Δημοσιευμένο συγγραφικό-ερευνητικό έργο

 

Διδακτορική διατριβή

Σέρογλου, Φ.: 2000. Η συμβολή της ιστορίας της φυσικής στο σχεδιασμό διδακτικού υλικού. Διδακτορική διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

 

Βιβλίo

Σέρογλου, Φ.: 2006. Φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη, Εκδόσεις Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη.

 

Επιμέλεια βιβλίων

Matthews, M. R.: 1994/2007, Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες: Ο ρόλος της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Επιστημονική επιμέλεια και εισαγωγή για την ελληνική έκδοση: Φανή Σέρογλου. Εκδόσεις Επίκεντρο. Θεσσαλονίκη, 2007.

Matthews, M. R.: 2000/2011, Χρόνος για φυσικές επιστήμες.  Επιστημονική επιμέλεια και εισαγωγή για την ελληνική έκδοση: Φανή Σέρογλου. Εκδόσεις Επίκεντρο. Θεσσαλονίκη, 2011.

 

Επιμέλεια συλλογικών τόμων

Κουμαράς, Π., Σέρογλου, Φ. & Σκορδούλης, Κ. (Επιμ.): 2001. Η συμβολή της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.

Τρέσσου, Ε., Ντρενογιάννη, Ε. & Σέρογλου, Φ. (Επιμ.): 2007. Φύλο και εκπαίδευση: Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και τεχνολογία, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα.

Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (Επιμ.): 2008, Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών. Πρακτικά του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών  Επιστημών, Θεσσαλονίκη 9-11 Μάη 2008. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.

Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.: (Eds.): 2011, Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications.

 

Επιμέλεια επιστημονικών περιοδικών

Skordoulis, K. (Ed.), Seroglou, F. & Koumaras, K. (Guest Eds.): 2003, THEMES in Education. Hellenic Studies in History, Philosophy of Science and Science Teaching. 4(1).

Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (Επιμ.): 2008, Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη. Ειδικό τεύχος για το πρόγραμμα αξιολόγησης PISA και την ελληνική αντίδραση. Τεύχος 24, Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2008.

 

Εισαγωγικά σημειώματα σε επιμέλειες βιβλίων και επιστημονικών περιοδικών

Κουμαράς, Π., Σέρογλου, Φ. & Σκορδούλης, Κ.: 2001. Εισαγωγή στα πρακτικά του συμποσίου «Η συμβολή της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών». Στο Κουμαράς, Π., Σέρογλου, Φ. & Σκορδούλης, Κ. (Επιμ.), Η συμβολή της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 9-15.

Skordoulis, K., Seroglou, F. & Koumaras, K., 2003. Editorial. In Skordoulis, K. (Ed.), Seroglou, F. & Koumaras, K. (Guest Eds.) THEMES in Education. Hellenic Studies in History, Philosophy of Science and Science Teaching. 4(1), 3-5.

Σέρογλου, Φ.: 2007, Εισαγωγή. Στο Matthews, M. R., Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες: Ο ρόλος της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (επιστημονική επιμέλεια και εισαγωγή για την ελληνική έκδοση: Φανή Σέρογλου). Εκδόσεις Επίκεντρο. Θεσσαλονίκη, σελ. 13-34.

Σέρογλου, Φ.: 2007. Εισαγωγή - Σύνοψη δευτέρου μέρους: Φύλο και εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες. Στο Τρέσσου, Ε., Ντρενογιάννη, Ε. & Σέρογλου, Φ. (Επιμ.): Φύλο και εκπαίδευση: Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και τεχνολογία, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα, σελ. 109-115.

Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2008. Η διδακτική των φυσικών επιστημών στην Ελλάδα σήμερα – Μια ανασκόπηση με αφορμή τις εργασίες του 4ου συνεδρίου της ΕΔΙΦΕ. Στο Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (Επιμ.), Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών. Πρακτικά του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών  Επιστημών, Θεσσαλονίκη 9-11 Μάη 2008. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 9-15.

Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2008. Το πρόγραμμα αξιολόγησης PISA και την ελληνική αντίδραση. Γιατί οι μαθητές μας αποτυχαίνουν στο PISA; Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη, 24, 2-6.

Seroglou, F., Koulountzos, K. and Siatras, A.: 2011, Editorial introduction: Changing the image of science. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 16-17.

 

Εργασίες δημοσιευμένες σε επιστημονικά περιοδικά (με κριτές)

Seroglou, F., Koumaras, P. & Tselfes, V.: 1998. History of science and instructional design: The case of electromagnetism, Science & Education, 7(3), pp. 261-280.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2000. Διερευνώντας τη συμβολή της ιστορίας των φυσικών επιστημών στη διδακτική των φυσικών επιστημών: Ένα μοντέλο έρευνας και δύο περιπτώσεις εφαρμογής, Επιθεώρηση Φυσικής, 31, 7-18.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 2001. The Contribution of the History of Physics in Physics Education: A review, Science & Education 10(1-2), 153-172.

