Αρχική |  Ταυτότητα  |  Δημοσιεύσεις |  Μαθήματα |  Ανακοινώσεις

 

 

 

       Βιβλία

 

  Το έργο των εκπαιδευτικών στην «κοινωνία της γνώσης», εκδ. ΚΨΜ, Αθήνα 2022

   
    
   

 

  

  Ιστορία και κομμουνισμός, εκδ. ΚΨΜ, Αθήνα 2017

   
    
   

 

 

  Η γνώση στη διαλεκτική της κοινωνικής εξέλιξης, εκδ.Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2012

   
    

 

      

  Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας στην Ε.Σ.Σ.Δ. εκδ. Προσκήνιο, Αθήνα 2001

   
    
   

 

 

 

Άρθρα - μελέτες 

 

«Teachers’ work as a form of intellectual activity in conditions of their proletarianisation», Journal for Critical Education Policy Studies, 20(3), January 2023, 1-30. pdf

 

«Τέχνη και προσωπικότητα. Για τη μόρφωση του ολοκληρωμένου ανθρώπου», Σελιδοδείκτης για την εκπαίδευση και την κοινωνία, τεύχος 14, 2022, 10-15. pdf

  

«Εμπορευματικές σχέσεις και κεντρικός σχεδιασμός στον σοσιαλισμό», Τετράδια μαρξισμού, τεύχος 14, 2021.

 

«Δημιουργώντας με τους νόμους της ομορφιάς», Σελιδοδείκτης για την εκπαίδευση και την κοινωνία, τεύχος 10, 2020, 72-78. pdf

 

«Το εκπαιδευτικό έργο στην κεφαλαιοκρατική “κοινωνία της γνώσης”». Σελιδοδείκτης για την εκπαίδευση και την κοινωνία, 2019, τεύχος 6, 35-42. pdf

 

«Μεθοδολογικά ζητήματα του σχολείου των κοινωνικών αναγκών και του έργου των εκπαιδευτικών» στο:  Γ. Γρόλλιος και  Χ. Τζήκας  (επ.) Ιστορικές κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της εκπαίδευσης,  εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2018, 239-252. pdf

 

«Para uma compreensão do método de ascensão do abstracto ao concreto em O Capital de Marx: as contribuições de M. M. Rosental, E. V. Ilyenkov e V. A. Vazyulin» στο: C. Bastien & J.V. Fagundes (επ.) O Capital de Karl Marx 150 anos depois, Almedina, Coimbra 2018, 263-285.

 

«Socialism, Labour and Education: from Marx to Makarenko», International Journal of Educational Policies, 11(1), 2017, 3-16.pdf

 

«Social Consciousness, Education and Transformative Activity», Journal for Critical Education Policy Studies, 13(2), October 2015, 1-37.

 

«К вопросу о созревании общественного характера труда», Альтернативы, № 2(87), 2015, 168–190.

 

«The Ideal of Education and the Emancipation of Labour», Policy Futures in Education, 11(3), 2013, 299‑312. pdf

 

«The Antinomic Condition of the University: “Universal Labour” Beyond “Academic Capitalism”», Journal for Critical Education Policy Studies, 10(2), October 2012, 139-159. pdf

 

«The Rise of General Intellect and the Meaning of Education. Reflections on the Contradictions of Cognitive Capitalism», Journal for Critical Education Policy Studies, 10(1), April 2012, 3752. pdf

 

«Critical Thinking as Dialectics: a Hegelian-Marxist Approach», Journal for Critical Education Policy Studies,  8(2), December 2010, 75101, pdf

 

«Образование в контексте основных тенденций социального развития», CREDO NEW теоретический журнал, № 3(63), 2010, 168181.

 

«Η παιδεία ως σκοπός του βίου», στο: Κ.Βουδούρης (επ.), Παιδεία: Η εκπαίδευση στην εποχή της οικουμενικότητας, εκδ.Ιωνία, Αθήνα 2008, 238–253. pdf

 

«Η εκπαίδευση στον ορίζοντα της κοινωνικής χειραφέτησης», Ουτοπία, τεύχος 80, Μάιος – Ιούνιος 2008, 139–159. pdf

 

«Η “Ιδέα του Πανεπιστημίου” στη σύγχρονη κοινωνία της αγοράς», Νέα  Παιδεία, τεύχος 122, Απρίλιος – Μάιος – Ιούνιος 2007, 17–39. pdf

