Λεπτομερής Βιβλιογραφία  

1973:

- Το μυστήριον της μετανοίας εξ επόψεως ορθοδόξου", offprint (Athens 1973), pp. 16.

- "΄Οπισθεν του κατά Μάρκον (Προς μίαν γραπτήν πηγήν)", Δελτίο  Βιβλικών Μελετών (ΔΒΜ=Bulletin of Biblical Studies) 2 (1973), pp. 52-60.

  1974:

- “Behind Mark: Towards a Written Source”, New Testament Studies 20 (1974), pp. 156-160 (also in in BEM pp.  222-234, and in EE pp.208-220 see below).

- "Ο καθ. W.D. Davies και το 4ο Ευαγγέλιο: Μια νέα θεωρία για το βαθύτερο νόημα του κατά Ιωάννην", Δελτίο Βιβλικών Μελετών 2 (1974), pp. 257-269.

- Review of C.H.Dodd, The Founder of Christianity, London 1973, in ΔΒΜ 2 (1974), pp.361-66.

1975:

- “The Function of John the Baptist in Q and Mark”, Θεολογία 46 (1975), pp. 405-413.           

- "Prolegomena to a Discussion on the Relationship Between Mark and Q-Document ΔBM 3 (1975), pp.  31-46  (also in Greek translation in BEM  pp. 235-263, and in EE  pp. 179-207)

1976:

- "Το πρόβλημα του Βαπτιστή Ιωάννη στο Δ΄ Ευαγγέλιο",  (The Problem of John the Baptist in the 4th Gospel) ΔBM 4 (1976), pp.  99-117 (in Greek; also in BEM  pp. 314-342, and in EE  pp. 239-267).

  1977:

- Η περί της Πηγής των Λογίων θεωρία. Κριτική θεώρησις των συγχρόνων φιλολογικών και θεολογικών προβλημάτων της Πηγής των Λογίων, (The Q-Document Hypothesis. A Critical Examination of Today’s Literary and Theological Problems Concerning the Q-Document. Doctoral dissertation, Athens) pp. 168.

1978:

- “The Nature and Extent of the Q-Document”, Novum Testamentum 20 (1978), pp. 49-73.    - “Αιρέσεις ή θεολογικές τάσεις στον αρχέγονο Χριστιανισμό", ("Heresies or Theological Trends in Early Christianity”), ΔΒΜ 5 (1978), pp.  101-118. ( also  in BEM  pp. 445-470, and in EE  pp. 97-122).

  1979:

- Review of J.A.T.Robinson, Can we Trust the New Testament? Lodon/Ofxord 1977, in Sobornost (1979), pp. 515-517.

  1980:

- “Did Q Exist? A Critical Examination of the Arguments Against the Existence of the Q-Document Since the Time of Streeter”, Εκκλησία και Θεολογία 1 (1980), pp. 287-327. 

- “Erwagungen zur mission des Hl. Paulus und zu seiner Botschaft an die Thesalonicher”, F. Heyer (εκδ.), Thessaloniki in seiner Ausstrahlung nach Sudosteuropa 1 (Heidelberg 1980), pp. 5-10.

- "Παράδοση και θεολογία στα συνοπτικά ευαγγέλια", Γρηγόριος ο Παλαμάς 63 (1980), pp. 152-160.

-  Bιβλική κριτική και Ορθοδοξία", ΕΕΘΣΘ 25 (1980), pp. 337-377.

- Review of J.A.T.Robinson, Can we Trust the New Testament? Lodon/Ofxord 1977, in Γρηγόριος ο Παλαμάς 63 (1980), pp. 172-175.

  1981:

- "Οι απαρχές της επιστήμης της Εισαγωγής στην Αγία Γραφή στη νεώτερη ορθόδοξη θεολογία", ΕΕΘΣΘ 26 (1981), pp. 293-320.

  1982:

- "Η Αγία Γραφή στις σύγχρονες διορθόδοξες αναζητήσεις και η λειτουργική μας παράδοση", Ανάτυπο (Nicosia 1982), pp. 25.

