ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ – ΚΡΙΤΙΚΕΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ     

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

2000-2012

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

5 Μαΐου 2001                                                                                            

Του Κανενός το Ρόδο, op. 48

Βιέννη, βιόλα: Δημήτρης Πολυζωίδης

6 Ιανουαρίου 2009

Ημερολόγιο: Εγγραφή V (Go End There), op. 70

Λονδίνο, Royal Academy of Music

Μέτζο σο¹ράνο: Γιούλα Μιχαήλ, φλάουτο: Ζαχαρίας Ταρμ¹άγκος, ¹ιάνο: Νίκος Ζαφρανάς, κόντρα μ¹άσο: Γιώργος Πλυχρονιάδης.

30 Noεμβρίου 2012

Adieu, op. 66a

Γερμανία, Rheinberg, Schlosstheater Rheinberg

Interface Ensemble, διεύθ. συνόλου: Scott Voyles.

5 Μαρτίου 2013

Howl, op. 73

Βιέννη, Mozartsaal, Konzerhaus

Συναυλία του Klangforum Wien, ηλ. κιθαρα: Jaron Deutsch, bayan: Krassimir Sterev, βαρύτονο σαξόφωνο: Gerald Preinfalk.

12 Μαΐου 2013

Howl, op. 73

Ισραήλ, Haifa, Ηecht hall

Nikel ensemble

13 Μαΐου 2013

Howl, op. 73

Ισραήλ, Tel Aviv, Felicja Blumentall Center

Nikel ensemble

20 Μαρτίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Zeughaus, Kultur Brig-Glis

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

23-24 Μαρτίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Ζυρίχη, Kunstraum Walcheturm

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

18 Μαΐου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Brigs, Contemporary Music Fest Forum Wallis,

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

14 Οκτωβρίου 2013

Δύο Μινιατούρες, op. 77

Θεσσαλονίκη, Πολιτιστικό Κέντρο Μ.Ι.Ε.Τ.- Βίλα Κα¹αντζή

dissonArt ensemble.

24 Oκτώβριου        

Howl, op. 73

Grelle Forelle

WIEN MODERN

Klangforum Plus

5 Νοέμβριου 2013           

Howl, op. 73

Fluc

WIEN MODERN

Klangforum Plus

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

10 Μαρτίου 2000                                                                         

Μαύρος Ήλιος ΙΙ, op. 45

Aθήνα, Θέατρο Eλληνοαμερικάνικης Ένωσης.

Σο¹ράνο: Aντωνία Kαλογήρου, Oρχήστρα των Xρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Mίλτος Λογιάδης. 

9 Αυγούστου 2000.                                                                                 

Aφιέρωμα στη Λευκάδα , op. 46

Λευκάδα, ÒΓιορτές Λόγου & TέχνηςÓ. 

Oρχήστρα Nυκτών Eγχόρδων του Δήμου Πατρέων, διεύθυνση ορχήστρας: Θανάσης Tσι¹ινάκης. 

17 Δεκεμβρίου 2000                                                                                            

Mέρες, op. 47

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Σο¹ράνο: Βασιλική Καραγιάννη, αφηγητής: Νίκος Κουρής, Oρχήστρα των Xρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Mίλτος Λογιάδης.

14 Μαΐου 2001                                                                         

Σονάτα (ένα μουσικό σκηνικό), op. 50

Aθήνα, αίθουσα συναυλιών Eλληνοαμερικάνικης Ένωσης, Φεστιβάλ ÒMουσικές του KόσμουÓ

Eλληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Mουσικής, διευθυντής ορχήστρας, Θ. Aντωνίου.

20 Mαΐου 2002                              

(Σε Κατάσταση Ρευστότητας ΙΙ) / In a State of Flux II, op. 51

Θεσσαλονίκη, Bαφο¹ούλειο Πνευματικό Kέντρο

Βιολί: Μαρία Σ¹ανού, ¹ιάνο: Λενιώ Λιάτσου.

20 Mαΐου 2002,                

O Kύκλος της ε¹ιστροφής: Aναζητώντας το Xαμένο Xρόνο), op. 52

Θεσσαλονίκη, Bαφο¹ούλειο Πνευματικό Kέντρο.

Φωνή: Γιούλα Mιχαήλ, ¹ιάνο: Iωάννα Πολυζωίδου, βιολί: Δημήτρης Xανδράκης, βιόλα: Xαρά Σειρά, βιολοντσέλο: Δημήτρης Πάτρας.

14 Mαρτίου 2003                                                 

Αφήγηση: ÒNα συνθέσω τη γαλήνη . . .Ó, op. 56

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Kρατική Oρχήστρα Θεσσαλονίκης, διεύθυνση ορχήστρας: Kάρολος Tρικολίδης.

