαλονίκη, 17-19/5/02): «Αναγνωστικές ιστορίες φοιτητών και φοιτητριών: πορεία προς τoν κριτικό γραμματισμό». 35. (από κοινού με τον Βασίλη Δαγδιλέλη) συμμετοχή με ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΕ, Ελληνική Παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα (Αθήνα, 7-9/11/02): «Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες: μια πολυεπίπεδη ανάλυση». 36. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην 23η ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, 9-11/5/2003): «Τα προσκλητήρια γάμου ως κειμενικό είδος». 37. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με θέμα: «Δύο χρόνια πειραματικής λειτουργίας: διδακτικές καινοτομίες και αναστοχασμός των πρακτικών μας» (Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα, 28-29/6/03): «'Διαβάζοντας' τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στο πλαίσιο της θεωρίας του Basil Bernstein Σ.Δ.Ε.». 38. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο με θέμα: "International Conference on New Directions in the Humanities 'The New World Order' (Ρόδος, 2-5/7/03): "The Multiliteracies Challenge in the Field of Adult Education: the case of the Greek Second Chance Schools". 39. (από κοινού με τις Μαρία Κελεπούρη, Έφη Κηπουροπούλου, Φένια Φραγκουλίδου & ’λκηστη Χρονάκη) στο ίδιο διεθνές συνέδριο: «Η κατασκευή της εθνικής ταυτότητας στο σχολείο: μια μελέτη του θέματος με άξονα τους παραγόμενους λόγους». 40. Συμετοχή με ηλεκτρονική ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο Learning Conference (Λονδίνο, 15-18/7/03): "'Reading' Second Chance Schools within the theory of Basil Bernstein". 41. Συμετοχή με ανακοίνωση στη Διημερίδα με θέμα: «Λογοτεχνία της διασποράς», που διοργανώθηκε από το Πρόγραμμα Παιδεία Ομογενών (Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου, 24-25/10/03): «Επιλέγοντας κείμενα για τους δικούς μας 'άλλους': προς μια διαπολιτισμική σύλληψη της λογοτεχνίας». 42. (από κοινού με τη Βενετία Αποστολίδου) συμμετοχή με ανακοίνωση στο Συνέδριο του Προγράμματος Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004 με θέμα: «Εκπαίδευση Μειονοτήτων: Θεωρητικές προκλήσεις και παιδαγωγικές παρεμβάσεις» (Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 8-9/6/04): «Επιμορφώνοντας φιλολόγους για το μάθημα της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμικό περιβάλλον» (υπό δημοσίευσιν στα Πρακτικά του Συνεδρίου). 43. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο VII Εθνικό Συνέδριο της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας με θέμα: «Διαπολιτισμικότητα, παγκοσμιοποίηση και ταυτότητες» (Πάτρα, 1-3/10/04): «'Της πατρίδος μου η σημαία...': η δόξα και η αγωνία του σημαιοφόρου στη σύγχρονη Ελλάδα ή ο ημερήσιος τύπος για τις σχολικές γιορτές και παρελάσεις». 44. Συμμετοχή με ανακοίνωση σε Συνέδριο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με θέμα: «Διδακτικό βιβλίο και εκπαιδευτικό υλικό: προβληματισμοί, δυνατότητες, προοπτικές» (Θεσσαλονίκη, 17-19/2/2005): «Η ανταπόκριση του σχολικού βιβλίου στις νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες» (υπό δημοσίευσιν στα Πρακτικά του Συνεδρίου). 45. Συμμετοχή με ανακοίνωση από κοινού με τη Φωτεινή Φραγκουλίδου σε Συμπόσιο του Goldsmith's College του Λονδίνου με θέμα: (Re)Creating methodologies, practices, concepts New Scholars Symposium-Time, Space, Body, Image (Λονδίνο 1-3/9/2005): "Re-shaping one's own methodology: compromises between 'science' and society'". 46. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Συνέδριο του Πανεπιστημίου της Κύπρου με θέμα: «Χώρες της θεωρίας: ιστορία και γεωγραφία των κριτικών αφηγημάτων» (23-24/9/2005): «Από τον ενικό της Παιδαγωγικής στον πληθυντικό των *.* Studies: μια ιστορία ορίων» (υπό δημοσίευσιν στα Πρακτικά του Συνεδρίου). 47. Συμμετοχή με εισήγηση σε Στρογγυλό Τραπέζι στην Πανελλήνια Συνάντηση Μεταπτυχιακών Φοιτητών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (30/9-2/10/2005): θέμα στρογγυλού τραπεζιού «Μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση: ερευνητική ή επαγγελματική κατεύθυνση;». 48. Συμμετοχή με εισήγηση στο σεμινάριο της Ερμούπολης «Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1980: Κοινωνία, πολιτική, πολιτισμός. Μια επανεκτίμηση» (Ερμούπολη Σύρου 11-12/7/2006): «Σχολείο χωρίς εξετάσεις»: εσωτερικές αντιφάσεις της προοδευτικής παιδαγωγικής». 49. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΕ, Ελληνική Παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα: 25 χρόνια Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (Θεσσαλονίκη, 24-26/11/2006): «Σχολείο χωρίς εξετάσεις»: εσωτερικές αντιφάσεις της «προοδευτικής» Παιδαγωγικής». 