Σέρογλου, Φ., Κουμαράς, Π. & Χατζηπαντελής, Θ.: 2001. Κριτήρια με τα οποία μη ειδικοί αποφασίζουν αν διάφορα φυσικά φαινόμενα έχουν κοινή επιστημονική ερμηνεία, Ψυχολογία, 8(1), 71-88.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 2003. A critical comparison of the approaches to the contribution of history of physics to the cognitive, metacognitive and emotional dimension of teaching and learning physics: A feasibility study regarding the cognitive dimension using the SHINE model, THEMES in Education, 4(1), 25-36.

Seroglou, F.: 2009. Science and culture in education: A teacher-training course. Ensenanza de las Ciencias, Numero Extra VIII Congreso Internacional sobre Investigacion en Didactica de las Ciencias, Barcelona, pp 1038-1041

        http://ensciencias.uab.es/congreso09/numeroextra/art-1038-1041.pdf

Piliouras, P., Siakas, S. & Seroglou, F.: 2011. Pupils produce their own narratives inspired by the history of science: Animation movies concerning the geocentric-heliocentric debate. Science & Education, 20(7), 761-795.

 

Εργασίες δημοσιευμένες σε βιβλία-συλλογικούς τόμους (με κριτές)

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2001, Η συμβολή της ιστορίας της φυσικής στο σχεδιασμό διδακτικού υλικού: Η περίπτωση της μηχανικής. Στο Κόκκοτας, Π. και Βλάχος, Ι. (επιμέλεια έκδοσης) Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις αρχές του 21ου αιώνα. Προβλήματα και Προοπτικές. Εκδόσεις Γρηγόρη. Σελ. 119-138.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 2001. The contribution of the history of physics in physics education: A review. In Bevilacqua, F., Giannetto, E. & Matthews, M.R. (Eds.) Science Education and Culture. The Contribution of History and Philosophy of Science. Kluwer Academic Publishers. pp. 327-346. (Η εργασία 17 συμπεριλήφθηκε στον συλλογικό αυτό τόμο ύστερα από απόφαση των επιμελητών Science & Education, του περιοδικού και του εκδοτικού οίκου).

Konstandinidou, C. & Seroglou, F.: 2005. The aims of teaching and learning science in the context of science literacy: A review. In D. Koliopoulos & A. Vavouraki (Eds.) Science education at crossroads: Meeting the challenges of the 21st century. Assosiation for Science Education (EDIFE), Athens.

Σέρογλου, Φ. & Χατζησάββα, Ε.: 2005, Προετοιμάζοντας τους δασκάλους και τις δασκάλες για μια διδασκαλία των φυσικών επιστημών για όλους, αγόρια και κορίτσια. Ένα παιχνίδι ρόλων με αφετηρία την ιστορία των φυσικών επιστημών. Στο Ντρενογιάννη, Ε., Σέρογλου, Φ. & Τρέσσου, Ε. (επιμέλεια έκδοσης) Φύλο και εκπαίδευση: Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες. Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, σελ. 195-223.

Seroglou, F., Papadopoulos, P. & Koulountzos, V: 2009. History of science and the teaching of science concepts: Designing instructional e-material, role-plays and educational wiki pages for teachers’ e-training. In Kokkotas, P. & Bevilacqua, F. (Eds.) Professional Development of Science Teachers: Teaching science using case studies from the History of Science. Createspace e-book ISBN 978-1440488184, https://www.createspace.com:443/3362423

Koulountzos, V. & Seroglou, F. : 2011. A wiki-course for teacher training in science education: Using History of Science to teach electromagnetism.  In Kokkotas, P., Malamitsa K. and Rizaki A. (Eds) Adapting Historical Knowledge Production to the Classroom, Sense Publishers and as an (e-book)

      https://www.sensepublishers.com/files/9789460913495PR.pdf

       

Εργασίες δημοσιευμένες σε τόμους πρακτικών ή σε ηλεκτρονικά πρακτικά διεθνών συνεδρίων (με κριτές) 

Seroglou, F., Koumaras, P. & Tselfes, V., 1996. History of science and science education, a crossroad on educational material design. The case of electromagnetism. In Sebesta, J. (Ed.) Proceedings of the International Conference on History and Philosophy of Physics in Education, Bratislava, Slovakia, pp. 211-216.

Seroglou, F.: 1999. The contribution of the history of physics to instructional design. In Meheut, M. and Rebmann, G. (Eds.) Theory, Methodology and Results of Research in Science Education. Proceedings of the Fourth European Science Education Summerschool, Marly le Roi, August 26-September 2, 1998. Labotaroire de Didactique des Sciences Physiques. Universite D. Diderot- Paris 7, pp.120-123.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 1999. From history of science to science education: Presenting a research model. In Komorek et al. (Eds.) Research in Science Education: Past, Present and Future. Proceedings of the Second International Conference of the European Science Education Research Association, August 31- September 4, 1999, Kiel, Germany, vol. 1, pp. 318-320.

Seroglou, F.: 2002. Science for the education of the citizen: Development and evaluation of a teacher-training programme. A transdisciplinary approach of the teaching of pendulum. Proceedings of the International Pendulum Project Conference, Sydney, October 16-19, 2002. Vol. II, pp. 231-237.

