ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ-ΣΠΟΥΔΕΣ

Προπτυχιακές & Μεταπτυχιακές σπουδές
Επιστημονική εργασία στο εξωτερικό
Λοιπά στοιχεία

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Β'θμια εκπαίδευση
Ραδιοφωνικές εκπομπές
Ωδείο
Ι.Ε.Κ.
Θεολογική Σχολή ΑΠΘ-Τμήμα Θεολογίας

Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ-Τμήμα Μουσικών Σπουδών

Δημιουργία Μεταπτυχιακού Προγράμματος

Ανώτατη Εκκλ. Ακαδημία Βελλάς Ιωαννίνων

Τμήμα Ποιμαντικής και κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ

                                     

                                                                                                                                                    Αρχική σελίδα

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ-ΣΠΟΥΔΕΣ

 

Ο Εμμανουήλ Γιαννόπουλος του Στεφάνου και της Ευαγγελίας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία χρόνια διαμένει μόνιμα στο κοντινό χωριό Φίλυρο. Είναι έγγαμος, νυμφευμένος με την Ευαγγελία Σωτ. Τσόλη (εν ενεργεία νηπιαγωγό, ειδικευμένη στο Α.Π.Θ. σε θέματα προσέγγισης της Χριστιανικής τέχνης από παιδιά προσχολικής ηλικίας), με την οποία ευτύχησαν να αποκτήσουν πέντε παιδιά, την Ευαγγελία (1988), τη Δέσποινα (1989), τη Στεφανία (1991), τη Λυδία (1995) και τον Εμμανουήλ-Aγγελο (2000).

 

α'. Προπτυχιακές & Μεταπτυχιακές σπουδές       

                                                                                                Αρχή σελίδας

§        Από την παιδική του ηλικία ήλθε σε καταλυτική για τη μετέπειτα πορεία του επαφή με την μουσική ως μέλος παιδικής χορωδίας της Θεσσαλονίκης με αξιόλογο επίπεδο και ρεπερτόριο, εμφανίσεις στο αίθουσα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ηχογραφήσεις και εγγραφές τηλεοπτικών εκπομπών στο ραδιομέγαρο της -τότε- ΕΡΤ, συναυλίες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τον Μάνο Χατζιδάκη και την Μαρία Φαραντούρη, συμμετοχή στον δίσκο του μεγάλου έλληνα δημιουργού Η εποχή της Μελλισάνθης, τακτικές συμμετοχές σε festivals χορωδιών, στις εκδηλώσεις της Φοιτητικής Εβδομάδος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, αλλά και ψαλμώδηση της βυζαντινής Θείας Λειτουργίας σε εναρμόνιση Ρούλη Παπακωνσταντίνου.

§        Το 1983 τελείωσε το Γενικό Λύκειο και επέτυχε στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής σχολής του Α.Π.Θ. όπου και ξεκίνησε τις πανεπιστημιακές σπουδές του. Προσανατολιζόμενος όμως στο να ασχοληθεί με την εκπαίδευση και έχοντας από μικρός ζωηρό ενδιαφέρον για τον αθλητισμό, την επόμενη χρονιά συμμετείχε ξανά στις Πανελλαδικές εξετάσεις και επέτυχε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Α.Π.Θ. όπου και σπούδασε και από όπου πήρε το πτυχίο του το έτος 1988 με βαθμό 8,22 και ειδίκευση στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς (βαθμός 9).

§        Ακολούθως, ίσως υπακούοντας στη ρήση «ἡ ... σωματικὴ γυμνασία πρὸς ὀλίγον ἐστὶ ὠφέλιμος» (Ά Τιμόθ. Δ́ 8), συνέχισε τίς σπουδές του στή Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. (Τμήμα Θεολογίας) από όπου έλαβε πτυχίο το έτος 1994 με βαθμό 8,19 καθώς και στον Μεταπτυχιακό κύκλο της ίδιας σχολής, τον οποίο και ολοκλήρωσε το έτος 1999 με ειδίκευση στην Λειτουργική Θεολογία και Χριστιανική Αρχαιολογία και Τέχνη, με βαθμό «Αριστα 9,63». Στη διπλωματική του εργασία με τίτλο «Προς μια ανθρωπογεωγραφία της εκκλησιαστικής μουσικής» παρουσίασε για πρώτη φορά τα εν Ελλάδι ευρισκόμενα χειρόγραφα Ψαλτικής Τέχνης των Κρητών μουσικών του ΙΖ́ αιώνα.

