Μεθόδευση της διδασκαλίας στο πολυπολιτισμικό σχολείο:

Στην εποχή μας το σχολείο αποτελεί ένα σταθερό περιβάλλον που υποστηρίζει και ενισχύει τη μόρφωση των παιδιών και των εφήβων, καθώς και την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Μια σημαντική πρόκληση για το ελληνικό σχολείο σήμερα αποτελεί η πολυπολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας και κατ’ επέκταση και του σχολείου. Αυτή η πραγματικότητα επιτείνει προβλήματα που είχε ήδη το σχολείο, όπως η σχολική αποτυχία, και καθιστά αναγκαία την ανάλογη προσαρμογή της διδακτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Στο φροντιστήριο αυτό εξετάζονται θέματα όπως η διάγνωση της ετερότητας, η διαφοροποίηση και η μεθόδευση της σχολικής εργασίας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού.

Ι. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

 

Α. Πολυπολιτισμικό σχολείο: κοινωνιολογική προσέγγιση 

·          Η έννοια πολιτισμική ετερότητα

·          Η σχολική τάξη ως κοινωνικό σύστημα

·         Οι ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών ως κοινωνική κατασκευή  

 

Β.  Οργάνωση της τάξης

·         Ο ρόλος του εκπαιδευτικού

·          ‘Μονοδιάστατη’ τάξη ή διαφοροποίηση;

Γ. Η μεθόδευση της διδασκαλίας  

·         Μέθοδοι διδασκαλίας

·         Διδακτικές στρατηγικές  

Δ. Σχολική ζωή

·         Δράσεις διαπολιτισμικού διαλόγου 

·         Σύνδεση με τους γονείς και την τοπική κοινωνία

 

 

ΙI. ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ

 

Το φροντιστήριο διεξάγεται με τη συμμετοχή των φοιτητών, η οποία συνίσταται σε διερεύνηση σχολικού περιβάλλοντος και παρουσίαση εργασιών, καθώς  και με τη συμμετοχή εν ενεργεία εκπαιδευτικών και την παρουσίαση παραδειγμάτων.