Aduriz-Bravo, A. y Seroglou, F.: 2006. Las mujeres en la ciencia: Una propusta para reflexionar sobre las cuestiones de genero en la formation de profesores y profesoras de ciencias naturales. IV Congreso Iberoamericano de Education Cientifica. Lima, Peru. (Organizadores: Ministerio de Educacion y CONCYTEC de Peru y Catedra UNESCO de Education Cientifica de America Latina y el Caribe).

Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2007, Designing a web-based learning environment: The case of ATLAS. Proceedings of the Internaional Federation for Information Processing (IFIP) Conference “New models of teaching and learning – Informatics, Mathematics and ICT: a “golden triangle”. June 27-29, 2007, Boston, USA, http://www.ccs.neu.edu/imict2007/Home.html

Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2007. Web-based learning environments and teacher training in science literacy. Proceedings of the ITET2007 and ETLLL2007 Joint Working Conference “Information Technology for Education and Training”, 26-28 September 2007, Prague.

Seroglou, F. & Aduriz-Bravo, A.: 2007. Designing and evaluating nature-of-science activities for teacher education. On-line proceedings of the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada. http://www.ucalgary.ca/ihpst07

Koulountzos, V., Primerakis, G. & Seroglou, F.: 2007, Instructional e-material design for teacher training: The case of electromagnetism. On-line proceedings of the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada. http://www.ucalgary.ca/ihpst07

Koumara, A., Goutzamanis, A., Polatoglou, H.M. & Seroglou, F.: 2007, Teaching the interrelations of science and society: A set of role-plays on the social and cultural context of science. On-line proceedings of the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada. http://www.ucalgary.ca/ihpst07

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2007. A progressive sequence of theatre techniques for teaching science. On-line proceedings of the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada. http://www.ucalgary.ca/ihpst07

Kokkotas, P., Bevilacqua, F., Valanides, N., Heering, P. & Seroglou, F.: 2007. The STeT project: Teaching science using case studies from the history of science. Proceedings of the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada. http://www.ucalgary.ca/ihpst07

Seroglou, F., Koulountzos, V., Aduriz-Bravo, A. & Polatoglou, H. M.: 2007, Gender and science education: Developing a web-based learning environment for teacher education. In Lionarakis, A. (Ed.) Proceedings of the 4th International Conference in Open and Distance Learning “Forms of Democracy in Education: Open Access and Distance Education” – ICODL2007, 23-25 November 2007, Athens, pp. 220-224.

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2011, Argumentation for metacognitive skill development in science teaching. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 559-567.

Seroglou, F., Dossis, S., Kanderakis, N., Koliopoulos, D., Koulountzos, V., Papadopoulos, P., Paraskevopoulou, E., Piliouras, P., Tsagliotis, N. & Vleioras, G.: 2011, Developing and using evaluation research tools for science teaching cases informed by the history and philosophy of science. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 687-676.

Tanis, E. & Seroglou, F.: 2011, Cinema and science teaching: The use of science fiction films. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 726-729.

Tsarsiotou, Z. & Seroglou, F.: 2011, Preparing an argumentation for teacher training in scientific literacy: The case of global warning. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 735-745.

Vourlias, K. & Seroglou, F.: 2011, Physics and sports: Teaching physics with sports and interpreting sports with physics. In Seroglou, F., Koulountzos, V. & Siatras, A.(Eds.), Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece. Epikentro Publications, pp. 761-769.

 

Εργασίες δημοσιευμένες σε τόμους πρακτικών ελληνικών συνεδρίων (με κριτές) 

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 1996. Από την ιστορία της φυσικής στη διδασκαλία της φυσικής. Σημεία συνάντησης, προτάσεις και εφαρμογές. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Φυσικής και 6ου Κοινού Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Απρίλιος 4-7, 1996. Ηράκλειο Κρήτης, Τόμος Α΄, σελ. 51-54. Ομάδα εκδόσεων Ε.Ε.Φ.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 1999. Προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας της Φυσικής: Μια ανασκόπηση. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.  Επιμέλεια: Κουμαράς Π., Καριώτογλου, Π., Τσελφές, Β. και Ψύλλος, Δ. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Σελ. 384-390.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2000. Η ιστορία των φυσικών επιστημών ως εργαλείο έρευνας για τη διδακτική των φυσικών επιστημών: Συγκριτική μελέτη δύο περιπτώσεων εφαρμογής του μοντέλου έρευνας SHINE στον ηλεκτρομαγνητισμό και τη μηχανική. Πρακτικά  2ου Πανελληνίου Συνεδρίου: Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και η Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Μάιος 3-5, 2000.  Λευκωσία, Κύπρος. Τόμος ΙΙ, σελ. 340-348.

Κουμαράς, Π. & Σέρογλου Φ.: 2000. Η συμβολή της ιστορίας των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση. Πρακτικά  2ου Πανελληνίου Συνεδρίου: Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και η Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Μάιος 3-5, 2000.  Λευκωσία, Κύπρος. Τόμος ΙΙ, σελ. 315-330. 

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2001. Συγκριτική παρουσίαση των προτάσεων για τη συμβολή της φυσικής στη γνωστική, μεταγνωστική και συναισθηματική διάσταση της διδασκαλίας και μάθησης της φυσικής. Διερεύνηση της εφαρμοσιμότητας προτάσεων της γνωστικής διάστασης με το μοντέλο έρευνας  SHINE. Στο Κουμαράς, Π., Σέρογλου, Φ. και Σκορδούλης, Κ. (επιμέλεια έκδοσης) Πρακτικά του Συμποσίου ‘Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών’. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Θεσσαλονίκη. Σελ. 19-33.