Από τις πανεπιστημιακές αυτές θεολογικές σπουδές ωφελήθηκε τα μέγιστα, αφενός μεν στον προπτυχιακό κύκλο όπου είχε την ευκαιρία να γνωρίσει και να θεμελιώσει επιστημονικά και με σαφήνεια πλήθος θεμάτων τα οποία ούτως ή άλλως αποδέχεται ανεπιφύλακτα στην προσωπική του βιοτή, αφετέρου δε στον μεταπτυχιακό κύκλο να εντρυφήσει στα ιδιαίτερα θέματα της λειτουργικής ζωής της ορθοδόξου εκκλησίας με οδηγό τον αείμνηστο καθηγητή Ι. Φουντούλη και τους συνεργάτες του.
    Εντελώς απρόσμενα και εξαιτίας της τότε διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών του μεταπτυχιακού κύκλου, αξιώθηκε να γνωρίσει και πολλές πλευρές των θεμάτων της Χριστιανικής Αρχαιολογίας, κάτι που, όπως σταδιακά συνειδητοποίησε, του έδωσε σταθερότερες βάσεις στην κατοπινή του πορεία. Επίσης, συμπληρωματικά με τις πανεπιστημιακές του σπουδές, τα μέγιστα ωφελήθηκε από την μαθητεία του κοντά στον πρωτοπρεσβύτερο Κωνσταντίνο Παπαγιάννη († 8-4-14), η θεωρητική στήριξη, το έργο και κυρίως η ορθοπραξία του οποίου, τον κατευθύνουν και τον ευαισθητοποιούν όλα αυτά τα χρόνια σε πάμπολλα θέματα της λατρείας και της μουσικής της.

§        Παράλληλα με αυτές τις δραστηριότητες, έλαβε Πτυχία και Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής με «Aριστα» από τη σχολή Βυζαντινής μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης (1988), το Νέο Ωδείο (1989) και το Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (1993).

§        Εκτός από τις σπουδές πάνω στην Βυζαντινή μουσική επελέγη και εγγράφηκε ως μαθητής της τάξης βαθυχόρδου (contrabasso) στο Κρατικό Ωδείο με καθηγητή τον Γεώργιο Γράλιστα, μια σπουδή, πάντως, την οποία δεν συνέχισε. Σπούδασε επίσης τα θεωρητικά της Ευρωπαϊκής μουσικής στο ίδιο Ωδείο, αλλά και στο Νέο Ωδείο με καθηγητή τον Πέτρο Μπεκιαρίδη.

§        Εχει ακόμη πτυχίο Αγγλικής γλώσσας, μια γλώσσα την οποία φρόντισε να καλλιεργήσει περαιτέρω με παρακολούθηση ιδιαίτερων μαθημάτων επί σειρά ετών (2002-2009) στο κολλέγιο Oxford English Centre της Οξφόρδης. Γνωρίζει επίσης σε ένα βαθμό την Γαλλική γλώσσα.

§  Σπούδασε την Ελληνική Παλαιογραφία-μελέτη και κριτική έκδοση χειρογράφων και παλαιών κειμένων, με διδάσκαλο τον αείμνηστο καθηγητή και πρώην πρύτανη του Α.Π.Θ. Παναγιώτη Χρήστου, και έλαβε πτυχίο με βαθμό «Aριστα».

§        Κοντά στα παραπάνω επεδίωξε και επέτυχε να εκμάθει σε ικανοποιητικό βαθμό τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών (επεξεργασία κειμένου σε τελική-δημοσιεύσιμη μορφή, βάσεις δεδομένων, δημιουργία ιστοσελίδων, γραφή μουσικών κειμένων, ψηφιακή παρουσίαση επιστημονικών εισηγήσεων, βασική επεξεργασία εικόνων, κ.ά.), παρακολουθώντας, όταν υπήρχε συγκεκριμένη ανάγκη, και ειδικά σεμινάρια.