50. Συμμετοχή στην «4η Συνάντηση Εργασίας-Workshop: Κριτικές προσεγγίσεις στις επιστήμες και την εκπαίδευση» (Ελάτη, 18-22/7/2007): «Ο παιδαγωγικός λόγος για τη διδασκαλία των 'σχολικών' λογοτεχνικών κειμένων: μελέτη ενός κειμενικού είδους». 51. Συμμετοχή στην «4η Συνάντηση Αθηνών 'Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική', Αμφιθέατρο «Ι. Δρακόπουλος» (Αθήνα: 28-30/9/2007): «H αδυναμία συγκρότησης της Παιδαγωγικής ως επιστημονικού πεδίου και η πολιτική στάση του Basil Bernstein». 52. Συμμετοχή στο VIII Συνέδριο της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρίας «Σημειωτική και ΙΔΕΟ-ΛΟΓΙΕΣ: Σύνορα, Περιφέρειες, διασπορές» (Φλώρινα: 18-21/10/2007), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Ομιλία με θέμα: «Η τελετή έναρξης και η τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων: σύγχρονες εκδοχές της ελληνικής υψηλής και λαϊκής κουλτούρας». 53. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο «Μουσεία και Εκπαίδευση: γενικός απολογισμός, κριτική αποτίμηση και προοπτικές» (Βόλος, 9-11/11/2007): «Αξιολόγηση εκπαιδευτικών υλικών». 54. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην ημερίδα της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας «Η βιβλιοθηκονομική κοινότητα συναντά τη Δευτεροβάθμια εκπαιδευτική κοινότητα» (29/2/2008): «O ρόλος του διαδικτύου στην προώθηση της ανάγνωσης στο σχολείο: το παράδειγμα των ηλεκτρονικών θεματικών φακέλων του Ε.ΚΕ.ΒΙ.» 55. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Συνέδριο αφιερωμένο στα 20 χρόνια από την ίδρυση του Τ.Ε.Ε.Π.Η. του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Ξάνθης «Κοινωνικές ανισότητες και εκπαίδευση» (Αλεξανδρούπολη, 28-30/3/2008): «Διαβάζοντας παιδικά βιβλία για την ετερότητα». 56. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο Συνέδριο «Γυναίκες στην Ιστορία των Βαλκανίων: ιστορίες ζωής γυναικών εκπαιδευτικών» του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Παιδαγωγική της Ισότητας των Φύλων, (Θεσσαλονίκη, 19-20/06/2008): «' προσλήψεως ως γραφέως εκτελούσης και χρέη βοηθού λογιστού'-'Κι ας εργάστηκα σκληρά χωρίς μιας ημέρας άδεια»: ιστορίες (επαγγελματικής) ζωής μέσα από αρχεία'». 57. Συμμετοχή στην «5η Συνάντηση Εργασίας-Workshop: Κριτικές προσεγγίσεις στις επιστήμες και την εκπαίδευση» (Ελάτη, 14-20/7/2008): «H αναπλαισίωση της λογοτεχνίας στα σχολικά βιβλία». 58. Συμμετοχή ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο: «Βίωμα, Μεταφορά και Πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση, τη Μάθηση και τη Γνώση», Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Ρεθυμνο, 1-12/10-2008): «Αλλαγές στις εκδοτικές πρακτικές των σχολικών βιβλίων: το παράδειγμα του βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια». 59. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 11th Διεθνές Συνέδριο Further Education in the Balkan Countries, Selcuk University & Βαλκανική Παιδαγωγική Εταιρεία για την Παιδαγωγική και την Εκπαίδευση (Konya-Toυρκία, 23-26/10/2008): "Second Chance Schools in Greece revisited". 60. Συμμετοχή (ως πρόεδρος) με διοργάνωση Συμποσίου για τη Λογοτεχνία με θέμα: «Ανάγνωση και διδασκαλία της Λογοτεχνίας» στο Στ΄ Πανελλαδικό Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα: «Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα» (Αθήνα, 5-8/12/2008) με συζητήτρια την Βενετία Αποστολίδου και ανακοινώσεις μεταπτυχιακών φοιτητριών και μιας υποψήφιας Δρ.: «H αναπλαισίωση της λογοτεχνίας στα σχολικά βιβλία» Eλένη Χοντολίδου, «Αναγνωστικές ιστορίες-ιστορίες ζωής: η ανάγνωση ως διαδικασία κατασκευής της ταυτότητας» Ιωάννα Γιαννακοπούλου, «Διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και διαθεματικότητα» Ελένη Κατσίμπουρα, «Η διδασκαλία της Νεώτερης Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας στο Λύκειο» Ελένη Κοπρά, «Η διδασκαλία του μυθιστορήματος εφηβείας με σκοπό τη διαμόρφωση 'κριτικών αναγνωστών'» Χριστίνα Λιόντα-Μίγγα, «Διαβάζοντας τον Δάσκαλο του Φρανκ Μακ Κορτ: αναστοχασμοί για τη διδασκαλία του μαθήματος της λογοτεχνίας» Ελένη Παπαδιαμαντοπούλου (υπό δημοσίευσιν στα Πρακτικά του Συνεδρίου). 61. Συμμετοχή με ανακοίνωση στην «6η Συνάντηση Εργασίας-Workshop: Κριτικές προσεγγίσεις στις επιστήμες και την εκπαίδευση» (Ελάτη, 14-17/7/2009): «H αναπλαισίωση της λογοτεχνίας στα σχολικά βιβλία» 62. Συμμετοχή με ανακοίνωση στο 5ο Διεθνές Συνέδριο Γραμματισμού «Γραφή και γραφές στον 21ο αιώνα: η πρόκληση για την εκπαίδευση» (Πάτρα, 13/14/2009): «Μαθαίνοντας και διδάσκοντας στους άλλους τον ακαδημαϊκό τρόπο γραφής»
Με
ανακοινώσεις ή παρουσιάσεις |
||
|
||