5 Μαΐου 2003

Ανάγνωση Κωστή Παλαμά, op. 57

Πάτρα, Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο, Μέρες Σύγχρονης Μουσικής.

Μέτζο σο¹ράνο: Γιούλα Μιχαήλ, ¹ιάνο: Ανδρέας Ζαφειρό¹ουλος, Κουαρτέτο Πατρών.

5 Φεβρουαρίου 2004

(Σε Κατάσταση Ρευστότητας ΙΙα: Διαβάτη, δεν υ¹άρχει δρόμος, ¹ρέ¹ει να ¹ροχωρήσεις) / In a State of Flux IIa: Caminante, no hay caminos, hay que caminar, op. 59

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,

Βιολί: Δημήτρης Πολυζωίδης, ¹ιάνο: Λενιώ Λιάτσου, Ορχήστρα των Χρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Μίλτος Λογιάδης.

2 Νοεμβρίου 2004

Σύννεφα, op. 60

Θεσσαλονίκη, Θέατρο ÇΆνετονÈ

Φωνή: Γιούλα Μιχαήλ, ¹ιάνο: Ιωάννα Πολυζωίδου.

2 Νοεμβρίου 2004

Προο¹τικές, op. 61

Θεσσαλονίκη, Θέατρο ÇΆνετονÈ

Πιάνο: Ιωάννα Πολυζωίδου

10 Δεκέμβριου 2004

Tρία Πορτρέτα, op. 62

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, διευθυντής ορχήστρας: Στέφανος Τσιαλής.

5 Μαρτίου 2005

Πέντε Κομμάτια για Ορχήστρα, op. 63

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, διευθυντής ορχήστρας: Θόδωρος Αντωνίου.

15 Σε¹τέμβριου 2006

Ανάλεκτα, op. 65

Ζάκυνθος, Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου

Μαντολίνο: Δημήτρης Μαρίνος. Χορωδία: ãΤραγουδιστάδεςÒ.

4 Δεκεμβρίου 2006

Hμερολόγιο: Εγγραφή Ι (Adieu), op. 66

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

DissonArt Ensemble, διευθυντής ορχήστρας : Νίκος Αθηναίος.

25 Ιανουαρίου 2009

Ημερολόγιο ΙΙ (Berceuze pour Polydor), op. 67

Θεσσαλονίκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκη

Τrio IAMA.

27 Μαρτίου 2008

Ημερολόγιο: Εγγραφή ΙΙI (Aber alle ist sinnlos), op. 68

Αθήνα, Αίθουσα συναυλιών Φίλι¹¹ος Νάκας,

Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, διευθυντής συνόλου: Aλέξης Αγραφιώτης.

15 Μαΐου 2008

Ημερολόγιο: Εγγραφή IV have nothing to say and I say it – and this is poetry), op. 69

Αθήνα, Ίδρυμα Εικαστικών & Μουσικών Τεχνών Β. & Μ. Θεοχαράκη

Βιολί: Έ. Χριστοδούλου, ¹ιάνο: Σ. Δεληγιαννό¹ουλος.

20 Α¹ριλίου 2010

Τρί¹τυχον, op. 71

Θεσσαλονίκη, Block 33

Trio IAMA (φλάουτο: Ι. Ανισέγκος, βιολοντσέλο: Μ. Ανισέγκου, ¹ιάνο: Α. Ανισέγκος).

17 Α¹ριλίου 2011

Howl, op. 73

Θεσσαλονίκη, Mέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Guitar Plus

Βαρ. σαξόφωνο: Θ. Σωτηριάδης, ηλ. κιθάρα: Κ. Μακρυγιαννάκης, ακκορντεόν: Κ. Ρά¹της.

28 Α¹ριλίου 2012

Ημερολόγιο: Εγγραφή VI (somebody answer simply), op. 72

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου

27 Μαΐου 2012

Ηχητικά Το¹ία, op. 74

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα δοκιμών Κ.Ο.Θ. ÇΣόλων ΜιχαηλίδηςÈ

Κρουστά: Πέτρος Γκαμ¹έλης

25 Ιανουαρίου 2013

Howl, op. 73

Αθήνα, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Βαρ. σαξόφωνο: Θ. Σωτηριάδης, ηλ. κιθάρα: Κ. Μακρυγιαννάκης, ακκορντεόν: Κ. Ρά¹της.

5 Φεβρουαρίου 2013

Σχόλια ¹άνω σÕ ένα θέμα, op. 31

Αθήνα, αίθουσα συναυλιών Φ. Νάκας

Σαξόφωνο: Θανάσης Ζέρβας.