- "Σταυρός: Centre of the pauline soteriology and apostolic ministry", ΕΕΘΣΘ 27 (1982), pp. 249-259.

- "The Original Order of Q. Some Residual Cases", J. Delobel (ed.), Logia. The Sayings of Jesus Memorial Joseph Coppens, BETL 59 Leuven, pp. 379-387 (also in Greek translation in BEM  pp. 264-281, and in EE  pp. 161-178.

  1983:

- Σταυρός και Σωτηρία. Το σωτηριολογικό υπόβαθρο της παύλειας διδασκαλίας του σταυρού υπό το πρίσμα της προ-παύλειας ερμηνείας του θανάτου του Ιησού  (Cross and Salvation. The Soteriological Background of the Pauline Teaching of the Cross, Thessaloniki 1983), pp. 110.

1984:

- " Η έννοια της φράσης «μαρτυρία Ιησού» στην Αποκάλυψη", ΔΒΜ 13  (1978), pp. 101-118.

- “Η προτεραιότητα της ηθικής και κοινωνικής ζωής (Σχόλιο στο Β΄ Κορ. 8,9)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 67 (1984), pp. 248-252.

  1985:

- “The Translation of μαρτυρία Ιησού in Revelation", The Bible Translator 35 (1985), pp. 129-134.

- "Η αγιοπνευματική διάσταση του χριστιανισμού (Σχόλιο στο Λουκ. 3,16)", The Pneumatological Dimension of Christianity: Hermeneutical Approach to Lk 3:16) Γρηγόριος ο Παλαμάς 68 (1985), pp. 61-65. (also in EE  pp. 278-285).

- Θέματα Ορθόδοξης Ερμηνευτικής (Thessaloniki 1985), pp. 90.

- ΧΑΡΙΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΔΙΑΚΟΝΙΑ. Ο κοινωνικός χαρακτήρας του παύλειου προγράμματος της λογείας (Εισαγωγή και ερμηνευτικό υπόμνημα στο Β΄Κορ 8-9) (Charis-Koinonia-Diakonia. The Social Character of the Pauline Collection Project. Introduction and Exegetical Commentary on II Cor 8-9) Thessaloniki, pp. 321.

- Μετάφραση της Κ.Δ. στη νεοελληνική γλώσσα (1985). (Translation of the New Testament into Modern Greek, First pilot edition, together with S. Agouridis, J. Galanis, G. Galitis, J. Karavidopoulos and V. Stoyannos), Athens 1985

- "Αγιοπνευματική βιβλική ερμηνευτική (Δοκίμιο συσχετισμού 'βιβλικής' και 'φιλοσοφικής' ερμηνευτικής)", ΔΒΜ  n.s. 4  (1985), pp.  51-61.

  1986:

- “Η μεταφραστική μέθοδος της εννοιολογικής αντιστοιχίας και η Ορθόδοξη παράδοση" Εισηγήσεις της Δ΄ Συνάξεως Ορθοδόξων Βιβλικών Θεολόγων, Thessaloniki 1986, pp. 65-76.

- "Βιβλική Ερμηνευτική", Η φιλοσοφική ερμηνευτική, Athens 1986, pp. 121-129.

- "Μετάφραση της Αγίας Γραφής και Ορθοδοξία (Oρθόδοξες αφετηρίες αξιολόγησης μιάς μετάφρασης)" Σύναξη τ. 17 (1986) pp. 57-63.

-”Σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας (Σχόλιο στο Ρωμ 13,1)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 69 (1986) pp. 111-115.

- "Σταυρός: Centre of the Pauline Soteriology and Apostolic Ministry", A.Vanoyhe (ed.), L'Apôtre Paul  Leuven 1986, pp. 247-253.                                 

- "Your Will be Done: Reflections from St. Paul”, International Review on Mission 75 (1986), pp. 376-382.

  1987:

- “Ειρήνη και εκπαιδευτική διαδικασία", Γρηγόριος ο Παλαμάς 70(1987) pp. 21-29.

