ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ – ΚΡΙΤΙΚΕΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ     

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

2000-2012

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

5 Μαΐου 2001                                                                                            

Του Κανενός το Ρόδο, op. 48

Βιέννη, βιόλα: Δημήτρης Πολυζωίδης

6 Ιανουαρίου 2009

Ημερολόγιο: Εγγραφή V (Go End There), op. 70

Λονδίνο, Royal Academy of Music

Μέτζο σοράνο: Γιούλα Μιχαήλ, φλάουτο: Ζαχαρίας Ταρμάγκος, ιάνο: Νίκος Ζαφρανάς, κόντρα μάσο: Γιώργος Πλυχρονιάδης.

30 Noεμβρίου 2012

Adieu, op. 66a

Γερμανία, Rheinberg, Schlosstheater Rheinberg

Interface Ensemble, διεύθ. συνόλου: Scott Voyles.

5 Μαρτίου 2013

Howl, op. 73

Βιέννη, Mozartsaal, Konzerhaus

Συναυλία του Klangforum Wien, ηλ. κιθαρα: Jaron Deutsch, bayan: Krassimir Sterev, βαρύτονο σαξόφωνο: Gerald Preinfalk.

12 Μαΐου 2013

Howl, op. 73

Ισραήλ, Haifa, Ηecht hall

Nikel ensemble

13 Μαΐου 2013

Howl, op. 73

Ισραήλ, Tel Aviv, Felicja Blumentall Center

Nikel ensemble

20 Μαρτίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Zeughaus, Kultur Brig-Glis

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

23-24 Μαρτίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Ζυρίχη, Kunstraum Walcheturm

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

18 Μαΐου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Ελβετία, Brigs, Contemporary Music Fest Forum Wallis,

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

14 Οκτωβρίου 2013

Δύο Μινιατούρες, op. 77

Θεσσαλονίκη, Πολιτιστικό Κέντρο Μ.Ι.Ε.Τ.- Βίλα Κααντζή

dissonArt ensemble.

24 Oκτώβριου        

Howl, op. 73

Grelle Forelle

WIEN MODERN

Klangforum Plus

5 Νοέμβριου 2013           

Howl, op. 73

Fluc

WIEN MODERN

Klangforum Plus

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

10 Μαρτίου 2000                                                                         

Μαύρος Ήλιος ΙΙ, op. 45

Aθήνα, Θέατρο Eλληνοαμερικάνικης Ένωσης.

Σοράνο: Aντωνία Kαλογήρου, Oρχήστρα των Xρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Mίλτος Λογιάδης. 

9 Αυγούστου 2000.                                                                                 

Aφιέρωμα στη Λευκάδα , op. 46

Λευκάδα, Γιορτές Λόγου & Tέχνης. 

Oρχήστρα Nυκτών Eγχόρδων του Δήμου Πατρέων, διεύθυνση ορχήστρας: Θανάσης Tσιινάκης. 

17 Δεκεμβρίου 2000                                                                                            

Mέρες, op. 47

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Σοράνο: Βασιλική Καραγιάννη, αφηγητής: Νίκος Κουρής, Oρχήστρα των Xρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Mίλτος Λογιάδης.

14 Μαΐου 2001                                                                         

Σονάτα (ένα μουσικό σκηνικό), op. 50

Aθήνα, αίθουσα συναυλιών Eλληνοαμερικάνικης Ένωσης, Φεστιβάλ Mουσικές του Kόσμου

Eλληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Mουσικής, διευθυντής ορχήστρας, Θ. Aντωνίου.

20 Mαΐου 2002                              

(Σε Κατάσταση Ρευστότητας ΙΙ) / In a State of Flux II, op. 51

Θεσσαλονίκη, Bαφοούλειο Πνευματικό Kέντρο

Βιολί: Μαρία Σανού, ιάνο: Λενιώ Λιάτσου.

20 Mαΐου 2002,                

O Kύκλος της ειστροφής: Aναζητώντας το Xαμένο Xρόνο), op. 52

Θεσσαλονίκη, Bαφοούλειο Πνευματικό Kέντρο.

Φωνή: Γιούλα Mιχαήλ, ιάνο: Iωάννα Πολυζωίδου, βιολί: Δημήτρης Xανδράκης, βιόλα: Xαρά Σειρά, βιολοντσέλο: Δημήτρης Πάτρας.