23 Φεβρουαρίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα Δοκιμών Κ.Ο.Θ. ÇΣόλων ΜιχαηλίδηςÈ

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

1 Μαρτίου 2013

Impromptu noir, op. 75

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου, διεύθ. ορχήστρας: Alain Paris, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

14 Oκτωβρίου 2013

Δύο Μινιατούρες, op. 77

Θεσσαλονίκη, Πολιτιστικό Κέντρο Μ.Ι.Ε.Τ.- Βίλα Κα¹αντζή

dissonArt ensemble.

30 Noεμβρίου / 1 Δεκεμβρίου 2013

Encore: Where to?, op. 78

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Φεστιβάλ Πιάνου 2013

Piandaemonium

12 Δεκεμβρίου 2013

Σχόλια ¹άνω σÕ ένα θέμα, op. 31                                                                      

Aίθουσα συναυλιών ΠΑ.ΜΑΚ.

Σαξόφωνο: Θανάσης Ζέρβας

KΡΙΤΙΚΕΣ

 

Κριτική του έργου ΗOWL στη συναυλία του Klangforum στο Konzerthaus της Βιένης (6/3/2013)

http://www.bachtrack.com/review-klangforum-europa-global-greece, submitted by Zwšlftšner on 13th March 2013

 

ÒJimi Hendrix stylings taken to absurdist length vie with musique concrte instrumentale in Michalis LapidakisÕ HOWL for accordion, saxophone and electric guitar, a whimsical conglomeration of parody, portraiture and rhetoric. This seemed writing possessed of more than a gift for haphazardly stringing eye-catching ideas together, and was perhaps inevitably gimmick-free: Lapidakis displays an intoxicated and elemental fascination with what in German would be called Stoff (a more polysemic term than ÒmaterialÓ), and hearing him generate and manipulate it was like watching elaborate wooden curios being hand-turned. His imagination runs no less wild in writing for this unusual trio of instruments, and the playing was colourful and theatrical for LapidakisÕ operative mode of brash frenzy while observant of the workÕs subtleties.Ó

 

Kριτική του έργου Die Niemandsrose για βιόλα και ηλεκτρονικά, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα ÒMακεδονίαÓ για την HXOΣYΓKYPIA 2002:

 

ÒAξιόλογες δημιουργίες του Mιχάλη Λα¹ιδάκη είχαν ως αφετηρία μεγάλη ¹οίηση, λ.χ. M¹οντλέρ.  H τελευταία δημιουργία του, ÒTου Kανενός το PόδοÓ σε ¹οίηση Paul Celan, χαρακτηρίζεται μουσική αφήγηση σε έξι μέρη για βιόλα (Δημήτρης Πολυζωίδης) και ¹ροηχογραφημένους ήχους, εν οις και α¹αγγελίες ¹οιημάτων Celan α¹ό τον ίδιο – τα ¹αρακολουθούμε χάρη σε υ¹ερτιτλισμό.  Tο δεξιοτεχνικότατο γράψιμο της βιόλας (άγριες Òδι¹λές χορδέςÓ, ένα είδος μότο ¹ερ¹έουο, richochets κτλ.) υ¹ακούει ¹άντοτε σε άτεγκτα δραματική σκο¹ιμότητα.  Kραυγή α¹ογνώσεως με έναυσμα τη ναζιστική θηριωδία, τόσο γνώριμη στην εβραϊκή Θεσσαλονίκη, είνια ουσιαστικά ένα σ¹αρακτικό μηδενιστικό Pέκβιεμ, μÕ εκείνο το ÒΔόξα στον KανέναÓ ό¹ου οι ¹ροηχογραφημένοι ήχοι θυμίζουν εκκλησιστικό όργανο . . .Ó

 

 

Kριτική του έργου Αναμονή για βιολί και κιθάρα, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα ÒMακεδονίαÓ για την HXOΣYΓKYPIA 2001:

ÒH ¹ροϊούσα γνωριμία μας με το έργο του Λα¹ιδάκη, ¹ου κατά κανόνα έχει ως αφετηρία κά¹οιο ¹οιητικό ή λογοτεχνικό κείμενο υψηλού ε¹ι¹έδου, αυξάνει όλο και ¹ερισσότερο την εκτίμησή μας στο συνθετικό και καλλιτεχνικό του ήθος.  H ÒAναμονήÓ (1998) για βιολί (Mαρία Σ¹ανού) και κιθάρα (Άγγγελος M¹ότσης), ¹άνω σε ένα κείμενο του Pολάν M¹αρτ α¹ό το βιβλίο του ÒA¹οσ¹άσματα του ερωτικού λόγουÓ, με θέμα την αλυσίδα ψυχαντιδράσεων στη ματαίωση μιας συναντήσεως.  ÒΠρογραμματική μουσικήÓ, κατά τον συνθέτη, ¹ρόκειται για αριστοτεχνικό ψυχογράφημα μέσω μιας αρμονικής και στυλιστικής ¹ολυγλωσσίας, ¹ου οι α¹ότομες εναλλαγές της και οι σχεδόν ανταγωνιστικές αλληλε¹ικαλύψεις των δύο οργάνων έχουν την αμεσότητα εφιαλτικών ελεύθερων συνειρμών: γκλισάντι και ÒαρμονικοίÓ βιολιού, Òδι¹λές χορδέςÓ σε τρέμολι, οστινάτι κιθάρας, λυρικότατες α¹οστροφές, ¹αράθεμα του τραγουδιού του Dowland ÒΈλα, ύ¹νε, βαρύÓ, δεν ερμηνεύουν την τελικώς μουσικότατη γοητεία των α¹ότομων μετα¹τώσεων α¹ό τον ¹αροξυσμό στην α¹όκοσμη γαλήνη . . . Mή¹ως ο Λα¹ιδάκης ¹ρέ¹ει να αρχίσει να σκέ¹τεται την ό¹ερα, στην ευρύτερη σημασία του όρου;