§        Το έτος 1995 ξεκίνησε την διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Μουσικών Σπουδών με επιβλέποντα τον καθηγητή Γρ. Θ. Στάθη. Μετά από μια σύντομη περίοδο ευρύτερης σπουδής αλλά και ενασχόλησης με συγκεκριμένες μελοποιήσεις, από το έτος 1998 δούλεψε συστηματικά πάνω σε ένα θέμα το οποίο τον απασχολούσε και παλαιότερα: την Κρητική ψαλτική παράδοση του ΙϚ́-ΙΖ́ αιώνα (προέλευση, χειρόγραφη παράδοση, πρόσωπα και πλήρης εργογραφία τους, νέα μέλη και υμνογραφικά κείμενα, ιδιαίτερη θέση στην ιστορία και εξέλιξη της ψαλτικής με βάση την μορφολογική εξέταση επιλεγμένων μουσικών συνθέσεων, και τέλος αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου των σωζομένων ανά την υφήλιο χειρογράφων κωδίκων των Κρητών μουσικών της υπό εξέτασιν περιόδου, όπου πλήθος νέων στοιχείων προσφέρονται στην μουσικολογική επιστήμη, την υμνογραφία και ευρύτερα στην μελέτη του ελληνικού ορθόδοξου πολιτισμού).

Την διδακτορική αυτή διατριβή με τίτλο Η άνθηση της ψαλτικής τέχνης στην Κρήτη (1566-1669), ολοκλήρωσε μετά τριετία, το Μάρτιο του έτους 2001, και υποστήριξε δημόσια στις 18 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους ενώπιον της επταμελούς εξεταστικής επιτροπής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία και ενεκρίθη ομοφώνως με τον βαθμό «Aριστα». Για την ιστορία αναγράφονται τα μέλη της επιτροπής: Γρ. Θ. Στάθης (ο επιβλέπων καθηγητής), Γ. Αμαργιανάκης, Αντ. Αλυγιζάκης (τα άλλα δύο μέλη της τριμελούς επιτροπής), Λ. Λιάβας, Αθ. Βουρλής, Ι. Παπαθανασίου, Αχ. Χαλδαιάκης. Το ογκώδες αυτό βιβλίο είναι ήδη εκδεδομένο.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διατριβής σχεδιάστηκε μια εκτενής έρευνα στις πρωτογενείς πηγές της ψαλτικής μας παράδοσης, τα μουσικά χειρόγραφα με τα οποία καταγράφηκε, διαδόθηκε και διασώθηκε η εκκλησιαστική μας μουσική τους τελευταίους 10-11 αιώνες. Ως υπόδειγμα στάθηκε η μνημειώδης έκδοση των καταλόγων των μουσικών χειρογράφων του Αγίου Όρους από τον καθηγητή Γρ. Θ. Στάθη. Για τον σκοπό αυτό έγιναν και εξακολουθούν να γίνονται αναλυτικές περιγραφές των μουσικών χειρογράφων πολλών συλλογών, δειγματοληπτικές φωτογραφήσεις, ενώ με επιτόπιες έρευνες ανακαλύφθηκαν νέα μνημεία πολιτισμού και εκκλησιαστικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, τα οποία αποκάλυψαν σπουδαίες πτυχές του ορθόδοξου πνεύματος. Τα αποτελέσματα των εργασιών αυτών σε δημοσιεύσεις, μελέτες, εισηγήσεις σε συνέδρια και εκδόσεις βιβλίων περιγράφονται στον οικείο τόπο.

Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια παρέμβασης σε βασικά θέματα εξέλιξης και ιστορίας της ψαλτικής, προβολής των ανά τους αιώνες φορέων της με μονογραφίες, καθώς και θεωρητικής της κατοχύρωσης, με συγγραφές, μελέτες, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και σχετικές εκδόσεις τα οποία επίσης περιγράφονται στον οικείο τόπο.