 

«Ζητήματα ηθικής αγωγής στη σοσιαλιστική παιδεία», Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, 1ο μέρος, τεύχος 80, Χειμώνας 2007, 4957, pdf,  2ο μέρος, τεύχος 82, Καλοκαίρι 2007, 5966. pdf

 

«Αναζητώντας  τους σκοπούς της εκπαίδευσης. Για την επανεξέταση του ιδεώδους της αυτονομίας.», Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχος 147, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2006, 99–127. pdf

 

«Σύγκρουση των πολιτισμών και παιδεία της πολυπολιτισμικότητας. Κριτική θεώρηση της φιλελεύθερης άποψης.», στο: Κ.Βουδούρης (επ.), Η φιλοσοφία του πολιτισμού, εκδ.Ιωνία, Αθήνα 2006, 184–196,  pdf

 

«Η διαμόρφωση της προσωπικότητας ως ζήτημα της παιδείας και του πολιτισμού. Μια αναφορά στο έργο των Λ.Βυγκότσκι και Α.Μακάρενκο»,  (συσυγγραφή με Μ.Δαφερμάκη),  Τα Εκπαιδευτικά, τεύχος 81–82, Ιούλιος-Δεκέμβριος 2006, 164–178, pdf

 

«Για μια μετανεωτερική  επιστροφή στη  χειραφετική αντίληψη της παιδείας.», Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση,  τόμος 23, τεύχος 68, Μάιος 2006, 131–153.

 

«Личность в постмодернистском восприятии. К  противоречиям современного  образования», Инновации в образовании, № 6, 2005. С.5564.

 

«Το πρόταγμα της κοινωνικής χειραφέτησης και η αμφισβήτηση του κράτους», Ουτοπία,  τεύχος 67, Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2005, 121–140, pdf

 

«Το γίγνεσθαι της ιδεολογίας και η εκπαιδευτική θεσμικότητα», Το Βήμα των Κοινωνικών  Επιστημών,  τεύχος 41, Χειμώνας 2004, 65–88. pdf

 

«Παιδεία και καθημερινή συνείδηση υπό το πρίσμα της κοινωνικής προόδου», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 1ομέρος, τεύχος 131, 2003, 8999, pdf,  2ομέρος,  τεύχος 132, 2003, 93102, pdf

 

«Η παιδεία ως αντικείμενο φιλοσοφικού στοχασμού», Φιλοσοφία και Παιδεία,  τεύχος 29, Μάιος-Αύγουστος  2003, 22–24.

 

«Συμβολή στη φιλοσοφική θεώρηση της παιδείας: το αντικείμενο και η σημασία του περί παιδείας φιλοσοφείν», Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τόμος 20, τεύχος 59, Μάιος 2003, 171–185.

 

«Ανθρώπινη φύση, κοινωνική εργασία, παιδαγωγία: οι βιολογικοί και κοινωνικοί συντελεστές   της  προσωπικότητας», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 1ομέρος,  τεύχος 123, 2002, σσ.6580 pdf 2ομέρος, τεύχος 124, 2002, 8393. pdf

 

«Η προσωπικότητα στα γρανάζια  της  αξιολόγησης», Εκπαιδευτική  Κοινότητα, τεύχος 56, Νοέμβριος 2000- Ιανουάριος 2001, 18–23.

 

«Θρησκεία και εκπαίδευση», Θέματα Παιδείας, τεύχος 4, Ιανουάριος  2001, 36-42. pdf

 

«Το Κοινωνικό Συμβόλαιο ως θεωρία του κοινωνικού γίγνεσθαι και ως ιδεώδες», Ουτοπία, τεύχος 41, 2000, 37-48. pdf

 

«Η κριτική της ιδιοκτησίας από τον Πλάτωνα και το θεσμικό περιεχόμενο της ιδεώδους πολιτείας», Ειρμός, τεύχος 3, 2001, 140-159.

 

«Τα τυπικά χαρακτηριστικά και οι αντιφάσεις του θρησκευτικού ιδεώδους», Ουτοπία, τεύχος 34, 1999, 87-97. pdf

 

«Η συμβολή της παιδείας στην κοινωνική πρόοδο», Ουτοπία, τεύχος 31, 1998, 125-137.

 

«Критические замечания по поводу альтюсеровской концепции становления марксизма»,   Логика  истории  и перспективы  развития  науки, Мысль, Москва 1993, 77-88.