Y¹οκειμενική, συγκινητική σχεδόν – στην αχαλίνωτη ¹λην γλαφυρότατη αμετροέ¹ειά της – αντα¹όκριση στο τρίτο α¹ό τα ÒΣονέτα στον OρφέαÓ του Pίλκε, ήταν η δεύτερη σύνθεση του Λα¹ιδάκη ÒMια άλλη ¹νοή –IÓ (1992), για σόλο φλάουτο: ορόσημο στη νεοελληνική φιλολογία του οργάνου, μας γνώρισε έναν εντυ¹ωσιακό νέο δεξιοτέχνη του, τον Γιάννη Aνισέγκο . . .Ó

 

Kριτική του έργου Ein andrer Hauch Θ. Tαμβάκου, ¹εριοδικό ÒJazz & TζαζÓ για την HXOΣYΓKYPIA 2001:

 

ÒAκούγοντας, ε¹ίσης, το υ¹έροχο ÒEin andrer HauchÓ (μια άλλη Πνοή) (1992) για σόλο φλάουτο του θεσσαλονικέως Mιχάλη Λα¹ιδάκη, ¹ερίτεχνο έργο, κόσμημα της μουσικής φιλολογίας γιÕ αυτό το όργανο, οφείλει, κατά τη γνώμη μου, νÕ α¹οτελεί μέρος του ρε¹ερτορίου κάθε σύγχρονου φλαουτίστα . . .

Mου άρεσε ε¹ίσης το δεύτερο σύνθεμα του Λα¹ιδάκη, ÒAναμονήÓ (1998) για βιολί και κιθάρα, ¹ρογραμματικού χαρακτήρα και με νύξεις α¹ό lute song του John Dowland

 

Kριτική του έργου ½ΣIΣ για σο¹ράνο και ορχήστρα εγχόρδων, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα ÒHμερησίαÓ:

ÒMας καταγοήτευσε η κατά Eμ¹ειρίκο ÒΏσιςÓ του Mιχάλη Λα¹ιδάκη (γ. 1960): Έναρθρος μουσικός στοχασμός, έμφυτη ευαισθησία και υψηλή τεχνική συστρατεύθηκαν σε μιαν ωραιοτάτη μεταρομαντική – μετεμ¹ρεσσιονιστική λυρική σελίδα, ερμηνευμένη με υ¹έροχο φυσικό βιμ¹ράτο α¹ό τη σο¹ράνο Pόζα ΠουλημένουÓ.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ

 

ÒOPUS 1Ó            

για ¹ιάνο

NAKAS *W009900038

 

Πέντε Πρελούδια     

για ¹ιάνο

NAKAS *W009900036

 

Τρεις Σ¹ουδές        

για ¹ιάνο

NAKAS *W009900037

 

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

 

Το Όνειρο του Ακίρα

για κλαρινέτο

Περιλαμβάνεται στο CD ÒOf Time and PlaceÓ

(Capstone Records, CPS-8728), καλρινέτο: Oδυσσέας Καρύδης

 

Aφιέρωμα στη Λευκάδα      

για μέτζο σο¹ράνο και ορχήστρα νυκτών εγχόρδων. 

Περιλαμβάνεται στο CD ÇΈλληνες ΣυνθέτεςÈ

 Παραγωγή: Δ.Ε.Π.Α.Π.

 

Διαδρομή: Route E-75        

για ορχήστρα

Συμφωνική Ορχήστρα Βουλγαρίας,

διεύθυνση: Άλκης Παναγιωτό¹ουλος.

 

ÒΟρχηστρικά Έργα Ελλήνων ΜουσουργώνÓ (LYRA CD 1044)

Τρί¹τυχον

για φλάουτο, βιολοντσέλο & ¹ιάνο

Περιλαμβάνεται στο CD Present Perfect (Dissonance Records)