- "Η εκκλησία ως χαρισματικός θεσμός (Σχόλιο στο Α΄ Κορ 12,27)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 70 (1987) pp. 195-199.

- "Μετάφραση της Αγίας Γραφής, Βιβλικές Εταιρίες και άλλα τινά", Δελτίο Βιβλικών Μελετών n.s. 6 (1987) pp. 44-50.

  1988:

- Bιβλικές Ερμηνευτικές Μελέτες (BEM=Βiblical Hermeneutical Studies), Thessaloniki 1988, pp. 483.

- "God's Will for His People: Deut 6:20-25", International Review of Mission 77 (1988), pp. 179-184.

- "Νεομάρτυρες και η σημασιολογική εξέλιξη των όρων 'μάρτυς' και 'μαρτυρία' ". Πρακτικά του Θεολογικού Συνεδρίου εις τιμήν και Μνήμη των Νεομαρτύρων, Thessaloniki 1988, pp. 437-448.

- "Η Ορθόδοξη θεώρηση της χριστιανικής ιεραποστολής (σχόλιο στο Ματθ 28,19), Γρηγόριος ο Παλαμάς 71(1988), pp. 1112-1116.

- "New testament Εcclesiological Ρerspectives on Laity", ΕΕΘΣΘ 29 (1988), pp. 339-356.

- "Πράξ 18,24 - 19,7 και η Πηγή των Λογίων (Επανεξέταση του προβλήματος του τόπου, χρόνου και συγγραφέα της Q)", (Acts 18:24-19:7 and the Q-Document. A Reconsideration of the Provenance, Time, and Author of Q”, BEM , 1988, pp. 282-296.

- "Αποστολή - Διακονία - Επισκοπή (Η συμβολή του βιβλίου των Πράξεων στη διαμόρφωση της [πρωτο]χριστιανικής εκκλησιολογίας)", BEM, pp. 364-390.

- "Εικόνα και Εκκλησία στην Αποκάλυψη", BEM, pp. 414-434.

- "Οι κοσμικές διαστάσεις της σωτηρίας (Σχόλιο στο Κολ 1,19-20)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 72 (1988), pp. 278-282.

  1989:

- Μετάφραση της Κ.Δ. στη νεοελληνική γλώσσα, (Translation of the New Testament into Modern Greek, 2nd revised edition together with J.Galanis, G.Galitis, J.Karavidopoulos), Athens 1989.

- Ορθόδοξη Χριστιανική Μαρτυρία, (Orthodox Christian Witness. A Handbook on Missiology together with I.Bria) Thessaloniki 1989, pp. 214

- "Βιβλική θεώρηση της Ορθόδοξης ιεραποστολής", "Γεννηθήτω το Θέλημά Σου". Η αποστολή της Ορθοδοξίας σήμερα, Thessaloniki 1989, pp. 157-174.  

1990:

- "Η εσχατολογική διάσταση της Εκκλησίας (Σχόλιο στο Εβρ 13,8)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 73(1990), pp. 649-653.

- "Η αντισακραμενταλιστική διάσταση του χριστιανικού μυστηρίου (Σχόλιο στο Ιω 6,56)", Γρηγόριος ο Παλαμάς 73 (1990), pp. 859-866.

- "The Legacy of St. Luke for the Church's Mission", ΔΒΜ  n.s.. 9 (Iούλ 1990) pp. 5-9.

- "Orthodox Theology Facing the 21st Century", GOTR 35(1990), pp. 139-153.

- "Οι απαρχές της ορθόδοξης πνευματολογίας (Σχόλιο στο Μάρκ 3,28-29)"  (The Origins of Orthodox Christian Pneumatology. Hermeneutical Approach to Mk 3:28f) Γρηγόριος ο Παλαμάς 73 (1990), pp. 740-746 (also in EE, pp.267-77).

- "Η συμβολή της παύλειας χριστιανικής διδασκαλίας στην αναμόρφωση της ελληνο-ρωμαϊκής κοινωνίας", Χριστιανική Θεσσαλονίκη. Από του Αποστόλου Παύλου μέχρι της Κωνσταντινείου εποχής. Thessaloniki 1990, pp. 69-78.