 

β'. Επιστημονική εργασία εκτός των συνόρων    

                                                                                                                        Αρχή σελίδας    Αρχική σελίδα

 

      Επί πολλά χρόνια ο Εμμ. Γιαννόπουλος κατέβαλε προσπάθεια ευρύτερης έρευνας και ενημέρωσης πάνω στα θέματα της κύριας επιστημονικής του ειδίκευσης, με την καθ᾿ έτος μετάβαση και πολυήμερη κάθε φορά διαμονή του στην Οξφόρδη. Είχε έτσι την ευκαιρία να εργαστεί συστηματικά σε μεγάλες βιβλιοθήκες της Βρετανίας (Bodleian Library, British Library, Society of Antiquaries of London, Cambridge University Library, Trinity College, Manchester-John Rylands Library, Liverpool-Sydney Jones Library, Cardiff-Arts and Social Studies Library, κ.ά.) ευρύνοντας την βιβλιογραφική του στήριξη, αλλά και ετοιμάζοντας πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες, μελετώντας και περιγράφοντας αναλυτικά πρωτογενείς πηγές του ελληνικού ορθόδοξου πολιτισμού οι οποίες φυλάσσονται στο εξωτερικό. Ένας από τους καρπούς της δραστηριότητας αυτής αφορά και πάλι στην αναλυτική μελέτη και δημοσίευση των μνημείων του ελληνικού μουσικού πολιτισμού.

 

γ'. Λοιπά στοιχεία   

                                        Αρχή σελίδας    Αρχική σελίδα

 

§        Το καλοκαίρι του 1990 μετέβη στην Κένυα μαζί με τον τότε τοποτηρητή της Ι.Μ. Ειρηνουπόλεως (Κένυα, Τανζανία, Ουγκάντα) και νυν αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ. Αναστάσιο, με την ιδιότητα του μουσικού. Στην εκεί ορθόδοξη εκκλησία είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις πάνω σε θέματα ψαλτικής με τους υπευθύνους της μουσικής μόρφωσης των σπουδαστών του Θεολογικού σεμιναρίου «Μακάριος ο Γ́ αρχιεπίσκοπος Κύπρου». Παράλληλα έψαλλε σε πολλούς ναούς μετά από πρόσκληση των ντόπιων που ήθελαν να γνωρίσουν καλύτερα την εκκλησιαστική μας μουσική, αλλά και εργάστηκε -μαζί και με άλλους Έλληνες και ιθαγενείς- για την υλικοτεχνική και κτηριακή υποδομή της τοπικής εκκλησίας.

§        Υπηρέτησε ως α' ψάλτης σε κεντρικούς ναούς της Θεσσαλονίκης, αρχικά στο ναό των Αγίων Αναργύρων και από το 1998 έως το 2020 στον ναό των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων. Μέριμνά του στις δραστηριότητες αυτές η ομαδική ψαλμωδία με τους μαθητές του, ο σωστός χωρισμός των φράσεων και τονισμός των λέξεων των εκκλησιαστικών υμνογραφημάτων, από παλαιά, εγκεκριμένα από την Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία μουσικά κείμενα, με τις αναγκαίες κατά περίπτωση -φειδωλές πάντως- διορθώσεις.

§        Είναι εκ των ιδρυτικών μελών της Ελληνικής Παλαιογραφικής Εταιρείας και υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της (έφορος βιβλιοθήκης και αρχείου) από τον Ιούνιο του 2001 έως τον Μάρτιο του 2005. Τα τελευταία χρόνια, πέραν των άλλων δραστηριοτήτων, πρότεινε, και μετά την ενθουσιώδη αποδοχή της πρότασης ανέλαβε και δημιούργησε ένα site στο διαδίκτυο για την προβολή των δραστηριοτήτων της Εταιρείας.

§        Είναι ακόμη εκ των ιδρυτικών μελών της Εταιρείας Ανατολής το Περιήχημα που δημιουργήθηκε ως ιδέα του ακούραστου καθηγητού του κ. Γρ. Θ. Στάθη, η οποία με τις δραστηριότητές της σκοπό έχει να αναδείξει τους θησαυρούς της ελληνικής μουσικής και να υποστηρίξει με επιστημονικό τρόπο στα διεθνή μουσικολογικά συνέδρια τα βασικά και καίρια χαρακτηριστικά της.