Σέρογλου, Φ., 2002: Ο Γαλιλαίος, ο Μπρεχτ και οι φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη. Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών & Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Ρέθυμνο, 9-11 Μάη 2002, σελ. 285-289.

Σέρογλου, Φ.: 2003. Ιστορία των φυσικών επιστημών και επιστημονικός αλφαβητισμός: Μια πρόταση για τη διαθεματική διδασκαλία του εκκρεμούς. Σκοδρούλης, Κ. & Χαλκιά, Λ. (Εκδ.) Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Αθήνα,  8-11 Μαΐου 2003. Σελ. 335-340.

Σέρογλου, Φ.: 2003. Φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη: Μια πρόταση για την προετοιμασία των δασκάλων. Κόκκοτας, Π., Βλάχος, Ι., Πήλιουρας, Π. & Πλακίτση Αικ. (Εκδ.) Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών,  Αθήνα, 18-21 Απριλίου 2002, Εκδόσεις Γρηγόρη, σελ. 607-612.

Σέρογλου, Φ. & Πριμεράκης, Γ.: 2004. Ένας δικτυακός τόπος με διδακτικό υλικό για την διδασκαλία των φυσικών επιστημών για την εκπαίδευση του πολίτη http://atlas.eled.auth.gr. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση». Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου – 3 Οκτωβρίου 2004.Τόμος Β’, σελ. 344-346.

Παπαδόπουλος, A. & Σέρογλου, Φ.: 2006. Θεατρικές πρακτικές στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Πρακτικά 3ου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και Τεχνολογίες Μάθησης», 6-7 Απριλίου 2006, Βόλος, σελ. 508-514.

Σέρογλου, Φ. & Aduriz-Bravo, A.: 2007, Από την εικόνα του επιστήμονα στην εικόνα της επιστήμης: Πες μου την ιστορία της Μαντάμ Κιουρί. Στο Κολιόπουλος Δ. (επιμ.) Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Εκδόσεις Ώθηση, Πάτρα 2007, σελ. 463-473.

Κονδύλη, Α., Σιάτρας, Α. & Σέρογλου, Φ.: 2007. Οι μελλοντικοί δάσκαλοι μιλούν για την αλληλεπίδραση των φυσικών επιστημών με τον πολιτισμό, τους μύθους και την τέχνη. Στο Κολιόπουλος Δ. (επιμ.) Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Εκδόσεις Ώθηση, Πάτρα 2007, σελ. 409-420.

Παπαδόπουλος, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2007. Μια διαδοχή εξελισσόμενων θεατρικών πρακτικών για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Στο Κολιόπουλος Δ. (επιμ.) Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Εκδόσεις Ώθηση, Πάτρα 2007, σελ. 609-620.

Κουλούντζος, Β., Πριμεράκης, Γ. & Σέρογλου, Φ.: 2007, Σχεδιάζοντας ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό για ένα διαδικτυακό περιβάλλον εκπαίδευσης των δασκάλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών: Η περίπτωση του ηλεκτρομαγνητισμού. Στο Κολιόπουλος Δ. (επιμ.) Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Εκδόσεις Ώθηση, Πάτρα 2007, σελ. 421- 429.

Σέρογλου, Φ. & Aduriz-Bravo, A.: 2008, Το μοντέλο Γνώση (GNOSIS) για το σχεδιασμό και την αξιολόγηση δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών. Στο Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (επιμ.) Πρακτικά του 4ου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία Φυσικών Επιστημών», Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 271-278.

Κουλούντζος, Β. & Σέρογλου, Φ.: 2008, Σχεδιασμός και οργάνωση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος wiki για την εκπαίδευση των δασκάλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Στο Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (επιμ.) Πρακτικά του 4ου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία Φυσικών Επιστημών», Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 701-708.

Παπαδόπουλος, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2008, Τέχνες και μάθηση: Η παντομίμα στη διδασκαλία εννοιών των φυσικών επιστημών. Στο Κουμαράς, Π. & Σέρογλου, Φ. (επιμ.) Πρακτικά του 4ου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία Φυσικών Επιστημών», Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 288-295.

Τσαρσιώτου, Ζ., Κνάβας, Ο. & Σέρογλου, Φ.: 2010, Μια ταινία σχετικά με την υπερθέρμανση του πλανήτη για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στον επιστημονικό γραμματισμό. Πρακτικά 13ου Συνεδρίου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, 17-21 Μαρτίου 2010, Πάτρα.

 

Εργασίες δημοσιευμένες σε τόμους πρακτικών διεθνών συνεδρίων (με κριτές)

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 1995. Conceptual, perceptual and procedural links among phenomena. Do pupils' and student-teachers' reasoning meet? Poster presented at the First European Conference on Research in Science Education, April 7-11, 1995. Leeds, U.K.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 1997. The multiple role of the history of physics in physics education: A review. Paper presented in the First Conference of the European Science Education Research Association. September 2-6, 1997. Rome, Italy.