- Ερμηνεία των Ευαγγελίων, (ΕΕ=Interpretation of trhe N.T.),Thessaloniki 1990, pp. 301.

- "Eισαγωγικά στην Πηγή των Λογίων (Q)", (“Introduction to the Q-Document”  in EE  1990 pp. 125-160  (in Greek).

 

1991:

- "Greek Theology in the Making. Trends and Facts in the 80's - Vision for the 90's", SVTQ 35 (1991), pp. 33-52.

- "Οι προοπτικές της ελλαδικής θεολογίας", Σύναξη 38 (1991), pp. 49-61.

- "Παράδοση και Ελευθερία κατά τον Απόστολο Παύλο", Γρηγόριος ο Παλαμάς 74 (1991), pp. 385-393.

 

1992:

- Lex Orandi. Μελέτες Λειτουργικής Θεολογίας (Lex Orandi. Studies in Liturgical Theology, Thessaloniki 1992, pp. 177 (in Greek).

- Η Ορθοδοξία στο Σταυροδρόμι (Orthodoxy at the Crossroad), Thessaloniki 1992, pp. 214 (in Greek).

- “Scriptural Authority in Early Christian Hermeneutics”, Μνήμη Ιωάννου Ευ. Αναστασίου, Thessaloniki 1992, pp. 51-59.

- "Equality and Justice in Classical Antiquity and in Paul: The Social Implication of the Pauline Collection", SVTQ 36 (1992), pp. 51-59.

- "The Collection Revisited", ΔΒΜ  n.s. 11 (1992) pp. 42-48.

-"Ορθοδοξία και Λειτουργική Αναγέννηση", Καθ'Οδόν 1 (1992), pp.57-68.

  1993:

- “‘Εικών’ and ‘Εκκλησία’ in Apocalypse”, GOTR  38 (1993), pp. 103-117.

-   “Orthodoxie und kontextuelle Theologie”, OR 42 , pp. 452-460 (in German also in Greek in Lex Orandi, pp.139-156 and in Καθ'Οδόν 4 (1993), pp. 11-24).

  1994:

- “Spiritualita Eucaristica (Ecclesiologica) e Curativa (Monastica) in Rapporto alla Radicalita dell’ Escatologia Biblica”, EEΘΣΘ  n.s. vol. 3 (1993-94), pp.149-173 (in Italian, also in Greek, pp. 123-147).

- “Το βιβλικό υπόβαθρο της Ευχαριστιακής Εκκλησιολογίας",  KΑΙΡΟΣ. Αφιέρωμα στον καθηγητή Δαμιανό Αθ. Δόϊκο, Thessaloniki, pp.61-83.

-"La pneumatologia ortodossa e la conteplazione", (eds. Y.Spiteris- B.Gianesin), Vedere Dio. Incontro tra Oriente e Occidente, EDBologna, pp. 83-97 (in Italian).

-"Lex Orandi (Από τη Λειτουργική στη Λειτουργική Θεολογία)", Καθ'Οδόν 7-8 (1994), pp. 141-143.

  1995:

- "Η Συμβολή του Ανατολικού και Δυτικού Χριστιανισμού στον πνευματικό προσανατολισμό της Ευρώπης", Πρακτικά του Δ΄ Διαχριστιανικού Συμποσίου. Αλεξανδρούπολη, 3-7 Σεπτεμβρίου 1995 Thessaloniki, pp. 31-40.

-"Den Ortodokse Kirke og Vestens Kirker",  Vinduer til Guds Rige, Copenhagen, 285-295 (in Danish).

- "Τι ελπίζει η  Εκκλησία από τη θεολογία",Εκκλησιαστικός Κήρυκας 7 , pp.201-208.  

  1996:

- "The Future of Theological Education in Europe", in P.Vassiliadis (ed.), Oikoumene and Theology. The 1993-95 Erasmus Lectures in Ecumenical Theology, Thessaloniki, pp. 11-24.