§     Είναι μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας και μέλος της Επιστημονικής Ομάδας της «Βυζαντινές Μουσικές Σπουδές».

§      Τέλος, είναι ιδρυτικό μέλος του Ακαδημαϊκού Βυζαντινομουσικολογικού Δικτύου το οποίο απαρτίζουν όλα τα μέλη Δ.Ε.Π. των ελληνικών Πανεπιστημίων με γνωστικό αντικείμενο σχετικό με την Βυζαντινή μουσική.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 

  α'. Δευτεροβάθμια εκπαίδευση   

                                                                    Αρχή σελίδας    Αρχική σελίδα

 

Από το 1988 έως το 2013 εργάστηκε ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Θεολογίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης, αρχικά στο Δημοτικό-Γυμνάσιο και κατόπιν επί 22 χρόνια στο Λύκειο. Πέρα από τις διδακτικές και τις άλλες υποχρεώσεις του όλα αυτά τα χρόνια (όπως η ευθύνη της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, κ.ά.), διοργάνωσε χορωδίες και ορχήστρες για πλήθος εκδηλώσεων εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος (όπως συμμετοχή σε φεστιβάλς, κ.λπ.), ενώ επί δύο συνεχόμενες χρονιές η βυζαντινή χορωδία του σχολείου υπό την διδασκαλία και διεύθυνσή του συμμετείχε στον πανελλήνιο μουσικό διαγωνισμό του ΥΠ.Ε.Π.Θ., όπου και κατέκτησε το ά βραβείο.

Ακόμη, βοήθησε ουσιαστικά στην πραγματοποίηση, ή και σχεδίασε και οργάνωσε εξ αρχής πλήθος εκδηλώσεων για σημαντικές επετείους ή πρόσωπα του ελληνικού πολιτισμού. Ως παράδειγμα για την τελευταία περίπτωση αναφέρεται η πρόσκληση το Νοέμβριο του 2001 προς τους αρμοδίους του πολιτιστικού τομέα του Δήμου Σκιάθου και τελικά η παρουσίαση σε συνεργασία μαζί τους στους μαθητές του Λυκείου ενός μεστού αφιερώματος στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

 

β'. Παραγωγή και παρουσίαση ραδιοφωνικών εκπομπών
                                                                                                                    Αρχή σελίδας    Αρχική σελίδα

 

Την περίοδο 1989-1990 παρήγαγε και παρουσίασε σειρά εκπομπών στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης (σταθμός FM 100,5 «Λόγου και Τέχνης») σχετικές με την παραδοσιακή μας μουσική, εκκλησιαστική και θύραθεν, με κατάλληλη βέβαια ετοιμασία κειμένων και θεματικών ενοτήτων.

 

γ'. Ωδείο                Αρχή σελίδας    Αρχική σελίδα

 

Την Βυζαντινή μουσική (ευστοχότερα, σύμφωνα με τις παλαιότερες πηγές: «Ψαλτική», «μουσική επιστήμη») διδάσκει ανεπίσημα από το 1988, και επίσημα ως καθηγητής από το 1994 έως σήμερα στο Δημοτικό Ωδείο της Θεσσαλονίκης, έχοντας οδηγήσει πολλούς μαθητές του στην ολοκλήρωση των σπουδών τους και στη λήψη του πτυχίου ή του διπλώματός τους, μετά από εξετάσεις στις επιτροπές του Υπουργείου Πολιτισμού. Ακόμη, με τους μαθητές του συμμετείχε σε πλήθος εκδηλώσεων, προβάλλοντας άγνωστες πτυχές του ελληνικού μουσικού πολιτισμού.

Από το έτος 2001 έως το 2006 ήταν υπεύθυνος καθηγητής της τάξης Βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής του Ωδείου «Γ. Φουντούλης» του Βόλου, όπου επίσης πολλοί σπουδαστές έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο σπουδών της Βυζαντινής μουσικολογίας.

Τέλος, το έτος 2006 ήταν υπεύθυνος καθηγητής της τάξης Βυζαντινής μουσικής του Ωδείου «Κόψας» της Κομοτηνής.