Seroglou, F. & Koumaras, P.: 1999. The contribution of the history of physics in physics education: A review. Paper presented at the Fifth International History, Philosophy & Science Teaching Conference ‘Science as Culture’, Lake Como/Pavia University, September 15-19, 1999.

Seroglou, F.: 2003, Teaching science concepts in a transdisciplinary conceptual context: The case of pendulum. Invited lecture to the “International History Philosophy and Science Teaching Conference”, July 30 – August 4 2003,  Winnipeg, Canada.

Primerakis, G. & Seroglou, F.: 2003. Designing a website to support transdisciplinary teaching approaches: Learning about the pendulum in a creative way. Paper presented at the 7th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, July 30 – August 3, 2003, Winnipeg, Canada.

Konstandinidou, C. & Seroglou, F.: 2004. The aims of teaching and learning science in the context of science literacy: A review. Paper presented at the joint 2nd Conference of EDIFE and 2nd IOSTE Symposium in Southern Europe “Science and technology education at cossroads: meeting the challenges of the 21st century”, March 18-20, 2004, Kalamata.

Seroglou, F. & Primerakis, G.: 2005. ATLAS – A Teaching and Learning Approach for Science: A teacher training course in science literacy and a website. Paper presented at the joint 2nd Conference of EDIFE and 2nd IOSTE Symposium in Southern Europe “Science and technology education at cossroads: meeting the challenges of the 21st century”, March 18-20, 2004, Kalamata.

Seroglou, F.: 2004, Teaching ways of thinking instead of overcoming ideas: The case of idealization. Invited lecture at the Fifth International Conference for History of Science in Science Education, July 12-16, 2004, Kezthely, Hungury.

Seroglou, F. & Primerakis, G.: 2005. ATLAS – A Teaching and Learning Approach for Science: A teacher training course in science literacy and a website. Paper presented in the 8th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, July 15-18 2005, Leeds, UK.

Seroglou, F., Primerakis, G., Koumaras, P. & Koulountzos, V. : 2005. Instructional (e-) material design: the case of free-fall. Paper presented in the 8th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, July 15-18 2005, Leeds, UK.

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2005. Theatre in the classroom: Galileo meets Brecht. Paper presented in the 8th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, July 15-18 2005, Leeds, UK.

Hadjisava, E. & Seroglou, F.: 2005, A role-play about women in science based on history of science.  Paper presented in the 8th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, July 15-18 2005, Leeds, UK.

Seroglou, F.: 2007, Contribuciones de la historia de la ciencia a una ciencia para la ciudadania. Conferencia plenaria en el marco del Segundo Congreso de Educacion., 15-22 de Junio de 2007, San Fernando del Valle de Catamarca, Provincia de Catamarca, Republica Argentina.

Seroglou, F. & Aduriz-Bravo, A.: 2007. Designing and evaluating nature-of-science activities for teacher education. Paper presented at the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada.

Koulountzos, V., Primerakis, G. & Seroglou, F.: 2007, Instructional e-material design for teacher training: The case of electromagnetism. Paper presented at the Symposium “Science Teacher e-Training (STeT) – Teaching science using case studies from the history of science” at the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada.

Koumara, A., Goutzamanis, A., Polatoglou, H.M. & Seroglou, F.: 2007, Teaching the interrelations of science and society: A set of role-plays on the social and cultural context of science. Paper presented at the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada.

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2007. A progressive sequence of theatre techniques for teaching science. Paper presented at the 9th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2007, Calgary, Canada.

Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2007, Designing a web-based learning environment: The case of ATLAS. Paper presented at the Internaional Federation for Information Processing (IFIP) Conference “New models of teaching and learning – Informatics, Mathematics and ICT: a “golden triangle”. June 27-29, 2007, Boston, USA.

Seroglou, F., Koulountzos, V., Aduriz-Bravo, A. & Polatoglou, H. M.: 2007, Gender and science education: Developing a web-based learning environment for teacher education. Paper presented at the 4th International Conference in Open and Distance Learning “Forms of Democracy in Education: Open Access and Distance Education” – ICODL2007, 23-25 November 2007, Athens.

Seroglou, F.: 2008. Role playing in science teaching: Using the history of science for nature-of-science activities in teacher (e-) training. Invited paper presented at the Deutsche Physikalische Gesellschaft e.V., 25-29 February 2008, Berlin, Germany.

Seroglou, F.: 2008. History of science and culture in science teaching: From the Manhattan project to the space race. Invited paper presented at the 7th International Conference for History of Science in Science Education, 7-11 July 2008, Athens.

Seroglou, F., Papadopoulos, P., Koulountzos, V. & Knavas, O.: 2008, Restructuring science stories in films and role-playing: Teaching science concepts in their social and cultural context. Invited Paper presented at the Second International Conference on Story in Science Teaching, 14-18 July 2008, Deutsches Museum, Munich, Germany. http://sci-ed.org/Story-08-Proc.htm

Seroglou, F.: 2009. Science and culture in education: A teacher training course. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2009. Developing comparative presentations and analysis frameworks for the interpretation of data coming from scientific literacy activities applied in the classroom. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Siakas, S., Piliouras, P. & Serolgou, F.: 2009. Animation movies inspired by the history of science and developed by pupils in the primary school. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Siatras, A. & Seroglou, F.: 2009. Legends and scientific explanations in science education: Teaching about the sun in the primary school. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Tsarsiotou, Z., Knavas, O. & Seroglou, F.: 2009. A film about global warming for teacher training in scientific literacy. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Vogiatzi, K., Vasilaros, S., Gerothanasi, K., Giannakou, F., Gavliaroudi, A., Karagianni, C., Marketaki, A., Baltas, T., Tsiatsiana, A., Chantziioannidou, C., Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2009. Teaching science through art in the primary school: Development and evaluation of instructional material and activities for the classroom. Paper presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, 24-28 June 2009, Notre Dame, Indiana.