- "Ecumenism and Orthodoxy", in P.Vassiliadis (ed.), Oikoumene and Theology. The 1993-95 Erasmus Lectures in Ecumenical Theology, Thessaloniki, pp. 149-180.

- “Eucharist and Q”, EEΘΣΘ n.s. 6 (1996), pp.111-30

- The Understanding of Eucharist in St. John's Gospel, in L.Padovese (ed.), Atti del  VI Simposio Di Efeso Su S. Gionanni Apostolo, Rome, pp. 39-52.

-"Mission and Proselytism -An Orthodox Understanding", IRM  85 (1996), pp.257-275.

  1997:

- "Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η αναζήτηση της ορατής ενότητος", Ορθοδοξία και η των πάντων ενότης, Έκδοσις της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου, Άγιον Όρος, pp. 139-152.

- “Apocalypse and Liturgy”,  SVTQ, 41, pp. 95-112.

- "The Eucharistic Perspective of the Church’s Mission" ΕΕΘΣΘ. Τιμητικό αφιέρωμα στον ομότιμο καθηγητή Νίκο Γρ Ζαχαρόπουλο, n. s. 7  pp. 21-44.

-  "Η ευχαριστιακή προοπτική της αποστολής της Εκκλησίας", Σύναξη 61(1997), pp. 29-43).

-"Mission, Proselytism and the Ecumenical Movement", El.Voulgarakis et.a. (eds.), "Πορευθέντες...". Χαριστήριος τόμος προς τιμήν του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου (Γιαννουλάτου), Αthens, pp. 77-97.

-"Ζώντας τη Δύση στη Ορθοδοξία. Η είσοδος του Δυτικού πνεύματος στον Ορθόδοξο χώρο", Αναζητώντας την ταυτότητά μας. Προβληματισμοί από μια νεανική συνάντηση,  Έκδοση ΝΕΟΣύρου, pp. 47-73.

- "The Importance of the Ecumenical Vision for Theological Education and Ecumenical Formation. Response", in J.Pobee (ed.), Towards Viable Theological Education. Ecumenical Imperative, Catalyst of Renewal, WCC Publications: Geneva, pp. 66-72.

  1998:

- Eucharist and Witness. Orthodox Perspectives on Unity and Mission of the Church, WCC-HC Press, Geneva-Boston, pp. 115.

-"Pauline Theology, the Origins of Christianity and the Challenge of Q", in L.Padovese (ed.),  Atti del  V Simposio Di Tarso Su S. Paolo Apostolo, Rome, pp. 39-60.

- "Ecclesiologia pneumatologica", Studi Ecumenici 15 (1998), pp. 191-200.  

- "Towards a Eucharistic Understanding of Mission. Russia Facing Evangelicals", ΕΕΘΣΘ. Τιμητικό αφιέρωμα στον ομότιμο καθηγητή Aντώνιο-ΑιμίλιοΤαχιάο, n. s. 8  pp. 75-94. 

-"Turn to God - Rejoice in Hope: The Joyful Cry of a Witnessing Eucharistic Community", Turn to God Rejoice in Hope. Orthodox-Evangelical Consultation, Hamburg, 30 March - 4 April, 1998, Geneva 1998, pp. 36-60

1999:

- ΛΟΓΟΙ ΙΗΣΟΥ. Studies in Q, Scholars Press Atlanta, pp. 214.

-"Aποκάλυψη και Ευχαριστία", El. Economou (ed.), 1900ετηρίς της Αποκαλύψεως Ιωάννου, Αthens, pp. 663-685.  

-"Eucharistic Theology, The Consensus Fidelium, and the contribution of Theology to the Ecclecial Witness", delivered at the ecumenical Symposium in Bari, December 1999.

- "Sanctus and the Book of Revelation. Some Anthropological and Theological Insights on the Communal and Historical Dimension of Christian Liturgy", in L.Padovese (ed.), Atti del  VII Simposio Di Efeso Su S. Gionanni Apostolo, Rome, pp. 143-156.

-"The Reading of the Bible from the Orthodox Church Perspective", ER  51 (1999), pp. 25-30.