14 Mαρτίου 2003                                                 

Αφήγηση: Nα συνθέσω τη γαλήνη . . ., op. 56

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Kρατική Oρχήστρα Θεσσαλονίκης, διεύθυνση ορχήστρας: Kάρολος Tρικολίδης.

5 Μαΐου 2003

Ανάγνωση Κωστή Παλαμά, op. 57

Πάτρα, Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο, Μέρες Σύγχρονης Μουσικής.

Μέτζο σοράνο: Γιούλα Μιχαήλ, ιάνο: Ανδρέας Ζαφειρόουλος, Κουαρτέτο Πατρών.

5 Φεβρουαρίου 2004

(Σε Κατάσταση Ρευστότητας ΙΙα: Διαβάτη, δεν υάρχει δρόμος, ρέει να ροχωρήσεις) / In a State of Flux IIa: Caminante, no hay caminos, hay que caminar, op. 59

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,

Βιολί: Δημήτρης Πολυζωίδης, ιάνο: Λενιώ Λιάτσου, Ορχήστρα των Χρωμάτων, διευθυντής ορχήστρας: Μίλτος Λογιάδης.

2 Νοεμβρίου 2004

Σύννεφα, op. 60

Θεσσαλονίκη, Θέατρο Άνετον

Φωνή: Γιούλα Μιχαήλ, ιάνο: Ιωάννα Πολυζωίδου.

2 Νοεμβρίου 2004

Προοτικές, op. 61

Θεσσαλονίκη, Θέατρο Άνετον

Πιάνο: Ιωάννα Πολυζωίδου

10 Δεκέμβριου 2004

Tρία Πορτρέτα, op. 62

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, διευθυντής ορχήστρας: Στέφανος Τσιαλής.

5 Μαρτίου 2005

Πέντε Κομμάτια για Ορχήστρα, op. 63

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, διευθυντής ορχήστρας: Θόδωρος Αντωνίου.

15 Σετέμβριου 2006

Ανάλεκτα, op. 65

Ζάκυνθος, Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου

Μαντολίνο: Δημήτρης Μαρίνος. Χορωδία: Τραγουδιστάδες.

4 Δεκεμβρίου 2006

Hμερολόγιο: Εγγραφή Ι (Adieu), op. 66

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

DissonArt Ensemble, διευθυντής ορχήστρας : Νίκος Αθηναίος.

25 Ιανουαρίου 2009

Ημερολόγιο ΙΙ (Berceuze pour Polydor), op. 67

Θεσσαλονίκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκη

Τrio IAMA.

27 Μαρτίου 2008

Ημερολόγιο: Εγγραφή ΙΙI (Aber alle ist sinnlos), op. 68

Αθήνα, Αίθουσα συναυλιών Φίλιος Νάκας,

Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, διευθυντής συνόλου: Aλέξης Αγραφιώτης.

15 Μαΐου 2008

Ημερολόγιο: Εγγραφή IV have nothing to say and I say it – and this is poetry), op. 69

Αθήνα, Ίδρυμα Εικαστικών & Μουσικών Τεχνών Β. & Μ. Θεοχαράκη

Βιολί: Έ. Χριστοδούλου, ιάνο: Σ. Δεληγιαννόουλος.

20 Αριλίου 2010

Τρίτυχον, op. 71

Θεσσαλονίκη, Block 33

Trio IAMA (φλάουτο: Ι. Ανισέγκος, βιολοντσέλο: Μ. Ανισέγκου, ιάνο: Α. Ανισέγκος).

17 Αριλίου 2011

Howl, op. 73

Θεσσαλονίκη, Mέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Guitar Plus

Βαρ. σαξόφωνο: Θ. Σωτηριάδης, ηλ. κιθάρα: Κ. Μακρυγιαννάκης, ακκορντεόν: Κ. Ράτης.

28 Αριλίου 2012

Ημερολόγιο: Εγγραφή VI (somebody answer simply), op. 72

Θεσσαλονίκη, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου

27 Μαΐου 2012

Ηχητικά Τοία, op. 74

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα δοκιμών Κ.Ο.Θ. Σόλων Μιχαηλίδης

Κρουστά: Πέτρος Γκαμέλης

25 Ιανουαρίου 2013

Howl, op. 73

Αθήνα, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Βαρ. σαξόφωνο: Θ. Σωτηριάδης, ηλ. κιθάρα: Κ. Μακρυγιαννάκης, ακκορντεόν: Κ. Ράτης.

5 Φεβρουαρίου 2013

Σχόλια άνω σ ένα θέμα, op. 31

Αθήνα, αίθουσα συναυλιών Φ. Νάκας

Σαξόφωνο: Θανάσης Ζέρβας.