Seroglou, F.: 2009, Science and culture in education: A teacher training course. Invited paper presented in the symposium “La historia de la ciencia en la ensenanza de las ciencias” at the VIII Congreso Internacional sobre Investigacion en Didactica de las Ciencias “Ensenanza de las Ciencias en un mundo en transformacion”,  7-10 Septiembre 2009, Barcelona.

Seroglou, F., Dossis, S., Kanderakis, N., Koliopoulos, D., Koulountzos, V., Papadopoulos, P., Paraskevopoulou, E., Piliouras, P., Tsagliotis, N. & Vleioras, G.: 2011, Developing and using evaluation research tools for science teaching cases informed by the history and philosophy of science. Paper presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2011,  Atlaswiki and atlaswikiwork: A "Science and Culture" e-course for pre-service teachers. Paper presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

Papadopoulos, P. & Seroglou, F.: 2011, Argumentation for metacognitive skill development in science teaching. Paper presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

Tanis, E. & Seroglou, F.: 2011, Cinema and science teaching: The use of science fiction films. Poster presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

Tsiligiridou, R-M. & Seroglou, F.: 2011, Introducing scientists from Asia to the greek science classroom. Poster presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

Vassilaros, A., Vogiatzi, K., Gerothanasi, E., Giannakidou, F., Gavliaroudi, A., Karagianni, C., Marketaki, A., Baltas, T., Tsiatsiana, A., Hatsiioannidou, C., Koulountzos, V. & Seroglou, F.: 2011. Science and art: Design and evaluation of instructional material for teaching science. Poster presented at Science and culture: Promise, challedge and demand - Proceedings of the 11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference, 1-5 July 2011, Thessaloniki, Greece.

 

Ανακοινώσεις σε ελληνικά επιστημονικά συνέδρια, συμπόσια και ημερίδες (με κριτές)

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 1993. Μια σύγκριση μεταξύ των ιδεών φοιτητών και μαθητών στην περιοχή του ηλεκτρισμού. Ανακοίνωση αφίσας στο ΣΤ' Πανελλήνιο Συνέδριο της 'Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Κομοτηνή, Μάρτιος 1993.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 1996. Από την ιστορία της φυσικής στη διδασκαλία της φυσικής. Σημεία συνάντησης, προτάσεις και εφαρμογές. Προφορική ανακοίνωση στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής και 6ο Κοινό Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Απρίλιος 4-7, 1996. Ηράκλειο Κρήτης.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 1998. Η συμβολή της Ιστορίας της Φυσικής στη Διδακτική της Φυσικής: Μια ανασκόπηση. Προφορική ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ‘Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση’, Μάης 29-31, 1998. Θεσσαλονίκη.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π. 1998, Η επίδραση των αισθητηριακών αντιλήψεων στη διαφοροποίηση ή/και στην ενοποίηση φυσικών φαινομένων από τους μαθητές. Ανακοίνωση αφίσας στο Συμπόσιο-Επιμορφωτικό Σεμινάριο Μάθηση και Διδασκαλία: Σύγχρονες Ερευνητικές Προσεγγίσεις, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, 18-20 Δεκεμβρίου 1998.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π. 1999. Ένα μοντέλο έρευνας για την ανίχνευση και τη διαχείριση των ιδεών των μαθητών με αφετηρία την ιστορία των φυσικών επιστημών’. Προφορική ανακοίνωση στο Η’ Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Ολυμπία, Ιανουάριος 1999.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π. 2000. Η ιστορία των φυσικών επιστημών ως εργαλείο έρευνας για τη διδακτική των φυσικών επιστημών: Συγκριτική μελέτη δύο περιπτώσεων εφαρμογής του μοντέλου έρευνας SHINE  στον ηλεκτρομαγνητισμό και τη μηχανική. Προφορική ανακοίνωση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και η Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Μάιος 3-5, 2000.  Λευκωσία, Κύπρος.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2001. Συγκριτική παρουσίαση των προτάσεων για τη συμβολή της φυσικής στη γνωστική, μεταγνωστική και συναισθηματική διάσταση της διδασκαλίας και μάθησης της φυσικής. Διερεύνηση της εφαρμοσιμότητας προτάσεων της γνωστικής διάστασης με το μοντέλο έρευνας  SHINE. Προφορική ανακοίνωση στο Συμποσίου ‘Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών’. Θεσσαλονίκη, 6-8 Απριλίου 2001.

Σέρογλου, Φ.: 2002. Φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη: Μια πρόταση για την προετοιμασία των δασκάλων. Προφορική ανακοίνωση στο 1υ Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας», Αθήνα, 18-21 Απριλίου 2002.