-"Beyond Christian Universalism. The Church's Mission in a Multicultural Society", ΕΕΘΣΘ. Τιμητικό αφιέρωμα στον ομότιμο καθηγητή Aλέξανδρο Γουσίδη, n. s. 9  pp. 75-94.  

- "Λειτουργική Αναγέννηση: Συμετοχή του λαού και ενεργοποίηση της αναφοράς", Σύναξη 72 [1999], pp. 34-41.

2000:

-" Ecumenical Theological Education and Orthodox Issues for the 3rd Millennium", Μinisterioal Formation 90 (2000), pp. 15-21.

-"Προλεγόμενα στη Θεολογία της Καινής Διαθήκης", ΔΒΜ  n.s. 19 (2000) pp. 42-48.

- “L’ eschatologie dans la vie de l’ Églige: Une perspective chrétien orthodoxe et son impact sur la vie de la société,” Irénikon 73 (2000), pp. 316-334.  

- "Το Ευχαριστιακό υπόβαθρο της λειτουργικής αναγέννησης και το εξ αυτού απορρέον αίτημα αναθεωρήσεως των βιβλικών αναγνωσμάτων της ορθόδοξης λατρείας", Λειτουργικά αναγνώσματα

2001:  

- “Tradition, Dictionaire Oecumenique de la Missiologie. 100 Mots pour la Mission, Cerf/Labor et Fides, Paris/Geneva (2001), ad loc.

  -"Η Αποστολή της Εκκλησίας κατα τη Μετανεωτερικότητα", Σύναξη 78 [2001], pp. 75-88.

- "To μέλλον της Ορθόδοξης θεολογίας", Θεολογία  72 (2001), pp.389-399.

- “Reconciliation and Tolerance from an Orthodox Perspective”, Toleranta si convietuire in Transilvania secolelor XVII-XIX, Cluj 2001, pp. 3007-218 (and in Roumanian pp. 15-26).  

- "Το χρέος της Ελλαδικής Ορθοδοξίας κατά την τρίτη χιλιετία", published in the newspaper Μakedonia in  04-03-2001.

- "Το βιβλικό υπόβαθρο του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας", 

- "ΙΝΑ ΩΣΙΝ ΕΝ", Ο Άγιος Σιλουανός της Οικουμένης,ed. AKRITAS, Athens 2001,pp. 15- 21

2002:  

-"Holiness in the Perspective of Eucharistic Theology,"  S.T.Kimbrough, Jr (ed.), Orthodox and Wesleyan Spirituality, SVS Press Crestwood 2002, pp.101-116

"Τhe Canon of the Bible: Or the Authority of Scripture from an Orthodox Perspective", L' autorité de l'Écriture,sous la direction de JEAN-MICHEL POFFET, Paris 2002 pp. 113- 135.

-"Paul' s theologia crucis as an Intermediate Stage of the Trajectory from Q to Mark", in L.Padovese (ed.), Atti del  VI Simposio Di Tarso Su S. Paolo Apostolo, Rome, pp. 43-52.

"Eschatology and the Mission of the Church: An Homage to Dumitru Staniloae," Dumitru Staniloae, Bucarest,pp. 123- 135.

- "Από την Εσχατολογία (και την Ευχαριστία) στην Ιστορία", ΔΒΜ (Τιμητικό Αφιέρωμα στον καθ. Σ.Αγουρίδη n.s. 21 2002).

- "Εκκοσμίκευση και λειτουργική αναγέννηση", Διάβαση, Athens (Ιούλιος- Αύγουστος) 2002, pp.9-20.

- Μετανεωτερικότητα και Εκκλησία. Η πρόκληση της Ορθοδοξίας, Athens 2002, pp. 159.