23 Φεβρουαρίου 2013

Τέσσερεις Αλληγορίες, op. 76

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα Δοκιμών Κ.Ο.Θ. Σόλων Μιχαηλίδης

Kοντρατενόρος: Javier Hagen, Φλογέρες: Ulrike Mayer-Spohr.

1 Μαρτίου 2013

Impromptu noir, op. 75

Θεσσαλονίκη, Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου, διεύθ. ορχήστρας: Alain Paris, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

14 Oκτωβρίου 2013

Δύο Μινιατούρες, op. 77

Θεσσαλονίκη, Πολιτιστικό Κέντρο Μ.Ι.Ε.Τ.- Βίλα Κααντζή

dissonArt ensemble.

30 Noεμβρίου / 1 Δεκεμβρίου 2013

Encore: Where to?, op. 78

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Φεστιβάλ Πιάνου 2013

Piandaemonium

12 Δεκεμβρίου 2013

Σχόλια άνω σ ένα θέμα, op. 31                                                                      

Aίθουσα συναυλιών ΠΑ.ΜΑΚ.

Σαξόφωνο: Θανάσης Ζέρβας

KΡΙΤΙΚΕΣ

 

Κριτική του έργου ΗOWL στη συναυλία του Klangforum στο Konzerthaus της Βιένης (6/3/2013)

http://www.bachtrack.com/review-klangforum-europa-global-greece, submitted by Zwlftner on 13th March 2013

 

Jimi Hendrix stylings taken to absurdist length vie with musique concrte instrumentale in Michalis Lapidakis HOWL for accordion, saxophone and electric guitar, a whimsical conglomeration of parody, portraiture and rhetoric. This seemed writing possessed of more than a gift for haphazardly stringing eye-catching ideas together, and was perhaps inevitably gimmick-free: Lapidakis displays an intoxicated and elemental fascination with what in German would be called Stoff (a more polysemic term than material), and hearing him generate and manipulate it was like watching elaborate wooden curios being hand-turned. His imagination runs no less wild in writing for this unusual trio of instruments, and the playing was colourful and theatrical for Lapidakis operative mode of brash frenzy while observant of the works subtleties.

 

Kριτική του έργου Die Niemandsrose για βιόλα και ηλεκτρονικά, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα Mακεδονία για την HXOΣYΓKYPIA 2002:

 

Aξιόλογες δημιουργίες του Mιχάλη Λαιδάκη είχαν ως αφετηρία μεγάλη οίηση, λ.χ. Mοντλέρ.  H τελευταία δημιουργία του, Tου Kανενός το Pόδο σε οίηση Paul Celan, χαρακτηρίζεται μουσική αφήγηση σε έξι μέρη για βιόλα (Δημήτρης Πολυζωίδης) και ροηχογραφημένους ήχους, εν οις και ααγγελίες οιημάτων Celan αό τον ίδιο – τα αρακολουθούμε χάρη σε υερτιτλισμό.  Tο δεξιοτεχνικότατο γράψιμο της βιόλας (άγριες διλές χορδές, ένα είδος μότο ερέουο, richochets κτλ.) υακούει άντοτε σε άτεγκτα δραματική σκοιμότητα.  Kραυγή αογνώσεως με έναυσμα τη ναζιστική θηριωδία, τόσο γνώριμη στην εβραϊκή Θεσσαλονίκη, είνια ουσιαστικά ένα σαρακτικό μηδενιστικό Pέκβιεμ, μ εκείνο το Δόξα στον Kανένα όου οι ροηχογραφημένοι ήχοι θυμίζουν εκκλησιστικό όργανο . . .

 

 

Kριτική του έργου Αναμονή για βιολί και κιθάρα, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα Mακεδονία για την HXOΣYΓKYPIA 2001:

H ροϊούσα γνωριμία μας με το έργο του Λαιδάκη, ου κατά κανόνα έχει ως αφετηρία κάοιο οιητικό ή λογοτεχνικό κείμενο υψηλού ειέδου, αυξάνει όλο και ερισσότερο την εκτίμησή μας στο συνθετικό και καλλιτεχνικό του ήθος.  H Aναμονή (1998) για βιολί (Mαρία Σανού) και κιθάρα (Άγγγελος Mότσης), άνω σε ένα κείμενο του Pολάν Mαρτ αό το βιβλίο του Aοσάσματα του ερωτικού λόγου, με θέμα την αλυσίδα ψυχαντιδράσεων στη ματαίωση μιας συναντήσεως.  Προγραμματική μουσική, κατά τον συνθέτη, ρόκειται για αριστοτεχνικό ψυχογράφημα μέσω μιας αρμονικής και στυλιστικής ολυγλωσσίας, ου οι αότομες εναλλαγές της και οι σχεδόν ανταγωνιστικές αλληλεικαλύψεις των δύο οργάνων έχουν την αμεσότητα εφιαλτικών ελεύθερων συνειρμών: γκλισάντι και αρμονικοί βιολιού, διλές χορδές σε τρέμολι, οστινάτι κιθάρας, λυρικότατες αοστροφές, αράθεμα του τραγουδιού του Dowland Έλα, ύνε, βαρύ, δεν ερμηνεύουν την τελικώς μουσικότατη γοητεία των αότομων μετατώσεων αό τον αροξυσμό στην αόκοσμη γαλήνη . . . Mήως ο Λαιδάκης ρέει να αρχίσει να σκέτεται την όερα, στην ευρύτερη σημασία του όρου;

Yοκειμενική, συγκινητική σχεδόν – στην αχαλίνωτη λην γλαφυρότατη αμετροέειά της – ανταόκριση στο τρίτο αό τα Σονέτα στον Oρφέα του Pίλκε, ήταν η δεύτερη σύνθεση του Λαιδάκη Mια άλλη νοή –I (1992), για σόλο φλάουτο: ορόσημο στη νεοελληνική φιλολογία του οργάνου, μας γνώρισε έναν εντυωσιακό νέο δεξιοτέχνη του, τον Γιάννη Aνισέγκο . . .

 

Kριτική του έργου Ein andrer Hauch Θ. Tαμβάκου, εριοδικό Jazz & Tζαζ για την HXOΣYΓKYPIA 2001:

 

Aκούγοντας, είσης, το υέροχο Ein andrer Hauch (μια άλλη Πνοή) (1992) για σόλο φλάουτο του θεσσαλονικέως Mιχάλη Λαιδάκη, ερίτεχνο έργο, κόσμημα της μουσικής φιλολογίας γι αυτό το όργανο, οφείλει, κατά τη γνώμη μου, ν αοτελεί μέρος του ρεερτορίου κάθε σύγχρονου φλαουτίστα . . .

Mου άρεσε είσης το δεύτερο σύνθεμα του Λαιδάκη, Aναμονή (1998) για βιολί και κιθάρα, ρογραμματικού χαρακτήρα και με νύξεις αό lute song του John Dowland.

 

Kριτική του έργου ΣIΣ για σοράνο και ορχήστρα εγχόρδων, Γ. Λεωτσάκου, εφημερίδα Hμερησία:

Mας καταγοήτευσε η κατά Eμειρίκο Ώσις του Mιχάλη Λαιδάκη (γ. 1960): Έναρθρος μουσικός στοχασμός, έμφυτη ευαισθησία και υψηλή τεχνική συστρατεύθηκαν σε μιαν ωραιοτάτη μεταρομαντική – μετεμρεσσιονιστική λυρική σελίδα, ερμηνευμένη με υέροχο φυσικό βιμράτο αό τη σοράνο Pόζα Πουλημένου.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ

 

OPUS 1            

για ιάνο

NAKAS *W009900038

 

Πέντε Πρελούδια     

για ιάνο

NAKAS *W009900036

 

Τρεις Σουδές        

για ιάνο

NAKAS *W009900037

 

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

 

Το Όνειρο του Ακίρα

για κλαρινέτο

Περιλαμβάνεται στο CD Of Time and Place

(Capstone Records, CPS-8728), καλρινέτο: Oδυσσέας Καρύδης

 

Aφιέρωμα στη Λευκάδα      

για μέτζο σοράνο και ορχήστρα νυκτών εγχόρδων. 

Περιλαμβάνεται στο CD Έλληνες Συνθέτες

 Παραγωγή: Δ.Ε.Π.Α.Π.

 

Διαδρομή: Route E-75        

για ορχήστρα

Συμφωνική Ορχήστρα Βουλγαρίας,

διεύθυνση: Άλκης Παναγιωτόουλος.

 

Ορχηστρικά Έργα Ελλήνων Μουσουργών (LYRA CD 1044)

Τρίτυχον

για φλάουτο, βιολοντσέλο & ιάνο

Περιλαμβάνεται στο CD Present Perfect (Dissonance Records)