Σέρογλου, Φ, 2003, Διδάσκοντας τις έννοιες των φυσικών επιστημών σε ένα διαθεματικό εννοιολογικό πλαίσιο: Η περίπτωση του εκκρεμούς. Προφορική ανακοίνωση στο 8ου Κοινού Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, «Προοπτικές, Εξελίξεις και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», Καλαμάτα, 17-19 Ιανουαρίου 2003.

Κωνσταντινίδου, Χ. & Σέρογλου, Φ., 2003, Οι απόψεις των μελλοντικών δασκάλων για τη διδασκαλία των εννοιών των φυσικών επιστημών στα πλαίσια του επιστημονικού αλφαβητισμού. Προφορική ανακοίνωση στο 8ο Κοινού Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, «Προοπτικές, Εξελίξεις και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», Καλαμάτα, 17-19 Ιανουαρίου 2003.

Χατζησάββα, Ε. & Σέρογλου, Φ.: 2003. Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες: Ίσες ευκαιρίες αγοριών και κοριτσιών; Ανακοίνωση αφίσας στο 8ο Κοινό Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Ένωσης Κυπρίων Φυσικών «Προοπτικές, Εξελίξεις και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», Καλαμάτα, 17-19 Ιανουαρίου 2003.

Σέρογλου, Φ: 2003, Οι φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη: Μια πρόταση για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Προσκεκλημένη ομιλία στην Ημερίδα  «Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», 14 Φλεβάρη 2003, Βόλος.

Σέρογλου, Φ. & Κουμαράς, Π.: 2004. Ξανασχεδιάζοντας πειράματα με απλά υλικά για άτομα με προβλήματα όρασης: Ανοίγοντας τους ορίζοντες της παρατήρησης. Προσκεκλημένη κεντρική ομιλία στο 2ο κοινό Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Συμπόσιο I.O.S.T.E. στην Νότια Ευρώπη «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα», 18-20 Μαρτίου 2004, Καλαμάτα.

Ισπικούδη, Α. & Σέρογλου, Φ.: 2004. Διδασκαλία των φυσικών επιστημών και άτομα με προβλήματα όρασης. Προφορική ανακοίνωση στο 2ο κοινό Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Συμπόσιο I.O.S.T.E. στην Νότια Ευρώπη «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα», 18-20 Μαρτίου 2004, Καλαμάτα. 

Χατζησάββα, E. & Σέρογλου, Φ.: 2004. Γυναίκες και φυσικές επιστήμες: Σχεδιάζοντας ένα παιχνίδι ρόλων με αφετηρία την ιστορία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 2ο κοινό Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Συμπόσιο I.O.S.T.E. στην Νότια Ευρώπη «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα», 18-20 Μαρτίου 2004, Καλαμάτα.

Σέρογλου, Φ. & Πριμεράκης, Γ.: 2004. Ένας δικτυακός τόπος με διδακτικό υλικό για την διδασκαλία των φυσικών επιστημών για την εκπαίδευση του πολίτη http://atlas.eled.auth.gr. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση». Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου – 3 Οκτωβρίου 2004.

Σέρογλου, Φ., Ντρενογιάννη, Ε. & Τρέσσου, Ε.: 2005, Το ‘φύλο’ των Τμημάτων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Προφορική ανακοίνωση στο Συμπόσιο «Φύλο και Εκπαίδευση: Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και νέες τεχνολογίες», 2-3 Απριλίου 2004, Θεσσαλονίκη.

Χατζησάββα, E. & Σέρογλου, Φ.: 2005. Γυναίκες και φυσικές επιστήμες: Σχεδιάζοντας ένα παιχνίδι ρόλων με αφετηρία την ιστορία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο Συμπόσιο «Φύλο και Εκπαίδευση: Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και νέες τεχνολογίες», 2-3 Απριλίου 2004, Θεσσαλονίκη.

Σέρογλου, Φ. & Πριμεράκης, Γ.: 2005. Ένας δικτυακός τόπος με διδακτικό υλικό για την διδασκαλία των φυσικών επιστημών για την εκπαίδευση του πολίτη http://atlas.eled.auth.gr. Προσκεκλημένη κεντρική ομιλία στο συμπόσιο «Διδακτική και διδασκαλία των φυσικών επιστημών: Άτυπες μορφές εκπαίδευσης και νέες τεχνολογίες», 28-29 Μάη 2005,  ΕΔΙΦΕ, Αθήνα, σελ. 31-33.

Παπαδόπουλος, A. & Σέρογλου, Φ.: 2006. Θεατρικές πρακτικές στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 3ο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Βόλος, 2006.

Σέρογλου, Φ.: 2007, Φυσικές επιστήμες και πολιτισμός στην εκπαίδευση. Μια πρόταση για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πάτρα 2007.

Σέρογλου, Φ. & Aduriz-Bravo, A.: 2007, Από την εικόνα του επιστήμονα στην εικόνα της επιστήμης: Πες μου την ιστορία της Μαντάμ Κιουρί. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πάτρα 2007.