- “Beyond Theologia Crucis: Jesus of Nazareth from Q to John via Paul (or John as a Radical Reinterpretation of Jesus of Nazareth),” GOTR 47 (2002), σελ. 139-163

-  "Politics in Orthodox Christianity",  [published in J.Neusner (ed.), God's Rule.The Politics of World Religions, Georgetown University Press, Washington DC, 2003, pp. 86-105]

- "Inspiration, Canon and Authority of Scripture: An Orthodox hermeneutical perspective",

- "The Universal claims of Orthodoxy and the particularity of its witness in a pluralistic world", 

2003:

- "Το αίτημα της λειτουργικής αναγεννήσεως και τα ιδεολογικά αίτια των αντιδράσεων", Αναλόγιον 5, τριμηνιαία έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Σερβίων και Κοζάνης, Κοζάνη 2003

- "Το θεολογικό υπόβαθρο της λειτουργικής αναγεννήσεως",

- "The Eucaristic Theology of the 4th Gospel",(under publication in the Global Bible Commentary).

 "Politics in Orthodox Christianity",  [published in J.Neusner (ed.), God's Rule.The Politics of World Religions, Georgetown University Press, Washington DC, 2003, pp. 86-105]

- ORTODOKS HIRSTYAN BAKIS AÇISIYLA EVRENSEL D_NSELL_G_ ASAN KARSILIKLI  DYALOG, Μετάφραση στα τουρκικά εισήγησης σε Διαθρησκειακό συνέδριο στη  Harran Τουρκίας, δημοσιευμένη στην ιστοσελίδα του Τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού.

2004:

 -«O βιβλικός χαρακτήρας της Ορθόδοξης λατρείας», Ιερουργείν το Ευαγγέλιον. Η Αγία Γραφή στην Ορθόδοξη Λατρεία. Πρακτικά Ε΄ Πανελληνίου Λειτουργικού Συμποσίου Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων, Ποιμαντική Βιβλιοθήκη 10, Αθήνα 2004, σελ.35-66

- «To Ολυμπιακό ιδεώδες στη νεωτερικότητα και μετανεωτερικότητα και η χριστιανική αντιμετώπισή του», στην Εφημ. Τύπος της Κυριακής 23 Αυγούστου 2004.

- On Church Relations

- «Επιστροφή στο θεολογικό διάλογο. Η μόνη διέξοδος για την εκκλησιαστική κρίση»,Εκκλησία 81 τ. 5 Μαΐου (2004) σελ. 366εξ.

- «Έκθεση επί του επιστημονικού συνεδρίου περί του ‘Λειτουργήματος του Αποστόλου Πέτρου’», Προς την ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, μετά του καθ. Κ. Βλασίου Φειδά, Εκκλησία 81 τ. 4 Απριλίου (2004) σελ. 267εξ.

- Versohnungals ein pneumatologischesMissionsparadigma. Oder was es bedeutet, sich zu  einer Missionskonferenz in Athen zu treffen,”mit D. Passakos inOekumenische Rundschau October 2004 - 53.Jahrgang – Heft 4, Seite 444-458.

 

2005:

"ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ", Χριστιανική Λατρεία και Ειδωλολατρία. Πρακτικά Στ΄ Πανελληνίου Λειτουργικού Συμποσίου Στελεχών Ιερών Μητροπόλεων, Ποιμαντική Βιβλιοθήκη 11, Αθήνα 2005, σελ.121-142

 “ESCHATOLOGICAL ECCLESIOLOGY”: BEYOND THE CONVENTIONAL EUCHARISTIC ECCLESIOLOGY

 "RECONCILIATION AS A PNEUMATOLOGICAL MISSION PARADIGM: SOME PRELIMINARY REFLECTIONS BY AN ORTHODOX" (iNTERNATIONAL rEVIEW OF mISSION Vol. 94 * No 372* January 2005, pp.30-42)

"ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗ Γ.Σ. ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ (3.3.2005) ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ"

"ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ"(Ορθόδοξη θεολογία και οικουμενικός διάλογος, Εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας:Αθήνα 2005, σελ. 156εξ)

"ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ  ΜΕΤΑΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ"

"ΤΟ ΒΙΒΛΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ     ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ." (Συνέντευξη του Επισκόπου Angelo Amato) ΔΒΜ 33 σελ

 

2006:

- «Το ευαγγέλιο του Ιούδα», Το ΒΗΜΑ 23/04/2006 , σελ.: B46

.