 

δ'. Ι.Ε.Κ.                Αρχή σελίδας

 

Από το 1999 και για μια πενταετία  δίδαξε τα μαθήματα «Βυζαντινή παρασημαντική μέσω Ηλεκτρoνικών Υπολογιστών», «Δημοτικό τραγούδι», «Ιστορία μουσικής (Αρχαία Ελληνική-Βυζαντινή-Δημοτικό τραγούδι)» στο Πολιτιστικό Ι.Ε.Κ. Θεσσαλονίκης.

 

ε'. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Θεολογική Σχολή-Τμήμα Θεολογίας
                                                                                                                                            Αρχή σελίδας

 

Από το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001 έως και το 2011, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης δίδαξε τα επιλεγόμενα μαθήματα «Εισαγωγή στην εκκλησιαστική μουσική» και «Θέματα ψαλτικής τέχνης» στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ταυτόχρονη ευθύνη της οργάνωσης και διεύθυνσης της χορωδίας του τμήματος και της παρουσίας της σε πλήθος εκδηλώσεων, καθώς και της ουσιαστικής συμμετοχής στην καθ᾿ εβδομάδα τελούμενη άσκηση Λειτουργικής.

Τον Μάρτιο του έτους 2005 εξελέγη στο ίδιο πανεπιστημιακό Τμήμα σε θέση διδάσκοντος βάσει του Π.Δ. 407/80 σε επίπεδο Λέκτορα με γνωστικό αντικείμενο την Εκκλησιαστική Μουσικολογία.

 

Ϟ'. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Καλών Τεχνών-Τμήμα Μουσικών Σπουδών

                                                                                                                                                                                            Αρχή σελίδας

 

Τον Σεπτέμβριο του έτους 2006 εξελέγη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε θέση διδάσκοντος βάσει του Π.Δ. 407/80 σε επίπεδο Λέκτορα με γνωστικό αντικείμενο την Βυζαντινή Μουσική. Κατόπιν τούτου, παράλληλα με το Τμήμα Θεολογίας, ανέλαβε τη διδασκαλία των αρμόδιων μαθημάτων.

Τον Οκτώβριο του έτους 2007, καθώς και τον Οκτώβριο του 2008 επανεξελέγη στο ίδιο Τμήμα και συνέχισε τη διδασκαλία των παραπάνω μαθημάτων.

Στις 29 Μαΐου 2009 εξελέγη σε θέση Λέκτορα στο ίδιο πανεπιστημιακό Τμήμα, στο γνωστικό αντικείμενο «Βυζαντινή Μουσικολογία με εξειδίκευση στην ψαλτική τέχνη».

Σήμερα υπηρετεί επίσης στο ίδιο Τμήμα ως μόνιμος αναπληρωτής καθηγητής.

 

ζ’ Δημιουργία Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Η Βυζαντινή μουσική επιστήμη και καλλιτεχνική δημιουργία (Byzantine musical science and artistic creation)»

 

Το έτος 2015 ανέλαβε την πρωτοβουλία της ίδρυσης Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών με τον παραπάνω τίτλο. Με την θερμή συναντίληψη και συμφωνία της συναδέλφου καθηγήτρια Μαρίας Αλεξάνδρου, το Πρόγραμμα οργανώθηκε ως αμιγώς μουσικολογικό με επισπεύδον Τμήμα το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, σε συνεργασία με το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ. Τελικά, λόγω απρόβλεπτων δυσκολιών το Πρόγραμμα ξεκίνησε την λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.

 

η'. Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία (ΑΕΑ) Βελλάς Ιωαννίνων-Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής

 

Τον Ιούνιο του έτους 2010 εξελέγη επίκουρος καθηγητής στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία (ΑΕΑ) Βελλάς Ιωαννίνων-Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής στο γνωστικό αντικείμενο «Ιστορική Βυζαντινή Μουσικολογία» (Ιστορία, Προσωπογραφία, Κωδικολογία, Καταλογογράφηση, Έρευνα»). Στην θέση αυτή υπηρέτησε όλο το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

 

θ'. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας.

 

Στο χειμερινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2019-20, δίδαξε το μάθημα «Εκκλησιαστική μουσική» στο Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, κατόπιν πρoσκλήσεως του εν λόγω Τμήματος.