Κονδύλη, Α., Σιάτρας, Α. & Σέρογλου, Φ.: 2007. Οι μελλοντικοί δάσκαλοι μιλούν για την αλληλεπίδραση των φυσικών επιστημών με τον πολιτισμό, τους μύθους και την τέχνη. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πάτρα 2007.

Κουλούντζος, Β., Πριμεράκης, Γ. & Σέρογλου, Φ.: 2007, Σχεδιάζοντας ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό για ένα διαδικτυακό περιβάλλον εκπαίδευσης των δασκάλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών: Η περίπτωση του ηλεκτρομανγητισμού. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πάτρα 2007.

Παπαδόπουλος, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2007. Μια διαδοχή εξελισσόμενων θεατρικών πρακτικών για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Πάτρα 2007.

Σέρογλου, Φ. & Aduriz-Bravo, A.: 2008. Το μοντέλο Γνώση (GNOSIS) για το σχεδιασμό και την αξιολόγηση δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών», 9-11 Μάη 2008, Θεσσαλονίκη.

Κουλούντζος, Β. & Σέρογλου, Φ.: 2008, Σχεδιασμός και οργάνωση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης wiki για την εκπαίδευση των δασκάλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών», 9-11 Μάη 2008, Θεσσαλονίκη.

Παπαδόπουλος, Π. & Σέρογλου, Φ.: 2008. Τέχνες και μάθηση: Η παντομίμα στη διδασκαλία των εννοιών των φυσικών επιστημών. Προφορική ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών «Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών», 9-11 Μάη 2008, Θεσσαλονίκη.

Σέρογλου, Φ.: 2008, Οι αφηγήσεις στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Η περίπτωση μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων. Προφορική ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «Επιστήμη και κοινωνία. Οι φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση», 7-9 Νοεμβρίου 2008, Ιωάννινα.

Σιάτρας, Α. & Σέρογλου, Φ.: 2008, Μύθοι για τον ήλιο και η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο. Προφορική ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «Επιστήμη και κοινωνία. Οι φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση», 7-9 Νοεμβρίου 2008, Ιωάννινα.

Γιαννάκου, Φ., Βογιατζή, Κ., Γκαβλιαρούδη, Α., Βασίλαρος, Σ., Γεροθανάση, Κ., Καραγιάννη, Χ., Μαρκετάκη, Α., Μπαλτάς, Θ., Τσιατσιάνα, Α., Χατζηϊωαννίδου, Χ., Κουλούντζος, Β. & Σέρογλου, Φ.: 2008. Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες μέσα από έργα τέχνης στο νηπιαγωγείο. Προφορική ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «Επιστήμη και κοινωνία. Οι φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση», 7-9 Νοεμβρίου 2008, Ιωάννινα.

 

Διοργάνωση προσκεκλημένων συμποσίων και εργαστηρίων σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια (με κριτές)

Seroglou, F. & Primerakis, G.: 2004, From Galileo’s pendulum to idealization. Invited workshop at the “Workshop on units of historical representation”, July 8-9, 2004, Deutsches Museum, Munich, Germany.

Aduriz-Bravo, A., Seroglou, F. & Quintanilla, M.: 2007, Propuestas practicas para implementar la ensenanza de la naturaleza de la ciencia en las aulas. Seminario – Taller. Segundo Congreso de Educacion en Ciencia y Technologia “Avancas en Educacion en Ciencia y Technologia. Enfoques y Estralegias”. Catamarca. Argentina.

Σέρογλου, Φ. (υπεύθυνη εργαστηρίου): 2007, Εργαστήριο Το παιχνίδι ρόλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών: Η ελεύθερη πτώση από το Γαλιλαίο στο ταξίδι στη σελήνη. Στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών «Η πολιτιστική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση», 5-7 Οκτωβρίου 2007, Πάτρα.

Σέρογλου, Φ. (διοργανώτρια): 2009, Συμπόσιο Ιστορία, φιλοσοφία και διδασκαλία των φυσικών επιστημών: Η εφαρμογή του ερευνητικού προγράμματος HIPST στην Ελλάδα. Συμμετείχαν οι: Πάπαρου, Φ., Παρασκευοπούλου, Ε., Πήλιουρας, Π., Τσαγλιώτης, Ν. Σχολιαστής: Matthews, Μ. Στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών «Οι μεγάλες επιστημονικές θεωρίες στη διδακτική των φυσικών επιστημών», 11-14 Ιουνίου 2009, Λευκωσία, Κύπρος.

Serolgou, F. (organizer): 2009, Symposium HIPST: A european research project on the contribution of history and philosophy of science in science teaching. Participants: Aduriz-Bravo, A., Koliopoulos, D., Koulountzos, V., Henke, A., Hoetteche, D., Silva, C.. Discussant: Matthews, Μ. Symposium presented at the 10th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Notre Dame, Indiana.

Serolgou, F. (organizer): 2009, Symposium HIPST: A european research project on the contribution of history and philosophy of science in science teaching. Participants: Henke, A., Hoetteche, D., Kanderakis, N., Koulountzos, V., Tsagliotis, N., & Zempen, G. Discussant: Silva, C. Invited symposium presented at the Nordic Symposium on Philoshophy and History of Science in Science Education, 28-30 October 2009, Helsinki, Finland